۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

رایانش ابری به اصول اولیه باز می گردد

روندهای اخیر به جای تعقیب چیزهای جدید و جالب، بازگشت به اصول ابری مانند داده ها، توسعه، استقرار و امنیت را نشان می دهد.

روندهای اخیر به جای تعقیب چیزهای جدید و جالب، بازگشت به اصول ابری مانند داده ها، توسعه، استقرار و امنیت را نشان می دهد.

به نظر می رسد روند روشنی در دنیای رایانش ابری برای بازگشت به مبانی فناوری اطلاعات وجود دارد – مشکلات اصلی که فناوری اطلاعات برای حل آنها راه اندازی شده است، مانند مدیریت داده، امنیت، عملیات، حاکمیت و توسعه. همه این موارد برای چندین دهه انجام شده است و اکنون باید انجام شود.

مسئله این نیست که فناوری اطلاعات هنگام ساخت و استقرار سیستم‌های تجاری اصلی در فضای ابری، اصول را نادیده می‌گیرد. اما گاهی اوقات مردم با فناوری‌های جدید براق، یا بیشتر اوقات، فناوری‌های قدیمی‌تر که به‌گونه‌ای براق و جدید به نظر می‌رسند، حواسشان پرت می‌شود.

بله، فناوری‌های تبلیغاتی ارزشمند هستند. روندهای جدید و نوآورانه مانند هوش مصنوعی، بدون سرور و کانتینرها تأثیر مثبتی بر تجارت دارند. من در مورد تمرکز روی اصول اولیه فناوری و درست کردن پایه و اساس همه چیز صحبت می کنم. می دانم که این یک تشبیه خسته کننده است، اما تقریباً مانند ساختن هر سازه ای است. شما نمی توانید ساختمان را بهبود ببخشید مگر اینکه پایه و اساس آن محکم باشد. اگر این کار را نکنید، در آینده رفع آن دشوارتر خواهد بود.

Deno 1.33 پایگاه داده داخلی با ارزش کلیدی را معرفی می کند

داده بهترین مثال برای این است. ما از دهه ۶۰ داده‌ها را انجام می‌دهیم. با این حال، بیشتر شرکت‌ها به سرعت اعتراف می‌کنند که داده‌ها را در سال ۲۰۲۳ به خوبی انجام نمی‌دهند، و داده‌های سازمانی آنها تنها کسری از ارزش کسب‌وکار را ارائه می‌کند.

چرا ما این مشکل را برطرف نکرده ایم؟ سیستم‌های مدیریت داده برای اکثر شرکت‌ها پیچیده و بیش از حد ناهمگن هستند، و با افزودن روش‌های جدید برای ذخیره و مدیریت داده‌ها در طول سال‌ها، مشکل بدتر شد. بسیاری از فروشگاه‌های فناوری اطلاعات وضعیت داده‌های خود را «غیرقابل اصلاح» می‌دانند، تا جایی که آن را به سطحی از بهینه‌سازی می‌برند که کسب‌وکار بتواند از داده‌های خود به عنوان یک تمایز استراتژیک کلیدی استفاده کند.

چرا مشاغل مبتنی بر داده به یک کاتالوگ داده نیاز دارند؟

در عوض، ما روی چیزهای دیگری تمرکز می‌کنیم، مانند انبارهای داده و بازارهای داده، برخی از یکپارچه‌سازی داده‌های موقت، حتی تلاش‌های بی‌سابقه برای ساخت دریاچه‌های داده. بیشتر این کارها اوضاع را بدتر کرد، زیرا سیستم‌های ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها پیچیده‌تر شدند و به‌کارگیری آنها به‌طور کلی دشوار شد.

مشکل اصلی در حال رفع نشدن است. داده ها در همه جا پراکنده هستند، هیچ کنترل یا حاکمیت متمرکزی وجود ندارد، و در حالی که می توانید برخی از راه حل های داده تاکتیکی را به کار بگیرید، هدایت تجزیه و تحلیل هسته و فرآیندهای تجاری با استفاده از اطلاعات تقریباً کامل (هدف اساسی) تا حد زیادی دور از دسترس است.

سایر اصول نادیده گرفته شده:

  • توسعه و استقرار: بسیاری بر این باورند که روی آن کنترل دارند، اما به تازگی فرآیندهای بد و ابزارهای توسعه ضعیف را به ابر منتقل کرده‌اند.
  • امنیت: چند سیستم و پلت فرم پیشرفته هستند، اما برخی دیگر تا حد خطرناکی نادیده گرفته می شوند. هیچ رویکرد یکپارچه یا کل نگر وجود ندارد.
موردی برای متوقف کردن هوش مصنوعی مولد

الگویی را حس می کنید؟ اساساً، این همان مشکل با داده است. ارائه دهندگان ابر این روزها به استراتژی فناوری واقعی برای شرکت ها تبدیل شده اند و به اعتبار آنها، توجه برخی از آنها را به اصول معطوف کرده اند. اما آنها این کار را به روش‌های بسیار پنهانی انجام داده‌اند که باعث می‌شود اصول اولیه مانند ایده‌های جدید به نظر برسند.

در واقع، برخی چیزها جدید هستند – مدیریت داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها، و سیستم های حاکمیت داده. علیرغم ظاهر جدید، آنها مشکلاتی را حل می کنند که ماهیتی اساسی تر دارند. مشکلات قدیمی، ابزارهای جدید.

من فکر می کنم بازگشت به اصول روند بدی نیست. آیا آماده حل مشکلاتی هستید که بیشتر آنها از آنها دست کشیده اند؟ من هستم.