۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

برندگان جایزه فناوری سال ۲۰۲۳ InfoWorld

InfoWorld بهترین محصولات سال را در توسعه نرم افزار، محاسبات ابری، تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می شناسد.

InfoWorld بهترین محصولات سال را در توسعه نرم افزار، محاسبات ابری، تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می شناسد.

ورود ChatGPT در اواخر سال ۲۰۲۲ و آبشار متعاقب آن مدل های زبان بزرگ تضمین کرد که سال ۲۰۲۳ برای همیشه به عنوان سال هوش مصنوعی مولد (GenAI) شناخته می شود. ). با سرعت شگفت‌انگیزی، هوش مصنوعی مولد در کل چشم‌انداز فناوری اطلاعات – از توسعه نرم‌افزار و ابزارهای توسعه‌دهنده، تا پلتفرم‌های مدیریت داده و ابزارهای تجزیه و تحلیل، تا امنیت ابری، انطباق، و راه‌حل‌های حاکمیتی موج می‌زند.

از ارائه‌دهندگان فناوری پیشرو ما انتظار داریم که به نوآوری‌هایی مانند هوش مصنوعی مولد بپردازند تا استفاده از محصولات خود را آسان‌تر، قدرتمندتر و خودکارتر کنند. و این مطمئناً در مورد نامزدهای امسال جایزه فناوری سال InfoWorld صادق است. در میان ۵۲ فینالیست و ۲۰ برنده جوایز سال ۲۰۲۳، بسیاری از آنها از هوش مصنوعی برای تعریف مجدد دسته بندی محصولات خود استفاده می کنند.

جوایز فناوری سال InfoWorld بهترین و نوآورانه‌ترین محصولات را در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، هوش تجاری (BI) و تجزیه و تحلیل، محاسبات ابری، کانتینرها، مدیریت داده‌ها، توسعه و نرم‌افزار شناسایی می‌کند. توسعه. برای دیدار با فینالیست ها و برندگان ما به ادامه مطلب بروید، یا نسخه PDF را در زیر دانلود کنید.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: توسعه

فینالیست ها

  • کوانتیفی بایونیک
  • SAS Viya
  • Wallaroo.AI ML Workload Orchestration

برنده

SAS Viya

toy23 sas

از برنده

SAS Viya یک پلتفرم تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی مبتنی بر ابر است که نه تنها به وعده های هوش مصنوعی عمل می کند، بلکه سرعت و بهره وری را نیز برای شما به ارمغان می آورد که هرگز تصور نمی کردید. SAS Viya به شما این امکان را می دهد که با اعتماد و شفافیت به صورت مقرون به صرفه مقیاس کنید، بهره وری را افزایش دهید و سریعتر نوآوری کنید. این امکان ادغام تیم ها و فناوری را فراهم می کند و همه کاربران را قادر می سازد تا با موفقیت با هم کار کنند.

اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی و بهترین شیوه‌های تعبیه‌شده با نیازها و استعدادهای تیم شما هماهنگ است، تمام جنبه‌های چرخه حیات هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل را به هم متصل می‌کند و به تبدیل سؤالات مهم به تصمیم‌های قابل اعتماد کمک می‌کند.

از داوران

بر اساس داده‌های معیار ارائه‌شده، SAS Viya هنگام اجرای مدل‌های «مانند» در برابر الگوریتم‌های تقویت‌کننده خطی، لجستیک، جنگل تصادفی و گرادیان ۸۷ درصد از محاسبات کمتری استفاده کرد.

