۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

استفاده از کد ویژوال استودیو برای توسعه سی شارپ

افزونه جدید C# Dev Kit مایکروسافت برای Visual Studio Code، ویرایشگر برنامه نویس را به یک محیط توسعه کامل برای دات نت تبدیل می کند.

افزونه جدید C# Dev Kit مایکروسافت برای Visual Studio Code، ویرایشگر برنامه نویس را به یک محیط توسعه کامل برای دات نت تبدیل می کند.

ویژوال استودیو مایکروسافت محیط توسعه اولیه آن است که پشتیبانی سرتاسری را برای چرخه عمر توسعه برنامه ارائه می‌کند. این ابزار قدرتمندی است، اما همچنان به ویندوز وابسته است و می‌تواند برای بسیاری از وظایف توسعه بیش از حد باشد. اینجاست که Visual Studio Code وارد می‌شود. 

قابل اجرا در ویندوز، لینوکس، یا مک، بسیار توسعه پذیر، با پشتیبانی عالی برای توسعه از راه دور، Visual Studio Code بسیاری از شکاف های داستان توسعه دهندگان مایکروسافت را پر می کند. این هنوز یک ابزار سریع و آسان برای استفاده است، اما از نقش اصلی خود به عنوان ویرایشگر برنامه نویس فراتر رفته است. اکنون، با رسیدن مایکروسافت C# Dev Kit، کد ویژوال استودیو جایگزین مناسبی برای ویژوال استودیو برای توسعه دات نت می شود.

قدرت افزونه های VS Code

بسیاری از کاربردهای Visual Studio Code از کتابخانه بزرگ افزونه‌های شخص اول و شخص ثالث آن می‌آید این ویژگی‌های کلیدی بسیاری را به ویرایشگر اصلی اضافه می‌کنند و پشتیبانی از زبان اختصاصی را در کنار ابزارهایی ارائه می‌کنند که از سبک‌های مختلف توسعه پشتیبانی می‌کنند. با افزودن پلاگین های انتخابی خود، می توانید به سرعت یک محیط توسعه ایجاد کنید که متناسب با نیازهای خاص شما باشد. نیازی نیست که این نیازها جریان اصلی باشند – در واقع پشتیبانی از بسیاری از زبان‌ها و خدمات خاص وجود دارد.

Niche خوب است، اما موفقیت یک پلت فرم توسعه با پشتیبانی آن از جریان اصلی سنجیده می شود. به این ترتیب میلیون ها کاربر به دست می آورید و از پشتیبانی و توسعه مداوم مایکروسافت اطمینان حاصل می کنید. به هر حال، این رشد سریع و محبوبیت پایدار Visual Studio Code بود که میخ نهایی را در تابوت ویرایشگر اتم GitHub.

این محبوبیت باعث ایجاد تغییر جالبی در نحوه برخورد با کد ویژوال استودیو شده است. این در قلب بسیاری از ابتکارات توسعه‌دهنده اخیر مایکروسافت و GitHub است، از جمله دستیار برنامه‌نویسی AI مولد GitHub Copilot و Dev Box‌های میزبان ابری مایکروسافت.

معرفی C# Dev Kit

بنابراین، تعجب آور نیست که ببینیم مایکروسافت ابزارهای لازم برای تبدیل Visual Studio Code را به یک محیط توسعه کامل C# ارائه می‌کند، با راه‌اندازی C# Dev Kit. ما قبلاً شاهد حملات مشابهی بودیم، با بسته‌هایی از برنامه‌های افزودنی و زمان‌های اجرا برای پایتون و جاوا، اما این نسخه به کد ویژوال استودیو همه چیز لازم برای مشارکت کامل در اکوسیستم NET را در همه پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده NET می‌دهد.

چارچوب وب جدید برای سرعت بارگذاری صفحه Deno

نصب سریع و آسان است، با بسته‌بندی C# Dev Kit برنامه افزودنی C#، ابزار IntelliCode برای تکمیل کدهای مبتنی بر هوش مصنوعی، پر کردن، و برجسته سازی نحو، و زمان اجرا دات نت برای کامپایل و اشکال زدایی. پس از نصب، C# Dev Kit یک نمای Solution Explorer اضافه می کند، که به مدیریت موثرتر کد با نمای مشابه با نمای استفاده شده در Visual Studio IDE کمک می کند. زیر کاپوت، C# Dev Kit از کامپایلر Roslyn دات نت پشتیبانی می شود که پایه و اساس ویژگی های پیشرفته تر این ابزار را فراهم می کند. برای اطمینان از داشتن محیط NET کامل با پشتیبانی از ابزارهایی مانند NuGet، باید .NET SDK را جداگانه نصب کنید.

