بهروزرسانی متمرکز بر توسعهدهندگان شامل ویژگیهای جدیدی است، از جمله API، DX Inspector، Interaction Explorer و پشتیبانی از VS Code.
Salesforce در روز چهارشنبه نسخه سوم پیشنهاد هوش مصنوعی عامل خود — Agentforce 2dx — را منتشر کرد تا توسعه، آزمایش و استقرار عوامل هوش مصنوعی که میتوانند فرآیندهای تجاری را در سراسر بخشها، مانند فروش، خدمات، بازاریابی، مالی، منابع انسانی و عملیات خودکار کنند، سادهسازی کند.
Agentforce 2dx بهروزرسانی متمرکز بر توسعهدهندگان است و بر پایه نسخه دوم که در دسامبر منتشر شد. این شامل ویژگیهای جدیدی مانند یک API، DX Inspector، Interaction Explorer، و پشتیبانی از VS Code میباشد.
این بهروزرسانیها میتوانند تحت دو دسته بزرگ — سازماندهی عوامل و ساخت عوامل — گروهبندی شوند.
قابلیتهای جدید Agentforce که به سازماندهی عوامل کمک میکند
به عنوان بخشی از استراتژی شرکت برای گسترش دسترسی به پیشنهاد عامل خود، API Agentforce میتواند در فرآیندهای پشتیبان، سیستمهای دیگر و مستقیماً در برنامهها تعبیه شود، شرکت گفت.
«مشتریان سازمانی میتوانند Agentforce را از طریق یک API REST برای شروع یک جلسه، پایان یک جلسه و ادامه یک جلسه فراخوانی کنند، همچنین عامل را با دادهها پایهگذاری کنند»، شرکت افزود.
قابلیتهای گسترشیافته شامل Invocable Actions — ویژگیای است که به سازمانها اجازه میدهد Agentforce را در منطق تجاری Salesforce تعبیه کنند، با افزودن Agentforce به عنوان یک گام در Salesforce Flow و اجرای آن برنامهنویسی از داخل Apex.
این اقدامات به سازمانها کمک میکند تا عاملی را فعال کنند تا درباره بهترین گامهای بعدی در مواجهه با سناریویی که آن را برانگیخته میکند، استدلال کنند، بهگفتهٔ ارائهدهنده نرمافزار CRM.
«موارد استفاده از Invocable Actions میتواند شامل خودکارسازی حل موارد خدمات، ارزیابی سرنخها یا پردازش سفارشها باشد. برای مثال، یک عامل هوش مصنوعی میتواند بهصورت پویا درخواستهای مشتری را در Salesforce Flow مدیریت کند یا بهصورت خودکار رکوردهای CRM را پر کند»، دیان هینچکلِف، معاون و سرپرست بخش CIO در The Futurum Group اظهار کرد.
ویژگی جدید دیگر امکان تعبیه مؤلفههای وب لایتنینگ در پاسخ اقدامات Agentforce است که Salesforce انتظار دارد تجربه مشتری را بهبود بخشد.
Lightning web components یک چارچوب اختصاصی است که میتواند برای توسعه رابطهای ساخت برنامههای موبایل و دسکتاپ اجرا شده در مرورگرها با استفاده از HTML و JavaScript سفارشی مورد استفاده قرار گیرد.
بهروزرسانیهای دیگر شامل قابلدسترسکردن عمومی ویژگیهای اعلامشده قبلاً مانند مرکز موضوع (Topic Center)، ادغامهای MuleSoft، Tableau Semantics، و ادغامهای Slack میباشد.
در حالی که انتظار میرود ادغامهای MuleSoft به سازمانها کمک کنند زمان و پیچیدگی ساخت یک عامل سفارشی جدید و ادغام آن در یک جریان کاری را کاهش دهند، Tableau Semantics انتظار میرود کیفیت پاسخهای عامل را بهبود بخشد.
قابلیتهای جدید Agentforce که به توسعه، آزمایش و استقرار عوامل کمک میکند
بهمنظور کمک به توسعهدهندگان برای ساخت سریعتر عوامل، Salesforce در ابزار Agent Builder با کد کم خود، کمک هوش مصنوعی مولد را اضافه کرده است که با پیشنهاد و ایجاد موضوعات و دستورالعملها عمل میکند.
«به نام AI Assist شناخته میشود، این قابلیت جدید همچنین به تیمها در رفع اشکال پاسخهای ارائهشده توسط Agentforce کمک میکند و راهنماییهایی برای بهبود موضوع و دستورالعملهای پایهای ارائه میدهد»، شرکت اعلام کرد.