هنگام آموزش مدل‌ها، SAS Viya در افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه، مقیاس‌پذیری مدل‌ها و کاهش فاصله زمان تا بینش، جلوتر از رقابت ظاهر می‌شود.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: برنامه های کاربردی

فینالیست ها

  • Algolia NeuralSearch
  • چیدن
  • پلتفرم اتوماسیون کسب و کار UiPath

برنده

Glean

toy23 glean

از برنده

با تقسیم اطلاعات محل کار در ابزارهایی مانند چت، ایمیل، مخازن اسناد، ابزارهای ردیابی اشکال، سیستم‌های پشتیبانی مشتری و ویکی‌های داخلی، جای تعجب نیست که پیدا کردن اطلاعات مناسبی که برای دستیابی به اهدافتان نیاز دارید، زمان‌بر و دشوار باشد. .

Glean یک پلتفرم جستجوی سازمانی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما کمک می‌کند دقیقاً اطلاعات مورد نیاز خود را درست در زمان نیاز پیدا کنید و کشف کنید. Glean همه برنامه‌های شما را در کل شرکت شما جستجو می‌کند، زمینه، زبان، رفتار و روابط با دیگران را درک می‌کند تا پاسخ‌های شخصی‌سازی شده برای سؤالات شما را بیابد. این دانش را آشکار می کند و با افرادی که می توانند کمک کنند ارتباط برقرار می کند، بنابراین شما و تیمتان هرگز چیزی را از دست ندهید.

افزودن سیستم‌های هوش مصنوعی مولد ممکن است معماری ابری شما را تغییر دهد

از داوران

زمینه مدل‌های زبان بزرگ در اینجا (جستجوی سازمانی، ایجاد پایگاه دانش) جدید و مفید است. … این یک برنامه کاربردی واقعاً مفید برای LLM است که از منابع داده در تنظیمات سازمانی به عنوان نکات متنی استفاده می کند (به عنوان مثال، GitHub در مقابل Slack).

BI و Analytics

فینالیست ها

  • AnswerRocket Max
  • سیستم مدیریت اجرای Celonis
  • Kyvos Insights

برنده

AnswerRocket Max

toy23 answerrocket

از برنده

AnswerRocket یک پلت فرم تجزیه و تحلیل تقویت شده است که بر اساس این ایده ایجاد شده است که داده ها و تجزیه و تحلیل ها باید برای همه قابل دسترسی باشد. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و ML، AnswerRocket به مشتریان در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا با اطمینان به کاوش، تجزیه و تحلیل و ایجاد بینش از داده‌های سازمانی خود بپردازند. RocketSkills AnswerRocket به کاربران این امکان را می دهد که از ماژول های تجزیه و تحلیل پیشرفته ساخته شده استفاده کنند که تجزیه و تحلیل را برای موارد استفاده رایج مانند ریزش مشتری، منطقی سازی SKU و عملکرد نام تجاری در چند دقیقه خودکار می کند. RocketSkills از هوش مصنوعی و ML برای اجرای گردش کار، تولید عرشه و نوشتن داستان های داده استفاده می کند. این پلت فرم موانع اطلاعاتی را از بین می برد و با ارائه تجزیه و تحلیل داده ها به راحتی قابل درک، تجزیه و تحلیل داده ها را در سازمان ها دموکراتیک می کند.

از داوران

یک استفاده عملی و بسیار توانمند از GenAI که باید مزایای قابل توجه و ملموسی را با امکان به دست آوردن سریع و آسان بینش های تحلیلی به کاربران تجاری ارائه دهد.

انطباق با ابر و حاکمیت

فینالیست ها

  • Clumio Protect
  • LightBeam PrivacyOps
  • مدیریت پوسچر Noname

برنده

Clumio Protect

toy23 clumio

از برنده

هر شرکتی در جهان داده هایی دارد که به سادگی نمی توانند از دست بدهند. Clumio به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مطمئن شوند که این داده‌ها ایمن، سازگار، و با دسترسی کنترل می‌شوند. صرف نظر از منبع – پایگاه‌های اطلاعاتی که برنامه‌های کاربردی را تغذیه می‌کنند، دریاچه‌های داده‌ای که هوش مصنوعی را تامین می‌کنند، یا بلوک‌ها و فایل‌هایی که سیستم‌های تجاری را تامین می‌کنند – Clumio به داده‌های ساکن خود کمک می‌کند در برابر تهدیدات سایبری، اختلالات عملیاتی و قطعی‌ها غیرقابل تغییر و انعطاف‌پذیر بمانند.

