۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هوش تعبیه شده: مفاهیم در مقابل کلمات رایج

اگرچه در چند دهه گذشته ما "هوش مستمر" را با نام های مختلف نامیده ایم، اما این مفهوم مهم است. با برچسب پرت نشوید.

اگرچه در چند دهه گذشته ما “هوش مستمر” را با نام های مختلف نامیده ایم، اما این مفهوم مهم است. با برچسب پرت نشوید.

هشدار کلمه کلیدی: “هوش مستمر”. در وب سایت گارتنر. من همچنین مقاله ای در فوربس از تقریباً چهار سال پیش پیدا کردم که به خوبی کار توضیح این مفهوم “جدید”.

اصطلاح “هوش مستمر” نیز در برخی از مواد بازاریابی فروشنده ظاهر می‌شود، و من اغلب آن را به عنوان چیزی تعریف می‌کنم که بیشتر بر عملیات و نظارت به جای فرآیندهای تجاری متمرکز است. به عنوان یک مفهوم، هوش مستمر برای هر دو ارزش ایجاد می کند.

درباره معنای هوش مستمر طیف وسیعی از نظرات وجود دارد. برداشت من این است که این یک الگوی طراحی است که به ما امکان می دهد از تجزیه و تحلیل بلادرنگ برای ارائه داده های هوشمند برای پردازش های مربوط به کسب و کار و عملیات استفاده کنیم که می تواند داده های فعلی را در زمینه داده های تاریخی پردازش کند و همچنین هوشمندی در زمان واقعی را اعمال کند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی).

به عبارت دیگر، هوش پیوسته داده‌های بی‌نقص، به‌روز و بی‌درنگ را همراه با اطلاعات بی‌درنگ درباره معنای آن داده‌ها فراهم می‌کند. علاوه بر این، ما از داده‌های فعلی، معنی‌دار و هوشمندانه افزوده شده در فرآیندهای حیاتی کسب‌وکار استفاده می‌کنیم تا بتواند برای خودکارسازی یک کسب‌وکار و همچنین بهینه‌سازی کسب‌وکار پیرامون هرگونه تغییر خارجی مفیدتر باشد. تغییرات خارجی می تواند ناشی از بازار، رفتار مشتری، قطع سیستم، تدارکات تامین کننده یا هر چیز دیگری باشد که می تواند یک مشکل یا فرصت باشد.

پروتکل ها، API ها و قراردادها

مفاهیم هوش مستمر به مجموعه‌ای از فناوری‌های توانمند برای هدایت آنها نیاز دارند. این فناوری ها معمولاً شامل تجزیه و تحلیل افزوده، پردازش جریان رویداد، مدیریت قوانین کسب و کار و البته هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین هستند. این می‌تواند هر چیزی باشد که می‌تواند به ارائه داده‌های مناسب به فرآیندهای تجاری مناسب و درک آن داده‌ها در حین پرواز بدون نیاز به ارسال آن به انبار داده یا بازار داده کمک کند.

هدف از مطرح کردن کلمه کلیدی “هوش مستمر” این است که می بینم مفاهیم “هوش تعبیه شده” (اصطلاح من) به وجود می آیند که بسیاری از الگوها و اهداف تجاری مشابهی دارند. من از یک پس‌زمینه ادغام داده‌ها، برنامه‌ها و سرویس‌ها که در دهه ۹۰ شروع شد. حتی در آن زمان، بسیاری از مفاهیم هوش تعبیه شده مشابه و کلمات کلیدی آنها مورد استفاده قرار گرفت. این موارد عبارتند از “یکپارچه سازی برنامه های سازمانی فرآیند محور” (اصطلاح/مفهومی که من رایج کردم)، “شرکت مبتنی بر رویداد،” “شرکت بیدرنگ، “پردازش کسب و کار با تاخیر کم” و “تأخیر صفر شرکت.”

DBOS: راه بهتری برای ساخت برنامه ها؟

من دیدم که هر دو سال یکبار نسخه‌های جدیدی از مفاهیم هوش تعبیه‌شده ظاهر می‌شوند. همه آنها در نحوه تعریف ارزش اصلی استفاده از هوش داده در زمان واقعی در برنامه ها و فرآیندهای تجاری کمی متفاوت هستند. صرف نظر از این، آنها به اطلاعات تقریباً کاملی دسترسی دارند و مفاهیم اصلی تقریباً یکسان است.

من را اشتباه نگیرید، من سعی نمی‌کنم عبارت “هوش مستمر” یا هر کلید واژه دیگری را نادیده بگیرم. من فقط می خواهم به مردم یادآوری کنم که این مفاهیم رایج در حال ظهور اغلب بسیار قدیمی تر و عملی تر از آن چیزی هستند که ممکن است تصور کنیم. همچنین بدانید که ساختن و/یا تکرار کلمات کلیدی معمولاً بیشتر حواس‌تان را پرت می‌کند تا سازنده. این از کسی است که یک یا دو کلمه کلیدی ایجاد کرده است.

نمونه بعدی مفهوم هوش پیوسته که در گذشته ندیده‌ایم در اینجا آمده است:

  • اول، دوام واقعی، زیرا ما اکنون از طریق ارزش تقاضای محاسبات ابری به منابع فناوری که زمانی گران بودند دسترسی داریم.
  • دوم، استفاده از هوش واقعی در پرواز به دلیل فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی امروزی که می‌توانند داده‌ها را همانطور که به نظر می‌رسد پردازش کنند.
  • در نهایت، ذخیره سازی داده های تاریخی که می تواند در نانوثانیه با برخی از پرس و جوهای پایگاه داده هوش تجاری که پردازش آنها چندین روز طول می کشید قابل دسترسی باشد.
مبادلات با ابرهای واکنشی و فعال را درک کنید

اگرچه مفاهیم اطلاعات مستمر امروزی و اهداف اصلی کسب و کار تقریباً مشابه گذشته است، این فناوری توانمند (فناوری که باعث کارکرد آن می شود) است که در نهایت تکامل یافته و همه چیز را ممکن می سازد. هوشمندی مداوم، هوشمندی جاسازی شده یا هر چیزی که می‌خواهید آن را بنامید، فناوری توانمند در نهایت به اندازه کافی مقرون به صرفه (ارزان) است تا کسب‌وکارها از این رویکردها به‌عنوان چند برابر کننده واقعی نیرو استفاده کنند.

خط نهایی؟ هوش مستمر جنبه‌ای از محاسبات ابری است که اگر بیشتر کسب‌وکارها قصد دارند در کسب‌وکار باقی بمانند، باید درک و از آن استفاده کنند. پرتاب کردن کلمات کلیدی جدید که اساساً به معنای همان آخرین برش کلمات کلیدی هستند، ما را به درک گسترده این مشکل و راه‌حل‌های بالقوه نزدیک‌تر نمی‌کند.

بیایید نویز سفید را از بین ببریم و مفاهیم هوش مستمر – یا هر چیزی که می‌خواهید آنها را بنامید – از جمله ارزش اصلی را در معرض دید قرار دهیم. عبارات تبلیغاتی و کلمات اختصاری ما را احمقانه نشان می دهد.