۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

استفاده از جستجوی مایکروسافت گراف با شیرپوینت آنلاین

Microsoft Graph یک API یکپارچه را برای جستجوی تمام محتوا در SharePoint، OneDrive، Outlook و سایر سرویس‌های Microsoft 365 ارائه می‌کند. که نحوه ساخت برنامه های شیرپوینت را تغییر می دهد.

Microsoft Graph یک API یکپارچه را برای جستجوی تمام محتوا در SharePoint، OneDrive، Outlook و سایر سرویس‌های Microsoft 365 ارائه می‌کند. که نحوه ساخت برنامه های شیرپوینت را تغییر می دهد.

نقش SharePoint به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای سازمانی ممکن است نقشی قدیمی باشد، اما این بدان معنا نیست که پلتفرم در سنگ منجمد شده است. با گذشت زمان، مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند و ویژگی‌های قدیمی را منسوخ و حذف می‌کند. این شرکت حتی شروع به تقسیم ویژگی های شیرپوینت به برنامه های جداگانه کرده است.

از آنجایی که شیرپوینت از یک روش کار به روش دیگر انتقال می‌یابد، این تغییرات اغلب ما را ملزم می‌کند که برنامه‌ها و کد برنامه‌های افزودنی خود را بازنویسی و دوباره کار کنیم. شیرپوینت در حال حاضر یکی از این انتقال ها را آغاز می کند و از API های جستجوی خود به یک مدل جدید مبتنی بر نمودار مایکروسافت.

خوشبختانه، یکی از دلایل اصلی موفقیت شیرپوینت، سازگاری آن است که توسط چارچوب توسعه پذیری خود و یک مدل برنامه نویسی آسان برای یادگیری پشتیبانی می شود.

چرا از مایکروسافت گراف استفاده کنیم؟

در حالی که هیچ تاریخ پایانی برای APIهای جستجوی موجود وجود ندارد، عملکرد جدید فقط از طریق Microsoft Graph در دسترس خواهد بود. بنابراین ارزش دارد که اکنون بازنویسی کد را شروع کنیم، به خصوص که مایکروسافت گراف کلیدی برای ایجاد زمینه برای دستیاران هوش مصنوعی Microsoft Copilot برای Microsoft 365 است. این تغییرات نه تنها برای SharePoint، بلکه در OneDrive نیز اعمال می‌شود.

به عنوان بخشی از این تغییر، همه جستجوها از طریق یک API واحد انجام خواهند شد. این بدان معناست که کدی که برای شیرپوینت می‌نویسید با سایر سرویس‌های مایکروسافت ۳۶۵، از جمله Outlook، هر جا که فهرست جستجو وجود داشته باشد، کار می‌کند. استفاده از یک API جستجوی مشترک برای همه محتوای مایکروسافت ۳۶۵ منطقی است، به خصوص با تمرکز مایکروسافت بر هوش مصنوعی، جایی که این محتوا زمینه را برای هوش مصنوعی تولید کننده و مدل های زبان بزرگ فراهم می کند.< /p>

ایجاد یک یک API جستجوی مشترک برای همه سرویس‌های Microsoft 365 دور شدن از استعاره پوشه پیری را آغاز می کند. با قابلیت های جستجوی خوب و برچسب گذاری موثر ابرداده، نیازی واقعی به ساختار مصنوعی برای کمک به پیمایش فایل ها وجود ندارد. درعوض، اطلاعات در صورت نیاز از یک نمایه تحویل داده می‌شود و یک پل شفاف در بین سیلوهای برنامه ارائه می‌شود.