از داوران

پشتیبان گیری بومی ابری با بازیابی سریع … عملیات بازیابی بسیار دقیق برای تداوم کسب و کار انعطاف پذیر.

مدیریت هزینه ابر

فینالیست ها

  • Hyperglance
  • Kubecost
  • پلتفرم باز کنید

برنده

Kubecost

toy23 kubecost

از برنده

Kubecost پلتفرمی است که با استفاده از Kubernetes امکان مشاهده هزینه و بینش در زمان واقعی را برای تیم های توسعه دهنده و finops فراهم می کند. با نظارت، مدیریت و بهینه‌سازی هزینه‌های ابری مرتبط با Kubecost که هزینه‌های اضافی غیرضروری را روشن می‌کند، راه‌حل Kubecost به مشتریان این امکان را می‌دهد تا در بسیاری از موارد هزینه‌های ابری خود را تا ۷۰ درصد کاهش دهند – و این هزینه‌ها را به طور مداوم بهینه نگه دارند. نکته مهم این است که مشتریان هزینه های Kubernetes را بدون تأثیر بر عملکرد برنامه کاهش می دهند. Kubecost از ابتدا برای Kubernetes و اکوسیستم بومی ابری طراحی شده است. این به شدت با سایر فناوری‌هایی که بخشی از آن اکوسیستم هستند ادغام شده است و با سرویس‌های وب آمازون، پلتفرم Google Cloud و Microsoft Azure همکاری می‌کند.

تاثیر هوش مصنوعی بر صرفه جویی در هزینه، بهره وری و مشاغل

از داوران

Kubecost خود را به‌عنوان استاندارد بالفعل برای اندازه‌گیری هزینه زیرساخت‌های Kubernetes، از شرکت‌های نوپا گرفته تا شرکت‌های بزرگ، به‌طور جدی تثبیت کرده است. جایگزین روشنی وجود ندارد.”

امنیت ابری

فینالیست ها

  • CrowdStrike Falcon Cloud Security
  • شبکه های پالو آلتو Prisma Cloud
  • Sysdig Secure

برنده

Sysdig Secure

toy23 sysdig

از برنده

صنعت با راه‌حل‌ها و تئوری‌های پراکنده در مورد نحوه نزدیک شدن به امنیت ابری غرق شده است—تا Sysdig Secure. Sysdig یک پلتفرم حفاظت از برنامه‌های کاربردی بومی ابری (CNAPP) است که بازی را تغییر می‌دهد و برای ارائه امنیت جامع برای برنامه‌های کاربردی، کانتینرها و پلتفرم‌های هماهنگ‌سازی شرکت‌ها طراحی شده است. Sysdig اولین راه حل CNAPP است که از بینش از زمان اجرا برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه تر در مرحله ساخت/پیشگیری از طریق تولید استفاده می کند. Sysdig یک پلت فرم یکپارچه ارائه می دهد که چندین عملکرد امنیتی را با هم ترکیب می کند، موقعیت های امنیتی پیشرفته و اولویت بندی آسیب پذیری بی رقیب را امکان پذیر می کند، و همچنین دید در زمان واقعی را در محیط ها برای شناسایی فعالانه و پاسخگویی به تهدیدات امنیتی، ناهنجاری ها، و نقض های احتمالی فراهم می کند.

از داوران

فناوری جالبی که امنیت را در زمان اجرا ارائه می‌کند و از آن برای اطلاع‌رسانی امنیت در مراحل اولیه چرخه توسعه استفاده می‌کند.

