۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

استفاده حداکثری از هوش مکانی

چگونه پلتفرم HEAVY.AI هوش جغرافیایی را تسریع می‌کند و تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته و تجسم داده‌های بی‌درنگ را ارائه می‌کند که به شرکت‌های مخابراتی، خدمات شهری و سازمان‌های دولتی کمک می‌کند تا عملیات را بهبود بخشند و خطر را به حداقل برسانند.

چگونه پلتفرم HEAVY.AI هوش جغرافیایی را تسریع می‌کند و تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته و تجسم داده‌های بی‌درنگ را ارائه می‌کند که به شرکت‌های مخابراتی، خدمات شهری و سازمان‌های دولتی کمک می‌کند تا عملیات را بهبود بخشند و خطر را به حداقل برسانند.

در دنیای امروزی وابسته به داده، ۲.۵ کوئینتیلیون بایت هر روز داده ایجاد می شود. تا سال ۲۰۲۵، IDC پیش‌بینی می‌کند که داده بلادرنگ نیاز به تجزیه و تحلیل روزانه دارد. چگونه کسب‌وکارها با این حجم نامفهوم از داده‌ها همراه می‌شوند و حجم عظیمی از داده‌هایی را که اکنون و برای آینده با آنها سروکار دارند، درک خواهند کرد؟

روش‌های تحلیلی سنتی بر حجم، تنوع و سرعت داده‌هایی که امروزه جمع‌آوری می‌شوند خفه می‌شوند. HEAVY.AI یک پلت فرم تجزیه و تحلیل شتاب یافته با قابلیت تجسم در زمان واقعی است که به شرکت ها کمک می کند تا از داده های در دسترس برای یافتن خطرات استفاده کنند. و فرصت ها.

تجزیه و تحلیل جغرافیایی تسریع شده

پلتفرم HEAVY.AI ویژگی‌های بی‌شماری را ارائه می‌کند تا با تجسم‌های خیره‌کننده، هوش مکانی تسریع‌شده، و تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته، تصمیمات مهم شما را بهتر اطلاع‌رسانی کند. HEAVY.AI تجزیه و تحلیل شتاب را با قدرت پردازش موازی GPU و CPU همگرا می کند. پنج ابزار اصلی وجود دارد که پلتفرم HEAVY.AI را تشکیل می دهند. اینها عبارتند از، Heavy Immerse، Heavy Connect، Heavy Render، HeavyDB و HeavyRF.

Heavy Immerse یک سرویس گیرنده تجسم داده مبتنی بر مرورگر است که به عنوان مرکز مرکزی برای کاوش و کاوش توسط کاربران عمل می کند. تجزیه و تحلیل بصری داده های آنها تجسم داده‌های تعاملی آن به‌طور یکپارچه با فناوری‌های سمت سرور HEAVY.AI HeavyDB و Heavy Render کار می‌کند و از روشی فوری و متقاطع استفاده می‌کند که حس «یکدست بودن با داده‌ها» را ایجاد می‌کند.

با Heavy Immerse، کاربران می‌توانند مستقیماً با تجسم‌های داده‌های پویا و پیچیده تعامل داشته باشند، که می‌توانند با هم فیلتر شوند و در میلی‌ثانیه‌ها به‌روزرسانی شوند. کاربران می توانند نمودارها و تجسم های پیچیده را در یک داشبورد قرار دهند و درک چند بعدی از مجموعه داده های بزرگ را ارائه دهند. Heavy Immerse همچنین فیلتر متقاطع بومی را با موقعیت مکانی و زمانی بی سابقه، بازخوانی خودکار داشبورد، سفارشی‌سازی داشبورد بدون کد و ابزار پارامتر ارائه می‌دهد، همه این موارد می‌تواند برای کارآمدتر کردن وظایف مختلف مورد استفاده قرار گیرد و به طور چشمگیری توانایی سازمان را برای یافتن موارد پنهان قبلی افزایش دهد. فرصت ها و خطرات در شرکت آنها.

بهترین نرم افزار منبع باز سال 2023

heavy ai taxis

نمایش تصویری داده‌های HEAVY.AI با استفاده از داده‌های تاکسی شهر نیویورک.