معرفی Redwood.js: توسعه سریع برنامه با React

جستجو با Microsoft Graph API

Microsoft Graph API یک REST API معمولی است که از POST با JSON استفاده می کند. ظرفیت ترابری. هر بار JSON از مجموعه‌ای از درخواست‌ها تشکیل شده است که در برابر نهادها اجرا می‌شوند و حاوی پرس‌وجو هستند. کوئری ها رشته ای هستند و می توان از آنها برای محدوده درخواست های شما استفاده کرد. بنابراین می‌توانید سایت‌های شیرپوینت خاصی را در مستأجر خود بگنجانید یا بخش‌هایی از مستاجر خود را که نمی‌خواهید جستجو شوند حذف کنید.

مشکلات جزئی وجود دارد که باید در هنگام ساخت یک پرس و جو در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، از آنجا که فروشگاه OneDrive برای کسب و کار واقعاً یک موجودیت شیرپوینت است، باید متفاوت از فروشگاه شخصی OneDrive جستجو شود.

هنگامی که جستار اولیه JSON خود را ساختید، می توانید عملیات آن را اصلاح کنید. می‌توانید نتایج را با استفاده از تکنیک‌های صفحه‌بندی آشنا، مرتب کنید، یا به عنوان مثال، و می توانید فیلترهای اضافی مانند یک پنجره زمانی خاص اعمال کنید.

توجه داشته باشید که شما به ساختار سلسله مراتبی جستارهای گراف محدود نمی شوید، زیرا می توانید از زبان جستجوی کلمه کلیدی (KQL) به عنوان بخشی از جستارهای شما. سپس کوئری‌ها را می‌توان تجمیع کرد و توانایی ساخت پرس‌و‌جوهای پیچیده را ارائه داد که در موجودیت‌های مختلف مایکروسافت ۳۶۵ کار می‌کنند. این رویکرد به شما امکان می‌دهد نه تنها اسناد مربوط به یک پرس و جو، بلکه ایمیل‌های مرتبط و فهرست افراد را نیز جمع‌آوری کنید.

شما فقط به جستجوی داده های Microsoft Graph محدود نمی شوید. اگر از یک رابط Graph برای پیوند دادن سیستم‌های خط کسب‌وکار به نمونه Graph خود استفاده می‌کنید، جستجوهای Graph می‌توانند انواع داده‌های سازمانی-HR، ERP، CRM و موارد دیگر را استخراج کنند. علاوه بر کتابخانه ای از رابط های از پیش ساخته شده، مایکروسافت ابزارهایی را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد کانکتورهای سفارشی خود برای برنامه های کاربردی سفارشی یا برای کار با داده های قدیمی در رایانه های بزرگ یا مینی رایانه استفاده کنید.

8 نشانه که پلتفرم با کد پایین شما بیش از حد امیدوارکننده و کم ارائه است

مایکروسافت گراف زیربنایی را به عنوان یک شاخص پویا و دائماً به روز شده برای داده های غیرمرتبط خود در نظر بگیرید. از آنجایی که محتوای جدید در Microsoft 365 و در پلتفرم‌هایی مانند SharePoint Online ذخیره می‌شود، این فهرست به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود و محتوای شما را در بین مستاجر Microsoft 365 و برای همه کاربران شما در دسترس قرار می‌دهد.

کار با KQL در Microsoft Graph

هنگامی که پرس و جوهای اولیه را در دست گرفتید، می خواهید به روش های پیشرفته تری برای کار با Microsoft Graph بروید. اینجاست که می‌توانید با استفاده از زبان جستجوی کلمه کلیدی (که نباید با KQL دیگر مایکروسافت، زبان جستجوی داده در مقیاس بزرگ، Kusto).

KQL به شما این امکان را می‌دهد که از متن آزاد به‌عنوان پایه پرس‌وجو، جستجوی کلمات یا عبارات در محتوا، با پشتیبانی از تکمیل‌های ساده حروف عام استفاده کنید. علاوه بر جستجوی متن، KQL به شما امکان می دهد از فراداده سند برای محدود کردن جستجوها به فایل ها و نویسندگان خاص استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از پرانتز برای گروه‌بندی عبارات جستجو که ممکن است از عبارت AND در SQL یا زبان‌های پرس و جوی مشابه استفاده کرده باشید، محدودیت‌ها را ترکیب و مطابقت دهید تا جستارهای پیچیده‌تری بسازید.

