۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

رهبران فناوری اطلاعات در حال رانندگی یک دوره جدید محاسبات ابری هستند

CIO ها از ارائه دهندگان اصلی ابر ناراضی هستند ، به طور فزاینده ای در حال بررسی مدل های ترکیبی و ارائه دهندگان طاقچه برای افزایش چابکی و کنترل زیرساخت های خود هستند.

CIO ها از ارائه دهندگان اصلی ابر ناراضی هستند ، به طور فزاینده ای در حال بررسی مدل های ترکیبی و ارائه دهندگان طاقچه برای افزایش چابکی و کنترل زیرساخت های خود هستند.

در شرکت نوآوری های فناوری داستانی ، یک شرکت نرم افزاری متوسط ​​، پذیرش سریع ابر یک بار فناوری به عنوان یک گله تحول آمیز به سمت سنگ آژانس و مقیاس پذیری دیده می شد. در ابتدا ، این شرکت برنامه های خود را به یک ارائه دهنده مشهور ابر عمومی منتقل کرد ، که با وعده های صرفه جویی در هزینه و مدیریت بی دردسر اسیر شد. با این حال ، فقط چند ماه از سفر ابری خود ، مشخص شد که پیش بینی های مالی بسیار بی سر و صدا بودند .

هزینه های انتقال داده غیر منتظره. هزینه های ذخیره سازی مرتب شده. پروژه هایی که نیاز به رعایت مقررات دقیق داده ها دارند. در نتیجه ، CIO مارتا لی نوآوری های فناوری خود را در یک وضعیت مخرب پیدا کرد. او که مجبور به کشف رویکردهای جایگزین و فروشندگان شد ، او نیاز به تغییر پارادایم در استراتژی ابر شرکت را درک کرد.

مانند مارتا ، بسیاری از رهبران امروزی و رهبران فناوری اطلاعات در حال ارزیابی مجدد نقش ارائه دهندگان خدمات ابری سنتی هستند. ابرهای عمومی از بازیکنان اصلی مانند خدمات وب آمازون (AWS) ، مایکروسافت لاجورد و Google Cloud در رانندگی نقش مهمی داشته اند Transformation غول ها.

تحقق تدریجی که ارائه دهندگان ابر ممکن است وعده های اولیه خود را ارائه ندهند ، اثر موجبی در صنایع ایجاد کرده است. تیم های رهبری اکنون آگاه هستند که چشم اندازهای بت پرستی از پس اندازهای بزرگ و مقیاس پذیری یکپارچه اغلب از واقعیت کم می شوند ، به خصوص وقتی هزینه های غیر منتظره ای به وجود می آیند.

هزینه های غافلگیرانه ابر

اگرچه محاسبات ابری به طور کلی به عنوان یک راه حل مقرون به صرفه به بازار عرضه می شود ، اما این به طور معمول دور از واقعیت است. همانطور که در یافته های اخیر از بخش های مختلف ذکر شد ، سازمان ها توسط سازه های مقصد پیچیده ، از جمله ثبت داده های بازپرداخت داده ها ، از بین می روند.

Tech Innovations Inc. ، یک شرکت داستانی برای بسیاری از شرکت های بسیار واقعی است که با این هزینه های پنهان روبرو شده اند. اکثر شرکت ها قبل از اینکه متوجه پیامدهای هزینه های خود شوند ، هزینه های ابر را با سرعت نگران کننده ای بالا می بردند.

CIO ها به طور فزاینده ای از مدل های قیمت گذاری فروشنده که آنها را به تعهدات طولانی مدت غیرقابل پیش بینی و غالباً نامطلوب می اندازند ، ناامید شده اند. بسیاری می دانند که هزینه های عملیاتی غالباً از پس انداز وعده داده شده از محاسبات ابری فراتر می رود. جای تعجب نیست که تیم های رهبری شروع به تغییر چرخ دنده ها می کنند و در مورد راه حل های جایگزین که ممکن است بهتر باشد به بهترین منافع خود بپردازند ، بحث می کنند.

گزینه های محبوب

با شروع وابستگی به ابر ، گزینه های جایگزین در حال افزایش را می بینیم. ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده (MSP) و خدمات COLOCATION به طور فزاینده ای مرتبط می شوند. این گزینه ها سازمانها را کنترل می کنند و ضمن جلوگیری از افزایش بی امان در قیمت گذاری گره خورده با ارائه دهندگان اصلی ابر ، کنترل بیشتری بر زیرساخت های خود ارائه می دهند.