HeavyDB یک موتور پایگاه داده رابطه‌ای و ستونی مبتنی بر SQL است که به طور خاص برای مهار موازی‌سازی عظیم سخت‌افزار GPU و CPU مدرن توسعه یافته است. این به طور خاص ایجاد شد تا تحلیلگران بتوانند داده های بزرگ را با نتایج میلی ثانیه ای جستجو کنند. موتور رندر HeavyDB که در پشت سر هم با HeavyDB کار می کند، سرعت فوق العاده پرس و جوهای HeavyDB SQL را به تصویرسازی های پیچیده، تعاملی و جلویی ارائه شده در Heavy Immerse و برنامه های سفارشی متصل می کند. Heavy Render تصاویر سبک وزن PNG را ایجاد می کند و آنها را به مرورگر وب می فرستد و از انتقال حجم زیاد داده جلوگیری می کند در حالی که داده های زیرین در تصویرسازی ها قابل مشاهده هستند، گویی داده ها در سمت مرورگر هستند، به لطف پرس و جوهای سریع SQL HeavyDB. Heavy Render از حافظه پنهان بافر GPU، APIهای گرافیکی مدرن، و یک رابط مبتنی بر Vega Visualization Grammar برای تولید نقشه‌های نقطه سفارشی، نقشه‌های حرارتی، choropleths، scatterplots و سایر تجسم‌ها با رندر با تأخیر صفر استفاده می‌کند.

با Heavy Connect، کاربران می توانند بلافاصله داده های خود را در هر کجا که در حال حاضر وجود دارد، تجزیه و تحلیل و تجسم کنند، بدون نیاز به صادرات یا وارد کردن داده یا ذخیره سازی تکراری. این به طور موثر گرانش داده ها را حذف می کند و استفاده از داده ها در سیستم HEAVY.AI و استخراج ارزش از آن را آسان تر می کند. Heavy Connect یک رویکرد بدون جابجایی برای ذخیره‌سازی داده‌ها ارائه می‌کند که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد فقط به دارایی‌های داده خود اشاره کنند بدون اینکه مستقیماً آنها را در HeavyDB وارد کنند. این باعث می‌شود داده‌ها به‌راحتی برای پرسش‌ها، تجزیه و تحلیل و کاوش در دسترس باشند.

از طریق یکپارچه‌سازی پلت‌فرم HEAVY.AI با NVIDIA Omniverse، ماژول انتشار فرکانس رادیویی HeavyRF (RF) روشی کاملاً جدید برای شرکت‌های مخابراتی است تا تلاش‌های برنامه‌ریزی ۴G و ۵G خود را با تلاش‌های جذب و حفظ مشتری خود به یکدیگر متصل کنند. این اولین راه‌حل دیجیتال دوقلوی RF در صنعت است که به شرکت‌های مخابراتی امکان می‌دهد تا استقرار بالقوه در مقیاس شهر را به عنوان راهی سریع‌تر و کارآمدتر برای بهینه‌سازی مکان‌های برج‌های سلولی و ایستگاه‌های پایه برای بهترین پوشش شبیه‌سازی کنند. با قدرت پایگاه داده HeavyDB، HeavyRF می‌تواند مقادیر زیادی از داده‌های ابر نقطه سه بعدی LiDAR را به یک مدل زمین با وفاداری بالا تبدیل کند. این امکان ساخت یک مدل با وضوح فوق‌العاده بالا از ساختمان‌ها، پوشش گیاهی، جاده‌ها و سایر ویژگی‌های زمین شهری را فراهم می‌کند.

کاهش زمان برای بینش با تجزیه و تحلیل داده های یکپارچه

موارد استفاده تاثیرگذار از زمین فضایی

HEAVY.AI مزایای بسیار متفاوتی را در بخش های مخابراتی، خدمات شهری و بخش عمومی ارائه می دهد. به عنوان مثال، در بخش مخابرات، سازمان ها می توانند از HeavyRF برای برنامه ریزی کارآمدتر برای استقرار برج های ۵G خود استفاده کنند. HeavyRF به شرکت‌های مخابراتی اجازه می‌دهد تا هزینه‌های استقرار سایت را به حداقل برسانند و در عین حال کیفیت خدمات را برای کل جمعیت و پروفایل‌های جمعیتی و رفتاری هدف به حداکثر برسانند. ماژول HeavyRF از برنامه ریزی شبکه و نقشه برداری پوشش با سرعت و مقیاس بی سابقه ای پشتیبانی می کند. این می تواند برای توسعه و ارزیابی سریع گزینه های راهبردی، از جمله هزاران میکروسل و آنتن های غیر سنتی مورد استفاده قرار گیرد. شبیه‌سازی‌ها را می‌توان در برابر LiDAR با وضوح کامل، دقیق فیزیکی و داده‌های درهم و برهم به صورت تعاملی در مقیاس منطقه‌ای مترو اجرا کرد، که از نیازهای نمونه‌برداری پایین و صلاحیت‌های خدمات نادرست جلوگیری می‌کند.