برخی الزامات KQL وجود دارد که ممکن است در ابتدا گیج کننده به نظر برسند. برای مثال، تاریخ ها و زمان ها باید در قالب ISO 8601 بیان شوند، بنابراین شما از الگوی YYYY-MM-DD برای تاریخ و YYYY-MM-DDThh:mm:ss برای تاریخ و زمان استفاده می کنید (T به عنوان جداکننده استفاده می شود. بین داده ها و زمان). حتی گزینه استفاده از زمان‌های نسبی نیز وجود دارد، بنابراین «امروز» و «این سال» عبارت‌های پرس و جو معتبر هستند و زمانی که در روزهای مختلف اجرا شوند، نتایج متفاوتی ارائه می‌دهند. گزینه های مفید دیگر عبارتند از Booleans، عملگرهای مجاورت، و عملگر ONEAR که از ترتیب عبارت ها برای برگرداندن نتایج استفاده می کند.

اگر از KQL در جستارهای Microsoft Graph استفاده می کنید، بهتر است از KQL برای ساخت قالب های پرس و جو استفاده کنید. اینها یک پرس و جوی آماده KQL را به شما می دهند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که عبارت جستجوی خاص خود را ارسال کنید. این می تواند به ویژه مفید باشد اگر به صورت برنامه نویسی بار JSON یک جستجو را بسازید، از یک پرس و جو از پیش ساخته شده استفاده کنید، و عبارت جستجو را به عنوان یک رشته جستجو ارسال کنید.

Salesforce دستیار هوش مصنوعی برای CRM را آماده می کند

یک API برای جستجوی همه آنها

ما عادت کرده‌ایم که شیرپوینت را یک ابزار مستقل بدانیم، اما اکنون یکی از فناوری‌های اساسی برای Microsoft 365 و Power Platform است. استفاده از مایکروسافت گراف برای پرس و جو در کل پلتفرم یک تغییر مهم است، تغییری که هدف آن کپسوله کردن کل خروجی کار برای یک کاربر یا یک تیم، در میان تمام ابزارهایی است که آنها در کارهای روزمره خود استفاده می کنند.

دلیل دیگری برای استفاده از یک API جستجوی واحد وجود دارد: می‌تواند به اطمینان حاصل شود که کاربران مجاز به داده‌های تنظیم‌شده دسترسی دارند. قرار دادن درخواست‌های Microsoft Graph در یک طرح احراز هویت مبتنی بر نقش کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که دسترسی به داده‌ها ممیزی می‌شود و کاربران می‌توانند فقط به داده‌های مجاز برای نقش یا گروه خود دسترسی داشته باشند.

باز هم، هیچ تاریخی برای پایان عمر ابزارهای جستجوی قدیمی شیرپوینت وجود ندارد، بنابراین شما آزاد هستید که از آنها استفاده کنید. با این حال، اکنون که منابع توسعه مایکروسافت بر روی Microsoft Graph متمرکز شده‌اند، ممکن است از این به عنوان فرصتی برای شروع بازنویسی برنامه‌ها و برنامه‌های افزودنی شیرپوینت موجود و همچنین آزمایش قابلیت‌های متقابل برنامه‌های Microsoft Graph استفاده کنید.

به هر حال، ما داده‌های زیادی در Microsoft Graph ذخیره می‌کنیم، بنابراین ممکن است از آن استفاده کنیم. جستجو در SharePoint، Outlook و OneDrive به شما امکان دسترسی یکپارچه به شاید بزرگترین پایگاه دانش شرکتتان را می‌دهد و به شما امکان می‌دهد اطلاعات و بینش‌هایی را استخراج کنید که ممکن است در غیر این صورت پیدا نکرده باشید. این بهترین دلیل برای تغییر است.