اگر محیط توسعه کمتر فعال را ترجیح می‌دهید، می‌توانید ابزار IntelliCode را بدون تأثیر بر بقیه C# Dev Kit حذف نصب کنید. این به ابزار C# اصلی Visual Studio Code برمی‌گردد.

استفاده از C# Dev Kit با کد ویژوال استودیو

بهترین راه برای استفاده از C# Dev Kit در کنار NET CLI است بخشی از NET SDK است. از CLI می توانید برنامه خود را با استفاده از ابزارهای قالب آشنا ایجاد کنید. اگر کد ویژوال استودیو را از داخل آن دایرکتوری راه اندازی کنید، فایل C# اصلی پروژه شما به همراه نمای Solution Explorer جدید برای کد شما باز می شود. می‌توانید کد خود را از ترمینال Visual Studio Code اجرا کنید یا برای تجزیه و تحلیل دقیق‌تر از دیباگر داخلی استفاده کنید.

C# Dev Kit موارد بیشتری را در راه ابزار ناوبری کد اضافه می کند، با استفاده از Solution Explorer برای کار با چارچوب‌های آزمایشی و ابزار Roslyn برای پرش سریع به بخش‌های خاص برنامه‌تان، نگاهی به تعاریف و مراجع برای درک نحوه استفاده از کلاس‌ها و روش‌ها. Solution Explorer به مدیریت پروژه‌های پیچیده کمک می‌کند، با استفاده از پوشه‌های راه‌حل مجازی برای گروه‌بندی فایل‌ها بدون تأثیرگذاری فایل سیستم زیربنایی شما پوشه‌های Solution به شما امکان می‌دهند کد را از آزمایش‌ها جدا کنید و همچنین رابط‌های کاربری مختلف را برای اهداف دستگاه‌های مختلف مدیریت کنید.

افزونه IntelliCode تکمیل کدهای پشتیبانی‌شده با هوش مصنوعی را به ویرایشگر شما اضافه می‌کند، با قابلیت پیش‌بینی کل خطوط کد، بر اساس آنچه قبلاً نوشته‌اید. این در کنار ویژگی‌های عادی IntelliSense برای هدایت پیش‌بینی‌های کد کار می‌کند و خطر خطا را کاهش می‌دهد. حتی تکمیل‌های احتمالی در IntelliSense را برجسته می‌کند و اعضای یک کلاس را بر اساس کد شما رتبه‌بندی می‌کند تا سرعت انتخاب‌ها را افزایش دهد.

فکر می‌کنید می‌توانید از ابر خارج شوید؟

درک این نکته مهم است که این یک مدل هوش مصنوعی محلی است. برخلاف GitHub Copilot، IntelliCode بدون اتصال به اینترنت عمل می‌کند و به مخفی نگه داشتن کد کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد از هر کجا کار کنید.

ابزارهای دیگر در C# Dev Kit، پشتیبانی از بازآفرینی کد ویژوال استودیو را بهبود می‌بخشند، و رفع سریع‌هایی را اضافه می‌کنند که تغییرات احتمالی را با استفاده از نماد لامپ پیشنهاد می‌کنند. دستورات را می توان از پالت فرمان Visual Studio Code دسترسی داشت و به شما یک رویکرد مبتنی بر صفحه کلید برای پیمایش دستور می دهد.

در حالی که ابزارهای C# Dev Kit به اندازه کافی برای کار کردن خوب هستند، توجه داشته باشید که قطعات هنوز وجود ندارند. به عنوان مثال، اگر شما وابستگی ها را مدیریت می کنید، در حال حاضر باید با ابزارهای خط فرمان دات نت کار کنید، زیرا در ویرایشگر هیچ پشتیبانی وجود ندارد. این مشکل کمتر از آن چیزی است که به نظر می رسد، زیرا ترمینال داخلی تضمین می کند که زمینه را از دست نمی دهید – به خصوص اگر از آن برای آزمایش کد و استقرار الگوها استفاده می کنید.