ارائه‌دهندگان ابزار از تجزیه و تحلیل سریع و قابلیت‌های تجسم مکانی بهره می‌برند. با استفاده از HEAVY.AI، ارائه‌دهندگان ابزار بر عملکرد دارایی نظارت می‌کنند، استفاده از منابع را ردیابی می‌کنند و فرصت‌های تجاری دیده نشده را از طریق مدل‌سازی پیشرفته، تصاویر سنجش از راه دور و نقشه‌برداری وب با شتاب سخت‌افزاری شناسایی می‌کنند. علاوه بر این، تحلیلگران، دانشمندان و تصمیم گیرندگان آنها می توانند به سرعت داده های مربوط به رویدادهای فاجعه بار را تجزیه و تحلیل کنند و استراتژی های موثری برای کاهش بلایای طبیعی ایجاد کنند.

برای مثال، آتش‌سوزی‌های جنگلی اغلب در اثر برخورد درختان مرده به خطوط برق ایجاد می‌شوند. از لحاظ تاریخی، شرکت‌های برق با فرستادن صدها پیمانکار برای بازدید دستی از خطوط و جستجوی پوشش گیاهی در حال مرگ، این مشکل را مدیریت کردند. این فرآیندی پرهزینه، زمان‌بر و غیردقیق بود که معمولاً با زمان‌های بازبینی چهار ساله انجام می‌شد. اخیراً، شرکت‌های آب و برق توانسته‌اند داده‌های هفتگی ماهواره‌ای جغرافیایی را تجزیه و تحلیل کنند تا مکان‌هایی را با بدترین مرگ و میر درختان مشخص کنند.

آنچه کاربران SQL باید در مورد داده های سری زمانی بدانند

با مجهز شدن به این بینش‌های دقیق، شرکت‌های برق می‌توانند تعیین کنند که درختان مرده و خطوط برق در کجا با هم تماس دارند، سپس برای حذف پوشش گیاهی و جلوگیری از فاجعه اقدام کنند. به عنوان مثال، یکی از شرکت‌های برق ساحل شرقی دریافت که بیش از ۵۰ درصد از خطر قطع برق از ۱۰ درصد منطقه خدماتی آن ناشی می‌شود. از آنجایی که شرکت‌های بزرگ سالانه صدها میلیون دلار برای مدیریت دارایی و پوشش گیاهی خرج می‌کنند، حتی پیشرفت‌های اندک در هدف‌گیری می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی بر امنیت عمومی و کیف پول مالیات دهندگان داشته باشد.

مزایای تجزیه و تحلیل سریع به همین جا ختم نمی شود. در بخش عمومی، آژانس‌های فدرال این قدرت را دارند که اطلاعات مکانی را با نتایج میلی‌ثانیه ارائه دهند، یا راه‌حل‌های تحلیلی موجود خود را با سرعت‌های باورنکردنی تسریع کنند. HEAVY.AI قادر است میلیاردها نقطه داده جغرافیایی را روی نقشه فیلتر کند تا محاسبات جغرافیایی را در مقیاسی بسیار فراتر از توانایی سیستم‌های اطلاعات مکانی موجود انجام دهد. این پیشرفت‌ها در تجزیه و تحلیل جغرافیایی، تعداد زیادی از موارد استفاده جدید را باز می‌کنند، مانند تجزیه و تحلیل اطلاعات همه منبع، مدیریت ناوگان، عملیات لجستیک و موارد دیگر.

برای شرکت‌های مخابراتی، خدمات شهری، بخش عمومی و سایر سازمان‌ها در سرتاسر جهان، جمع‌آوری داده‌ها به گسترش خود ادامه می‌دهد و هر تصمیم بر اساس آن مجموعه داده‌های عظیم حیاتی خواهد بود. HEAVY.AI با گردآوری مجموعه‌های داده‌های متعدد و متفاوت و اجازه دادن به انسان‌ها برای تعامل با داده‌های خود با سرعت فکر، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا تصمیم‌هایی در زمان واقعی اتخاذ کنند که تأثیرات زندگی واقعی دارند.

دکتر مایکل فلاکسمن مدیر محصول در HEAVY.AI است. دکتر فلکسمن علاوه بر استراتژی محصول پیشرو در شرکت، بر ترکیب تحلیل جغرافیایی با یادگیری ماشین یا “geoML” تمرکز دارد. او در دانشکده های MIT، هاروارد و دانشگاه اورگان خدمت کرده است.

انجمن فناوری جدید مکانی را برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.