ظروف

فینالیست‌ها

  • D2iQ DKP
  • Solo.io Gloo Platform
  • پالت Spectro Cloud

برنده

پلتفرم Gloo

toy23 gloo

از برنده

Gloo Platform پلتفرم شبکه‌ای برنامه‌های کاربردی پیشرو در صنعت است که مش سرویس، دروازه API و شبکه چند ابری را در یک پلتفرم یکپارچه ترکیب می‌کند که می‌تواند برنامه‌های میکروسرویس را در هر فضای ابری فعال کند. تیم های مهندسی Devops و پلتفرم تلاش می کنند تا پیچیدگی را کاهش دهند تا بهره وری بیشتر را فراهم کنند. پلتفرم Gloo این کاهش پیچیدگی را از طریق ادغام فناوری‌های منبع باز پیشرو در یک پلتفرم ماژولار که به مدیریت API، امنیت بدون اعتماد، مقیاس‌پذیری میکروسرویس‌ها، شبکه‌های چند ابری و انطباق با صنعت می‌پردازد، برطرف می‌کند. پلتفرم Gloo یک پلتفرم یکپارچه ارائه می دهد که به طور یکپارچه با محیط های مهندسی پلتفرم و devop های موجود از طریق یک صفحه کنترل یکپارچه، API یکپارچه و چارچوب عملیات بسیار خودکار ادغام می شود.

از داوران

Gloo یک راه حل عالی مدیریت API و میکروسرویس ارائه می دهد که بخش مهمی از هر سازمان توسعه مدرن است. عملکرد کلی محصول کاملاً خوب است و ویژگی هایی را ارائه می دهد که تقریباً با تمام نیازهای مشتریان مطابقت دارد.

مدیریت داده: حاکمیت

فینالیست ها

  • Fivetran Metadata API
  • پلتفرم یکپارچه
  • تلسکوپ

برنده

تلسکوپ

toy23 teleskope

از برنده

Teleskope یک پلت فرم مدرن حفاظت از داده است که امنیت داده ها، حریم خصوصی و انطباق در مقیاس را به صورت خودکار انجام می دهد تا به سازمان ها کمک کند تا از مقرراتی مانند GDPR و CCPA پیروی کنند. این پلتفرم با کارایی بالا می‌تواند ظرف چند دقیقه به‌طور یکپارچه بر ذخیره‌سازی داده‌های ابری و SaaS نظارت کند تا فهرستی جامع از دارایی‌ها – از جمله دارایی‌های پنهان – و همچنین خطرات امنیتی و انطباق آنها را فراهم کند. موتور طبقه‌بندی پیشرفته آن که توسط یک مدل زبان و موتور قواعد بزرگ ارائه می‌شود، می‌تواند برای دسترسی به فروشگاه‌های داده منحصربه‌فرد سازگار شود – داده‌های حساس و شخصیت‌های مرتبط با آن مانند کارمندان یا مشتریان را شناسایی می‌کند.

از داوران

Teleskope به لطف استفاده نوآورانه از فناوری LLM می‌تواند به شرکت‌هایی کمک کند که بیشتر در معرض الزامات انطباق هستند، بهتر با الزامات قانونی کنار بیایند.

پیش نمایش: Google Cloud Dataplex شگفت انگیز است

مدیریت داده: یکپارچه سازی

فینالیست ها

  • Airbyte Open Source و Airbyte Cloud
  • Cleo Integration Cloud
  • پلتفرم یکپارچه سازی هوشمند SnapLogic

