۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

به جستجو به عنوان پلتفرم برنامه فکر کنید، نه فقط یک ویژگی

امروز ما شاهد یک تحول بزرگ در چگونگی پیش‌بینی جستجوی خواسته‌های کاربران قبل از اینکه بدانند به دنبال آن هستند، هستیم. توسعه دهندگان باید هماهنگ باشند.

امروز ما شاهد یک تحول بزرگ در چگونگی پیش‌بینی جستجوی خواسته‌های کاربران قبل از اینکه بدانند به دنبال آن هستند، هستیم. توسعه دهندگان باید هماهنگ باشند.

در سال ۲۰۰۰، یاهو به عنوان یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین سرویس‌های اولیه شبکه جهانی وب، یکی از بزرگترین فرصت‌های بازار تمام دوران را به دست آورد.

اینترنت هنوز نسبتاً جدید بود (۱۷ میلیون وب‌سایت، در مقایسه با ۱.۶ میلیارد امروزی) و شرکت‌هایی مانند یاهو در دسته‌ای بودند که نامشخصی نامیده می‌شد که گاهی اوقات به‌عنوان «صفحه‌های شروع» یا «پورتال» شناخته می‌شود – دروازه‌ها. به خدماتی مانند ایمیل، اخبار، امور مالی و ورزش. یاهو با این ترافیک فرار می کرد، زیرا دوستانه ترین رابط و بهترین محتوا را در آن زمان برای این تجربه جدید “وب” داشت.

در ژوئن همان سال، یاهو Google را به عنوان “ارائه‌دهنده موتور جستجوی پیش‌فرض” خود انتخاب کرد و کادر جستجوی یاهو ناگهان با عنوان “تأمین شده توسط Google” تبلیغ شد. سپس کاربران متوجه شدند که به سادگی برای آن جستجو به گوگل مراجعه می کنند.

امروزه گوگل (با نام مستعار “الفبا”) از ارزش بازار ۱.۷ تریلیون دلاری برخوردار است، در حالی که یاهو به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در اینترنت تجاری اولیه شناخته می‌شود، اینترنت که به نحوی نتوانسته است دقیقاً در مکان مناسبی که دقیقاً در مکان مناسبی قرار دارد، سرمایه‌گذاری کند. زمان مناسب.

جستجو محرک ارزش است

درس تاریخ فقط این نیست که گوگل با جستجو در اینترنت پیروز شد.

این است که جستجو همان چیزی است که هر بازیگر برتر فناوری سهم بازار خود را به دست آورد. این برنامه برنده اپلیکیشن ها (App Store) و موسیقی (iTunes) برای اپل، اجتماعی برای فیس بوک، تجارت الکترونیک برای آمازون و موارد دیگر شد. همه با ارزش ترین برندهای فناوری امروزی در حوزه های کاربردی خود استاد جستجو هستند. بازار بارها و بارها به ما نشان داده است که جستجو بدون تردید محرک ارزش است و کسانی که به جستجو تسلط دارند، بازارها را کنترل می کنند.

اما بسیاری از توسعه دهندگان امروزه هنوز برای درک جستجو به عنوان بخشی اساسی از پلتفرم برنامه خود تلاش می کنند. برخی به جستجو به‌عنوان چیزی می‌نگرند که می‌توان آن را پس از عمل به برنامه متصل کرد، در حالی که برخی دیگر به جستجوهای LIKE در SQL و سایر معیارها عقب نشینی می‌کنند.

آشنایی با سرویس امضای مورد اعتماد مایکروسافت

اگر می‌خواهید اهمیت جستجو را در استراتژی پلتفرم برنامه‌تان بررسی کنید، بیایید در مورد آنچه در خطر است و چرا باید این موضوع را درست انجام دهید، صحبت کنیم.

جستجو مکالمه ای با کاربران شماست

اگر وارد یک داروخانه شوید و بگویید، هی، من به دنبال یک کیت تست خانگی کووید-۱۹ هستم، و آنها بدون پاسخ به سؤال شما از آنجا خارج می شوند، این چه احساسی در شما ایجاد می کند؟ نادیده گرفته شده است؟ بی احترامی؟ شما برنمی‌گردید، مطمئناً.