MSP ها مجموعه کاملی از خدمات را ارائه می دهند که از سازمان ها در مدیریت محیط های ابری خود پشتیبانی می کنند ، و اطمینان می دهند که هزینه ها از طریق برنامه های متناسب و مسطح قابل پیش بینی هستند. خدمات Colocation مشاغل را قادر می سازد تا سرورهای خود را در امکانات شخص ثالث قرار دهند و به آنها استقلال بیشتری نسبت به سخت افزار و هزینه های مربوطه اعطا کنند. شرکت ها ضمن حفظ کنترل مستقیم بر روی اجزای سخت افزاری کلیدی ، از هزینه های بیش از حد خودداری می کنند.

در کنار گزینه های سنتی ، ارائه دهندگان تخصصی ابر عمومی کشش را به دست آورده اند. بازیکنانی مانند CoreWeave در حال حکاکی از سوله ها هستند ، مانند یادگیری ماشین یا بارهای کار. آنها بر انعطاف پذیری و قیمت نسبت به پیشنهادات عمومی تر از بازیکنان اصلی تأکید می کنند. راه حل های ابری آنها به سازمانها اجازه می دهد تا خدمات متناسب با خواسته های عملیاتی خود را انتخاب کنند و نه مطابق با رویکرد یک اندازه متناسب که ارائه دهندگان ابر بزرگتر ممکن است تحمیل کنند.

منطقه ای یا ابرهای حاکم از جمله صنایع است که در حالی که با استفاده از داده های محلی سازگار است ، باعث ایجاد مزایای قابل توجهی می شود. آنها با قرار دادن مراکز داده نزدیکتر به کاربران ، افزایش عملکرد خدمات ، تأخیر را کاهش می دهند. امنیت نیز تقویت شده است ، زیرا این ابرها می توانند اقدامات حفاظت سفارشی را در برابر تهدیدهای خاص اعمال کنند.

علاوه بر این ، ابرهای منطقه ای خدمات سفارشی را ارائه می دهند که نیازهای محلی و صنایع را تأمین می کنند و از ارائه دهندگان جهانی بزرگتر پشتیبانی مشتری بیشتری را ارائه می دهند. این ترکیب از مزایا ، ابرهای منطقه ای جایگزین جذاب برای سازمانهایی است که به دنبال چابکی و امنیت در زیرساخت های فناوری اطلاعات خود هستند.

ارزیابی مجدد استراتژیک

در میان این بسیاری از گزینه ها ، روایت در بین CIO در حال تحول است. آنها با دقت استراتژی های ابر فعلی خود را ارزیابی می کنند و از این سوال که آیا مزایای ارائه دهندگان ابر سنتی هنوز از اشکالاتی پیشی می گیرد ، سؤال می کنند. ارزیابی مجدد استراتژیک به طور معمول شامل ارزیابی های حسابرسی مانند عملیات فعلی است که هزینه های واقعی را با افزایش بهره وری و نیازهای انطباق متعادل می کند.

علاوه بر این ، رهبران فناوری اطلاعات باید اهمیت انعطاف پذیری و ادغام را تشخیص دهند. سازمان هایی که با هدف بهینه سازی هزینه ها می توانند به کاوش در مدل های هیبریدی که ترکیب مزایای آنها را با استفاده از منابع در مقیاس می دهد.

دیدگاه در حال تغییر CIO و رهبران فناوری اطلاعات بخشی از تحول گسترده تر در چشم انداز IT است. فشار در برابر ارائه دهندگان ابر سنتی فقط با هزینه های غیر منتظره هدایت نمی شود. این همچنین منعکس کننده تقاضای شرکت برای استقلال بیشتر ، انعطاف پذیری و یک رویکرد ماهرانه مدیریت شده برای زیرساخت های فناوری است. پیمایش موثر در پیچیدگی های محاسبات ابری ، سازمانها را ملزم به ارزیابی مجدد وابستگی های خود و هوشیار بودن در جستجوی راه حل هایی که با استراتژی های رشد آنها مطابقت داشته باشد ، هوشیار هستند.

آینده به اتکاء بی بدیل به یک فروشنده ابری واحد بستگی ندارد بلکه به تمایل به سازگاری و کشف گزینه های متنوعی که باعث افزایش کارآیی عملیاتی ضمن بهینه سازی هزینه ها می شود ، بستگی دارد. در این مقطع بحرانی ، سازمان هایی که چنین تغییراتی را در بر می گیرند ، برای موفقیت پایدار در بازار دیجیتال در حال تحول ، انعطاف پذیر و موقعیت یابی قرار می گیرند. محاسبات ابری برای ماندن در اینجا است ، اما ارائه دهندگان خدمات باید برای برآورده کردن خواسته های جدید مشتریان خود سازگار شوند – تکامل که اکنون نوید تغییر دریا در صنعت را می دهد.