برنده

SnapLogic Intelligent سکوی ادغام

toy23 snaplogic

از برنده

چشم انداز ما حذف مداوم اصطکاک از ادغام با بهبود قابل توجه سهولت و سرعت ادغام از طریق SnapGPT، اولین و تنها راه حل یکپارچه سازی مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت است. SnapGPT با کمک به توسعه دهندگان شهروند و متخصصان فناوری اطلاعات برای ساده سازی خط لوله داده و توسعه گردش کار یکپارچه با استفاده از یک زبان طبیعی، رابط کاربری ChatGPT، به تحول کسب و کار سرعت می بخشد. SnapGPT به کاربران اجازه می دهد ادغام های کاملاً کاربردی، داده های آزمایش مصنوعی و پرس و جوهای پیچیده SQL را تولید کنند. این راه حل همچنین توانایی تنظیم دقیق نقشه و تبدیل داده ها را ارائه می دهد. کاربران می‌توانند از SnapGPT برای ایجاد ادغام، انتخاب رابط‌ها، الگوهای از پیش ساخته شده، یا الگوهای مورد استفاده خود، یا توصیف/مستند کردن ادغام‌های موجود کمک بخواهند.

از داوران

استفاده خوب از هوش مصنوعی مولد. پیوند دادن سیستم ها به یکدیگر پیچیده است و بنابراین آسان کردن این کار یک امتیاز است. این منجر به نتایج می شود.

مدیریت داده: خطوط لوله

فینالیست ها

  • پلتفرم مشاهده پذیری داده Acceldata
  • Ascend Data Pipeline Automation Platform
  • Matillion Data Productivity Cloud

برنده

قابلیت مشاهده داده Acceldata پلتفرم

toy23 acceldata

از برنده

Acceldata Data Observability Platform یک پلت فرم مشاهده پذیری داده های سازمانی برای پشته داده های مدرن است. این پلتفرم دید جامعی را فراهم می‌کند و به تیم‌های داده اطلاعات بلادرنگی را می‌دهد که برای شناسایی و جلوگیری از مشکلات و قابل اعتماد کردن پشته‌های داده نیاز دارند. پلت فرم مشاهده پذیری داده Acceldata از طیف گسترده ای از منابع داده مانند Snowflake، Databricks، Hadoop، Amazon Athena، Amazon Redshift، Azure Data Lake، Google BigQuery، MySQL و PostgreSQL پشتیبانی می کند. پلت فرم Acceldata بینش هایی را در مورد محاسبات و زیرساخت، قابلیت اطمینان، خطوط لوله و کاربران ارائه می دهد.

از داوران

پشتیبانی از انواع گسترده ای از پلتفرم های داده. … تجزیه و تحلیل قدرتمند رویدادها و رفتار در خطوط لوله چند مرحله ای. … برخی از اجزای منبع باز.”

مدیریت داده: جریانی

فینالیست ها

  • ابر متقابل
  • Redpanda

برنده

ابر همگرا

toy23 confluent

از برنده

Confluent Cloud تنها پلتفرم جریان داده کاملاً مدیریت شده و بومی ابری است. Confluent Cloud که توسط سازندگان اصلی آپاچی کافکا ساخته و اداره می شود، اجرای کافکا را تقریباً بدون دردسر می کند، چه شرکت ها در حال اجرای چند برنامه کاربردی باشند و چه از آن به عنوان یک سیستم عصبی مرکزی استفاده کنند که به عنوان منبع حقیقت برای همه داده ها عمل می کند. Confluent Cloud به مشتریان این امکان را می دهد که از پردازش دسته ای نقطه در زمان دور شوند و به آنها امکان می دهد از داده های بلادرنگ از جریان پیوسته رویدادها استفاده کنند. با Confluent Cloud، سازمان‌ها می‌توانند از قدرت کامل آپاچی کافکا بهره ببرند و در عین حال از دردسرهای مدیریت زیرساخت اجتناب کنند و می‌توانند بر آنچه که بیشترین اهمیت را دارد تمرکز کنند: ایجاد ارزش تجاری برای مشتریان و ذینفعان.

از داوران

امکان ساده‌سازی کار مدیریت یک سیستم منبع باز با Confluent Cloud به دست می‌آید و در عین حال امکان مدیریت و مقیاس‌پذیری راه‌حل را فراهم می‌کند.