۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

کار با لیست های Mastodon

Steampipe ایجاد داشبوردهای Mastodon، یافتن افراد جالب، دیدن فهرست‌هایی که در آن‌ها قرار دارند و صادرات فهرست‌ها به روش‌های مفید را آسان می‌کند. اکنون ما به روش هایی برای اشتراک گذاری و ترکیب مجدد آن لیست ها نیاز داریم.

Steampipe ایجاد داشبوردهای Mastodon، یافتن افراد جالب، دیدن فهرست‌هایی که در آن‌ها قرار دارند و صادرات فهرست‌ها به روش‌های مفید را آسان می‌کند. اکنون ما به روش هایی برای اشتراک گذاری و ترکیب مجدد آن لیست ها نیاز داریم.

از همان روزهای اولیه سپهر بلاگ، من این توانایی را برای مشاهده جهان از دید افرادی که از من واجد شرایط تر برای درک و توضیح آنچه در حوزه های خاص اتفاق می افتد، گرامی داشته ام. اگرچه فهرست‌های توییتر راهی عالی برای جمع‌آوری افرادی بود که این دیدگاه‌ها را ارائه می‌دهند، اما من از آنها استفاده چندانی نکردم. به دلیل ناامیدی مارتین فاولر از فهرست‌ها، اولین قدم‌هایم را برای رسیدن به این هدف شرح دادم. احیای این تکنیک در فهرست ها و افراد در Mastodon.

ابتدا APIهای مربوطه را در یک جفت جدول ارائه شده توسط افزونه Steampipe برای Mastodon کپسوله کردم: mastodon_list و mastodon_list_account. سپس از آن جداول برای بهبود داشبورد Mastodon به چند روش استفاده کردم. اکنون برگه‌های دنبال‌کنندگان و دنبال‌کننده به من نشان می‌دهند که چه کسی در فهرست است یا نیست.

دنبال کردن با لیست

و می توانم از برگه list برای خواندن پست های اخیر افراد در هر لیست استفاده کنم.

برگه لیست ماستودون

با در نظر گرفتن این بلوک‌های ساختمانی اولیه، من می‌خواهم در مورد تنظیم این فهرست‌ها عمدی‌تر باشم. برای این منظور، فکر کردم فهرست‌هایی را که تاکنون ساخته‌ام به اشتراک بگذارم و پیشنهاداتی را دعوت کنم. می توانید لیست های خود را از سرویس گیرنده وب Mastodon با استفاده از Preferences -> Data export -> Lists صادر کنید. فایل CSV حاصل دو ستون دارد: نام یک لیست و دسته Mastodon برای یک شخص.

به روز رسانی ویژوال استودیو یکپارچه سازی نرم افزاری Copilot را به ارمغان می آورد
فهرست شخص
کتابخانه liza@post.lurk.org
کتابخانه alexwade@fosstodon.org
کتابخانه jdiffin@glammr.us

این صادراتی است که من واقعاً می‌خواستم.

فهرست شخص سرور URL توجه
کتابخانه لیزا post.lurk.org https://mastodon. social/@liza@post.lurk.org تکنولوژیست در رزیدنس در آزمایشگاه نوآوری کتابخانه هاروارد. داستان تعاملی، هنر مولد، فناوری سیاسی دموکراتیک. محقق آماتور علمی تخیلی اتوپیایی حاشیه ای. سگ شما را نوازش خواهم کرد.
کتابخانه الکس fosstodon.org https://mastodon.social/ @alexwade@fosstodon.org کتابدار، مدافع علوم باز، گیک. VP Data Products، @digitalscience (Seattle, WA) قبلا: AllenAI (AI2)، CZI، Amazon، Microsoft Research، UW
کتابخانه jdiffin glammr.us https://mastodon.social/ @jdiffin@glammr.us رئیس بخش خدمات فناوری کتابخانه، NLM. نظرات مربوط به من است.

ایجاد آن لیست با استفاده از افزونه Steampipe برای Mastodon آسان است.

پرسمان steampipe “انتخاب عنوان به عنوان لیست، نام کاربری، سرور، instance_qualified_account_url، یادداشت از mastodon_list l پیوستن به mastodon_list_account a در l.id = a.list_id ترتیب بر اساس لیست، نام کاربری” –output csv > mastodon_lists.csv

خطرات توسعه کم کد و بدون کد در معماری ابری

(من از URLهای واجد شرایط برای نمونه نسبت به سرور خانگی خود استفاده می‌کنم. اگر خانه شما در جای دیگری غیر از mastodon.social است، می‌خواهید پیوندها را مطابق با آن تنظیم کنید.)

من خروجی آن عبارت جستجو را در برگ Google آپلود کرده‌ام. جدیدترین مورد اضافه شده به فهرست اقلیم من پیتر گلیک است که به نقل از دیروز در آب و هوای فرهاد منجو معنای Whiplash برای کالیفرنیا؟ من به دنبال دیدگاهی متخصص در مورد سیاست آب کالیفرنیا بودم، بنابراین بررسی کردم که آیا پیتر در Mastodon است یا نه، متوجه شدم که او همینطور است، و او را به اقلیم خود اضافه کردم. /i> لیست. در اینجا نمونه ای از نوع دیدگاهی است که من به دنبال آن هستم.

مخازن کالیفرنیا به اندازه کافی آب را از طوفان های اخیر جذب کرده اند تا تمام مصرف آب شهری این ایالت را به مدت یک سال تامین کنند. بدون احتساب برف عظیم. این ادعاها که “همه آب در حال جاری شدن به اقیانوس هدر می رود” بی معنی است. — پیوند ماستودون

البته این یک مسئله پیچیده است، و فکر نمی‌کنم اشتباه کنم که به استراتژی‌هایی برای گرفتن بارندگی بیشتر و استفاده از آن برای شارژ مجدد سفره‌ها علاقه دارم. اما این یک بررسی واقعیت مفید بود.

مدیریت هزینه Kubernetes برای دنیای واقعی

متخصصانی که در حوزه های مختلف دنبال می کنید چه کسانی هستند؟ آیا می توانم از لیست های شما گیلاس انتخاب کنم؟ و آیا می توانیم راهی برای ترکیب مجدد و به اشتراک گذاری این لیست ها تصور کنیم؟ من به شما نگاه می کنم، لوکاس گونزه، با خاطرات خوشی از نحوه Webjay این کار را برای لیست های پخش MP3 انجام داد. آیا می‌توانیم این کار را برای لیست‌های Mastodon نیز انجام دهیم؟

این مجموعه:

  1. خودمختاری، اندازه بسته، اصطکاک، هواکش و سرعت
  2. Mastodon، Steampipe و RSS
  3. مرور fediverse
  4. یک پایانه بلومبرگ برای Mastodon
  5. Mastodon UX خود را ایجاد کنید
  6. لیست ها و افراد موجود در Mastodon
  7. چند نفر در فید Mastodon من نیز امروز توییت کردند؟
  8. نشانی‌های اینترنتی Mastodon واجد شرایط نمونه
  9. نمودارهای رابطه ماستودون
  10. کار با لیست های Mastodon
  11. تصاویری که مضر تلقی می شوند (گاهی اوقات)
  12. نقشه برداری فدیورس وسیع تر
  13. پروتکل‌ها، APIها و قراردادها
  14. اخبار در fediverse
  15. نقشه برداری از افراد و برچسب ها در Mastodon
  16. تجسم نظارت سرور Mastodon
  17. جدول زمانی Mastodon برای تیم ها
  18. افزونه Mastodon اکنون در Steampipe Hub در دسترس است