با این حال، برخی تحلیلگران معتقدند که توسعه عامل با کمک هوش مصنوعی ممکن است یک ویژگی کاملاً جدید که Salesforce معرفی میکند، نباشد.
«این مطمئناً قبلاً مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، بهبودهای فعلی به نظر میرسد بر پایهٔ این بنیان ساخته شدهاند، با ایجاد موضوع و دستورالعملها بهصورت حتی بصریتر و افزودن تواناییهای عمیقتر رفع اشکال»، کامرون مارش، تحلیلگر ارشد در Nucleus Research گفت.
ابزار کد کم دیگری به نام Testing Center اضافه شده است تا به تیمهای سازمانی و توسعهدهندگان در مقیاس وسیع با استفاده از هوش مصنوعی، پیکربندیهای Agentforce خود را تست کنند.
Testing Center بهصورت خودکار موارد آزمون را در Salesforce Sandbox سازمان ایجاد و اجرا میکند، ارائهدهنده نرمافزار CRM گفت و افزود که این ابزار جدید میتواند برای ارزیابی میزان تبعیت پیکربندیهای Agentforce از محدودیتهایی مانند صداقت یا ارتباط متنی استفاده شود.
در تلاشی برای جذب توسعهدهندگان حرفهای، Salesforce پشتیبانی از رابط خط فرمان (CLI) و VS Code را در Agentforce اضافه کرده است.
«توسعهدهندگان اکنون میتوانند تمام جنبههای پیکربندیهای Agentforce را با استفاده از CLI و VS Code ایجاد، بهروزرسانی و تست کنند»، Salesforce اظهار کرد.
تحلیلگرانی مانند هینچکلِف و مارش، پشتیبانی اضافهشده از ابزارهای پیشکد را به عنوان استراتژی برای جذب توسعهدهندگانی میبینند که کنترل، کارآمدی و انعطافپذیری این ابزارها را ترجیح میدهند.
بهروزرسانیهای دیگر شامل DX Inspector و Interaction Explorer میباشند.
در حالی که DX Inspector میتواند برای درک تمام فرادادهها و دادههای مورد استفاده توسط Agentforce در داخل Salesforce Sandbox سازمان به کار رود، Interaction Explorer میتواند برای مشاهده گزارشگیری دقیق، تجزیه و تحلیل درباره عملکرد Agentforce، از روندهای کلی تا ردیابی جلسات فردی استفاده شود.
«سازمانها میتوانند از Interaction Explorer برای درک هر درخواست کاربر، گامهای استدلالی مرتبط با پاسخ استفاده کنند و توصیههای مبتنی بر هوش مصنوعی را ببینند تا بهصورت مستمر موضوعات و دستورالعملها را بهبود بخشیده و عملکرد عامل را ارتقا دهند»، Salesforce توضیح داد.
بهروزرسانیها و دسترسیهای دیگر
در تلاش برای گسترش دسترسی به Agentforce و ارائه فرصت به توسعهدهندگان برای آزمایش و یادگیری بیشتر درباره پیشنهاد عامل خود، Salesforce نسخه Salesforce Developer Edition را ارائه میدهد.
این محیط رایگان که بهصورت عمومی در دسترس است، میتواند برای دسترسی به Agentforce و Data Cloud استفاده شود و شامل ۱۰ گیگابایت دسترسی به Data Cloud و ۱۵۰ تولید مدل زبان بزرگ (LLM) در هر ساعت میباشد.
نسخه کامل Agentforce 2dx بهصورت عمومی در آوریل ۲۰۲۵ در دسترس خواهد بود، با ویژگیهای خاصی که از این هفته بهصورت پیشاز موعد منتشر میشوند.
API Agentforce، Invocable Actions و DX Inspector بهصورت عمومی در دسترس قرار گرفتهاند. قابلیت AI Assist در داخل Agent Builder در مارس ۲۰۲۵ در دسترس خواهد بود، سپس Testing Center در آوریل افزوده میشود و Interaction Explorer در پاییز امسال ارائه خواهد شد.
پست های مرتبط
بهروزرسانی Agentforce 2dx شرکت Salesforce هدف دارد توسعه و استقرار عوامل هوش مصنوعی را سادهسازی کند.
بهروزرسانی Agentforce 2dx شرکت Salesforce هدف دارد توسعه و استقرار عوامل هوش مصنوعی را سادهسازی کند.
بهروزرسانی Agentforce 2dx شرکت Salesforce هدف دارد توسعه و استقرار عوامل هوش مصنوعی را سادهسازی کند.