جستجو مکالمه ای با کاربران شماست. جستجو نحوه تعامل آنها با داده های شما را آسان تر می کند. چه چیزی مهمتر از آن؟

۱۰ سال پیش، توسعه‌دهندگانی که با جستجو کار می‌کردند، بیشتر سعی می‌کردند متن را تجزیه کنند. زبان طبیعی، زنجیره تجزیه و تحلیل، و تنظیم شاخص – همه اینها توسط دهه‌ها تحقیق برای درک چگونگی تشکیل زبان‌ها، چه کلماتی مهم هستند، چگونه با دیاکریتیک‌ها رفتار کنیم و مواردی از این قبیل انجام شد.

سپس جستجو به مفهوم یادگیری رتبه‌بندی تبدیل شد، به طوری که با گذشت زمان می‌توانید نتایج جستجو را بر اساس آنچه از مکالمات کاربران در گذشته مشاهده کرده‌اید، دوباره ترتیب دهید. این یک قابلیت جستجوی پایه عالی است که هر موتور جستجوی امروزی هنوز ارائه می‌کند.

قبل از اینکه کاربران شما بدانند که به دنبال آن هستند

داده‌ها را در سطح قرار دهید

امروز ما شاهد یک تحول بزرگ در نحوه پیش‌بینی اینکه کاربران چه داده‌هایی را جستجو می‌کنند قبل از اینکه بدانند به دنبال آن هستند، هستیم، هستیم. من وارد نتفلیکس شدم و از قبل می‌دانست که من این فیلم را می‌خواهم یا به این نمایش علاقه دارم – این نمونه متعارف شخصی‌سازی است که با نمایه‌سازی جستجو و یادگیری ماشینی پشتیبانی می‌شود.

زیر این موارد استفاده از پیش‌بینی آنچه کاربران می‌خواهند، ریاضی است که سعی می‌کند نحوه عملکرد مغز ما را تقلید کند. فضای برداری – کلمات، جملات، یا عباراتی که در یک نمودار نشان داده می‌شوند، در جایی که در یک مدل زبان ظاهر می‌شوند، این حرکت را هدایت می‌کنند.

جستجو از نمایش متن به نمایش برداری در حال حرکت است. دنیای دیجیتالی اینترنتی فراگیر، تجارت الکترونیکی فراگیر و تلفن های هوشمند فراگیر، ما را به مرحله بعدی بازیابی اطلاعات چند وجهی سوق می دهد. چه Metaverse برنده شود یا یک پلتفرم آینده متفاوت ظاهر شود، گاهی اوقات رابط متنی، گاهی صوتی و گاهی اوقات تصویر یا ویدیو خواهد بود. در نهایت ممکن است حتی پیوندهای عصبی مستقیماً به مغز باشد.

سرعت جستجو را با استفاده از SearchValues ​​در NET افزایش دهید

نمایش برداری این نوع بازیابی اطلاعات چندوجهی را در جستجو ممکن می سازد. این کشفی است که تنها با متن امکان پذیر نیست. اگر فردی زیر ۲۰ سال بگوید که یک آهنگ جدید بیمار است، احتمالاً معنای متفاوتی نسبت به فردی بالای ۶۰ سال دارد که دقیقاً همان چیزی را بگوید. همه ما به گونه‌ای متفاوت صحبت می‌کنیم، و زمانی که می‌خواهیم پیش‌بینی کنیم کسی چه می‌خواهد، باید هم آن‌ها چه کسی هستند و هم به دنبال چه چیزی هستند را همزمان تجزیه و تحلیل کنیم.

پرس و جوهای SQL LIKE یک بن بست هستند. موتورهای اختصاصی نیز همینطور

هستند

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، تصمیم‌هایی که امروز در مورد نحوه پیاده‌سازی جستجو می‌گیرید، باعث پیشرفت شما می‌شود، یا موارد استفاده در آینده و توانایی شما را در ثبت این دنیای سریع در حال تکامل نمایش برداری و بازیابی اطلاعات چندوجهی مسدود می‌کند.

