۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اندروید ۱۵ به نسخه بتا می رسد

به‌روزرسانی آینده اندروید بر امنیت، بهره‌وری و دسترسی بیشتر برنامه‌ها تأکید دارد.

به‌روزرسانی آینده اندروید بر امنیت، بهره‌وری و دسترسی بیشتر برنامه‌ها تأکید دارد.

Google اولین نسخه بتای سیستم‌عامل تلفن همراه Android 15 را برای توسعه‌دهندگان و افراد اولیه منتشر کرده است. پذیرندگان این نسخه از سیستم عامل Android بر بهره وری، حریم خصوصی و امنیت کاربر، و قابل مشاهده و دسترسی بیشتر برنامه ها تاکید دارد.

نسخه بتا در ۱۱ آوریل منتشر شد و انتظار می‌رود نسخه نهایی در ماه آگوست منتشر شود. برنامه هایی که Android 15 را هدف قرار می دهند به طور پیش فرض لبه به لبه نمایش داده می شوند، بنابراین دیگر نیازی به تماس صریح Window.setDecorFitsSystemWindows (نادرست) یا enableEdgetoEdge برای نمایش محتوا در پشت میله های سیستم ندارند. . سازندگان اندروید توصیه می‌کنند که همچنان enableEdgetoEdge() را فراخوانی کنید تا تجربه لبه به لبه را در سیستم‌عامل‌های قبلی اندروید داشته باشید.

توسعه دهندگان بیشتری از زبان Rust استفاده می کنند

سیستم عامل Android 15 همچنین قصد دارد همزمان با ادامه پشتیبانی از اکوسیستم برنامه Near Field Communications (NFC) آندروید، Tap-to-Pay را یکپارچه تر و قابل اعتمادتر کند. برنامه‌ها می‌توانند اثرانگشت را روی دستگاه‌های پشتیبانی‌شده ثبت کنند، بنابراین از فعالیت حلقه نظرسنجی مطلع می‌شوند و امکان عملکرد روان با چندین برنامه کاربردی NFC آگاه را فراهم می‌کند.

برای توجیه بین نویسه‌ها، متن را می‌توان با استفاده از فاصله حروف با استفاده از JUSTIFICATION_MODE_INTER_CHARACTER توجیه کرد. توجیه بین کلمه ای ابتدا در Android 0 معرفی شد، اما برای زبان هایی که از فضای سفید برای تقسیم بندی استفاده می کنند، مانند چینی، حل بین نویسه ها را حل می کند.

جعبه ابزار کم کد پلت فرم Salesforce را به برنامه های Slack گسترش می دهد

امنیت تمرکز مهم Android 15 است. در فضای مدیریت کلید، Android 15 E2eeContactKeysManager را معرفی می‌کند که رمزگذاری سرتاسر در برنامه‌های Android را تسهیل می‌کند. یک API در سطح سیستم عامل برای ذخیره کلیدهای عمومی رمزنگاری ارائه شده است. نسخه ۱۵ همچنین تغییرات اضافی را برای جلوگیری از برنامه‌های پس‌زمینه مخرب از آوردن برنامه‌های دیگر به پیش‌زمینه، افزایش امتیازات و سوء استفاده از تعاملات کاربر، به همراه دارد. این برای محافظت از کاربران در برابر برنامه های مخرب و ارائه کنترل بیشتر بر روی دستگاه ها در نظر گرفته شده است.

چگونه از زیرساخت Kubernetes خود در برابر آسیب پذیری Argo CD محافظت کنید

اندروید همچنین اکنون دارای پشتیبانی در سطح سیستم عامل برای بایگانی و حذف بایگانی برنامه است، بنابراین پیاده سازی را برای فروشگاه های برنامه آسان تر می کند. در حوزه پروفایل مدیریت شده توسط برنامه، Android 15 شامل یک کلاس ProfilingManager است که از ایجاد مجموعه ای از اطلاعات پروفایل از داخل یک برنامه پشتیبانی می کند. سازندگان Android قصد دارند این را در یک API Android Jetpack قرار دهند که ساخت درخواست‌های پروفایل را ساده‌تر می‌کند، اما API اصلی اجازه اتصال heap dumps، heap profiles، stack sampling و موارد دیگر را می‌دهد.