۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

استاندارد زبان C++ 23 ویژگی کامل اعلام شد

به روز رسانی آتی C++ شامل یک ماژول کتابخانه استاندارد به نام std خواهد بود. توجه کمیته ISO C++ اکنون به C++ 26 معطوف شده است.

به روز رسانی آتی C++ شامل یک ماژول کتابخانه استاندارد به نام std خواهد بود. توجه کمیته ISO C++ اکنون به C++ 26 معطوف شده است.

C++ 23، ارتقای برنامه‌ریزی‌شده به زبان برنامه‌نویسی محبوب، اکنون با قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از ماژول کتابخانه استاندارد کامل شده است. در افق نسخه بعدی است که C++ 26 نامگذاری شده است.

هرب ساتر، رئیس کمیته، در یک گفت: کمیته ISO C++ در اوایل فوریه کار فنی را روی مشخصات C++ 23 تکمیل کرد و در حال تولید سند نهایی برای پیش نویس رای تاییدیه است. href=”https://herbsutter.com/” rel=”nofollow”>پست وبلاگ در ۱۳ فوریه. انتظار می‌رود که ماژول کتابخانه استاندارد تدوین را بهبود بخشد.

12 کتابخانه درجه یک برای برنامه نویسی C++

از دیگر ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای C++ 23 می‌توان به ساده‌سازی حرکت ضمنی، رفع موقت در حلقه‌های محدوده، اپراتور[] چند بعدی و ایستا و بهبودهای یونیکد اشاره کرد. همچنین static constexpr در توابع constexpr مشخص شده است. فهرست کامل ویژگی‌ها را می‌توانید در cppreference.com پیدا کنید.

ساتر گفت: بسیاری از ویژگی‌های C++ 23 قبلاً در کامپایلرها و کتابخانه‌های اصلی پیاده‌سازی شده‌اند. در همین حال، انتشار برنامه‌ریزی‌شده C++ 26 این زبان، برای تأکید بر همزمانی و موازی‌سازی برنامه‌ریزی شده است. کوروتین‌های پشته‌ای نیز برای C++ درج شده‌اند ۲۶، طبق پست وبلاگ ۲۰ فوریه توسط عضو کمیته ISO C++ Antony Poluhkin.

چرا منبع باز در عصر ابر ضروری است

انتظار می‌رود که تأیید ویژگی‌های C++ 26 در ماه ژوئن آغاز شود. همچنین برای پس از C++ 23 کار بر روی قراردادها و اجرای SIMD و همچنین به طور کلی ایمنی و امنیت بهبود یافته است. C++ 23 «نسخه همه‌گیر» این زبان نامیده می‌شود و کار بر روی آن در طول آن آزمایش ادامه دارد. C++ 20 قبلی در فوریه ۲۰۲۰ تکمیل شد، با تایید فنی نهایی در سپتامبر همان سال.

Angular 16 مدل واکنش پذیری جدید را پیش نمایش می کند

C++ که در سال ۱۹۷۹ تأسیس شد، اخیراً توسط فهرست محبوبیت زبان Tiobe به عنوان زبان برنامه‌نویسی سال Tiobe برای سال ۲۰۲۲ انتخاب شد. انتقاد اخیر آژانس امنیت ملی ایالات متحده بر ایمنی حافظه C++ و زبان قبلی C، با توبیخ تند طراح C++ Bjarne Stroustrup مواجه شد. استراستروپ استفاده از زبان C++ را در کاربردهایی مانند هوش مصنوعی/یادگیری ماشین، هوافضا و زیست پزشکی تحسین کرد.