یکی از طرز فکرهایی که به شدت مسدود کننده هستند، تکیه بر پرس و جوهای SQL LIKE است. این رویکرد پایگاه داده رابطه ای قدیمی بن بست برای ارائه جستجو در پلت فرم برنامه شما است. پرس و جوهای LIKE به سادگی با قابلیت ها یا ویژگی های ساخته شده در Lucene یا سایر موتورهای جستجوی مدرن مطابقت ندارند. آنها همچنین برای عملکرد حجم کار عملیاتی شما مضر هستند، و منجر به استفاده بیش از حد از منابع از طریق کمی‌سازهای حریصانه می‌شوند. این‌ها فسیل‌هایی هستند – مصنوعات SQL مربوط به ۶۰ یا ۷۰ سال پیش، که مانند چند هزار سال در توسعه برنامه‌ها است.

یکی دیگر از مشکلات رایج معماری، موتورهای جستجوی اختصاصی است که شما را مجبور می‌کند تمام داده‌های برنامه خود را در زمانی که واقعاً فقط به فیلدهای قابل جستجو نیاز دارید، در موتور جستجو کپی کنید. حفظ یک ذخیره‌سازی اسناد برای جستجو و یک فروشگاه جداگانه برای حقیقت منجر به پیچیدگی قابل توجه، افزایش هزینه‌های ذخیره‌سازی و تأخیر برای توسعه‌دهنده تمام پشته مدرن می‌شود، که اکنون باید هم متخصص جستجو و هم مدیر پایگاه داده پاره وقت باشد.

نحوه استفاده از GPT به عنوان یک زبان طبیعی برای موتور جستجوی SQL

بارهای کاری عملیاتی مانند جستجو تطبیقی ​​و پویا هستند. آنها “پس از SQL” هستند، و عملیات LIKE و CONTAINS گران قیمت و بی اثر را در پایگاه داده های قدیمی منسوخ می کنند.

اولین مراحل: سفرها و مقاصد کاربر

توسعه‌دهندگانی که اهمیت جستجو را درک کرده‌اند، می‌توانند به راحتی تلاش کنند اقیانوس را بجوشانند—یک سیستم خارجی تخصصی بسازند و سعی کنند در اولین تلاش همه چیز را درست انجام دهند. در حالی که مهندس دانا می خواهد ساده و تکرار کند.

درک کاربران شما اولین قدم در اجرای موفقیت آمیز جستجویی است که من دیده ام. شما باید مقصد آنها را بررسی کنید و سپس مسیرهای کاربری مختلف را ترسیم کنید، درست مانند طراحی رابط کاربری.

معمولاً متوجه می‌شوید که اگرچه مسیرهای کاربر ممکن است متفاوت باشند، اما اغلب از یک مکان شروع می‌شوند و به یک مقصد می‌رسند. دریافت درک بسیار دقیق از آنچه کاربران شما در تلاش هستند انجام دهند و چگونه آنها را به آنجا می رسانید، مشترکاتی را نشان می دهد که تمرکز و سادگی را برای تلاش های توسعه شما در مورد جستجو ایجاد می کند.

مارکوس ایگان یکی از همکاران Solr و Lucene است و مدیر محصول کارکنان Atlas Search در MongoDB است. قبل از آن، او مسئول ابزارهای توسعه دهنده در Lucidworks بود. او یک رهبر فناوری جهانی در شرکت فورد موتور بود و یک استارت آپ امنیتی اینترنت اشیا را از طریق خرید آن توسط یک سازنده روتر رهبری کرد. ایگان سخت تلاش می‌کند تا به گروه‌های کم‌نمایش کمک کند تا وارد فناوری شوند و از سال ۲۰۱۱ در پروژه‌های منبع باز مشارکت داشته است.

New Tech Forum مکانی برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.