توسعه C# در مک

اعلام مایکروسافت در مورد پایان عمر ویژوال استودیو برای مک باعث شد که C# Dev Kit تنها محیط رسمی توسعه دات نت برای macOS باشد. این احتمالاً چیز بدی نیست، زیرا ویژوال استودیو برای مک تنها یک نسخه تغییر نام تجاری از محیط توسعه دهنده Xamarin بود. در نتیجه، هرگز با ویژوال استودیو برای ویندوز برابری نکرد. در مقابل، Visual Studio Code به‌روزرسانی‌های منظم را دریافت می‌کند و اکوسیستم افزونه سالم آن گزینه‌های زیادی برای توسعه در اختیار شما قرار می‌دهد.

نصب C# Dev Kit در مک به اندازه کافی ساده است. من از MacBook Air با پردازنده M2 Arm اپل استفاده می‌کنم، بنابراین وقتی گزینه نصب یک بیلد یونیورسال یا Apple Silicon از Visual Studio Code پیشنهاد شد، گزینه Apple Silicon را انتخاب کردم. این فایل به صورت یک بایگانی فشرده دانلود می‌شود، و پس از باز کردن زیپ، می‌توانید کد باینری Visual Studio را به پوشه برنامه‌های macOS بکشید و از Launchpad آماده استفاده است.

با اجرای کد ویژوال استودیو، آماده نصب C# Dev Kit هستید. اگر روی رابط کاربری متقابل پلتفرم کار می‌کنید، می‌توانید پلاگین MAUI مایکروسافت را نصب کنید. -in برای استفاده از نسل بعدی فرم های Xamarin (توجه داشته باشید که MAUI هنوز در حال توسعه است). سایر ابزارهای رابط کاربری، مانند پلتفرم Uno، را می توان در کنار کیت برنامه نویس C# نصب کرد و به شما امکان می دهد اجزای رابط کاربری را ترکیب و مطابقت دهید.

زمان استفاده از کلاس های انتزاعی در مقابل رابط ها در جاوا

این ایده خوبی است که کد ویژوال استودیو را در کنار نصب Xcode اپل اجرا کنید، زیرا این کار به شما امکان می‌دهد برای iOS و iPadOS و همچنین macOS بسازید و آزمایش کنید. این یکی از مزایای استفاده از Mac به عنوان یک محیط توسعه دات نت است، زیرا می توانید از آن برای ساخت برای اکثر پلتفرم های هدف استفاده کنید. از آنجایی که Visual Studio Code از ابزارهای مختلف Git از جمله GitHub پشتیبانی می‌کند، می‌توانید کد را در رایانه شخصی (هم ویندوز و هم لینوکس) و مک با یک مخزن ویرایش شده به اشتراک بگذارید. و هر کجا که بخواهید تست کنید.

یک پلت فرم توسعه بین پلتفرمی

ترکیبی از Mac و Windows بهترین انتخاب ابزار ممکن را برای حداکثر محدوده محیط های هدف به شما می دهد. Windows Linux و Android را به شما می دهد از طریق Windows Subsystem برای Linux و Windows Subsystem برای Android، در حالی که Mac از پلتفرم های تلفن همراه Apple پشتیبانی می کند. حیف است که نمی‌توانید همه چیز را روی یک رایانه شخصی داشته باشید، اما محدودیت‌های صدور مجوز تضمین می‌کند که توسعه مؤثر بین پلتفرمی به چیزی بیش از ماشین‌های مجازی و شبیه‌سازها نیاز دارد.

یک نکته مهم که باید به آن توجه داشت این است که استفاده از C# Dev Kit به یک حساب ویژوال استودیو نیاز دارد. دلیل آن این است که کیت توسعه‌دهنده سی شارپ از همان مدل مجوز ویژوال استودیو استفاده می‌کند، از جمله رایگان بودن برای کاربران فردی و پروژه‌های منبع باز. شرکت‌ها به مجوز ویژوال استودیو مناسب یا اشتراک در GitHub Codespace نیاز دارند.

اگر نمی‌خواهید یک تجربه توسعه سنگین داشته باشید، ترکیب کد ویژوال استودیو و کیت توسعه‌دهنده سی شارپ، یک رمپ سریع برای توسعه دات‌نت در هر پلتفرم پشتیبانی‌شده ارائه می‌کند – چه روی میز شما باشد یا از طریق یک اتصال راه دور. . نتیجه یک محیط توسعه C# بصری و منعطف است که با دیگر برنامه‌های افزودنی Visual Studio Code کار می‌کند تا یک تجربه ویرایش سفارشی ایجاد کند که از پروژه‌هایی که می‌سازید و روشی که می‌خواهید کار کنید، پشتیبانی می‌کند.