۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

با «نسخه سوم دوره سقوط پایتون» وارد پایتون شوید

این نسخه به روز شده راهنمای مبتدیان محترم پایتون به تازه واردان یک تور گردبادی از Python 3.9 ارائه می دهد - از اصول برنامه نویسی شی گرا گرفته تا نمونه هایی از تجزیه و تحلیل داده ها، توسعه وب و موارد دیگر.

این نسخه به روز شده راهنمای مبتدیان محترم پایتون به تازه واردان یک تور گردبادی از Python 3.9 ارائه می دهد – از اصول برنامه نویسی شی گرا گرفته تا نمونه هایی از تجزیه و تحلیل داده ها، توسعه وب و موارد دیگر.

دوره سقوط پایتون، ویرایش سوم، اریک متس، متنی مناسب برای شروع کار با پایتون دریافت می کند و آن را برای سال ۲۰۲۳ به روز می کند. این کتاب نه تنها اصول اولیه پایتون را پوشش می دهد، بلکه به شما امکان می دهد آنها را نیز قرار دهید. برای استفاده در مجموعه ای از پروژه های شامل تجزیه و تحلیل داده ها، توسعه وب و بازی. بسیاری از کتاب ها اصول اولیه پایتون یا پروژه هایی را برای یادگیری ارائه می دهند. این یکی هر دو را ارائه می دهد.

پایتون برای مبتدیان

طبق مقدمه، مخاطبان دوره سقوط پایتون، نسخه سوم “افرادی در هر سنی هستند که هرگز در پایتون برنامه نویسی نکرده اند یا اصلا برنامه نویسی نکرده اند.” با این حال، ضمائم مطالبی را ارائه می‌دهند که می‌توان در کتابی با هدف مخاطبان حرفه‌ای‌تر یافت، مانند خلاصه‌ای سریع از استفاده از Git.

این کتاب برای سازگاری با آخرین نسخه Python، ۳.۱۱ نوشته شده است، اما اگر نسخه ۳.۹ از قبل موجود باشد نیز کار می‌کند (زیرا Python 3.9 به طور گسترده‌تری پشتیبانی می‌شود). هر دو نسخه پیام‌های خطای بهتر و دقیق‌تری را نسبت به نسخه‌های قبلی پایتون ارائه می‌دهند – یک موهبت بزرگ برای مبتدیان. نمونه‌هایی در کتاب در مورد ردیابی خطای توسعه‌یافته پایتون برای زمینه توضیح می‌دهند.

در یک نگاه

عنوان: دوره آموزشی پایتون، نسخه سوم
ناشر: No Starch Press
تاریخ انتشار: دسامبر ۲۰۲۲
چاپ: $۴۴.۹۹; کتاب الکترونیکی: ۳۵.۹۹ دلار

نیمه اول کتاب یک دوره تصادف در پایتون است. خوانندگان یاد خواهند گرفت که چگونه پایتون را روی یک سیستم راه اندازی کنند (همه سیستم عامل های اصلی پوشش داده شده است) و چگونه یک ویرایشگر را پیکربندی کنند. Visual Studio Code مایکروسافت ویرایشگر انتخابی کتاب است، در حالی که نسخه های قبلی از Sublime Text استفاده می کردند. همه نمونه‌های کد از طریق حساب GitHub نویسنده در دسترس هستند.

کتاب‌های No Starch Press همگی خوانایی عالی دارند و این یکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. مثال های کد و ردیابی خطا به راحتی قابل درک هستند. جعبه‌های «خودت امتحان کن» تمرین‌های سریعی را ارائه می‌کنند که به جمع‌بندی مطالبی که اخیراً پوشش داده شد کمک می‌کند و خوانندگان را تشویق می‌کند تا دانش جدید خود را به کار گیرند.

برخی از کتاب‌های برنامه‌نویسی مقدماتی مطالب را به ترتیب اشتباه معرفی می‌کنند، به طوری که مفاهیمی که قبلاً معرفی شده‌اند، مفاهیمی را که بعداً ارائه می‌شوند توسعه ندهند. در بیشتر موارد دوره سقوط پایتون، نسخه سوم به خوبی طراحی شده است. مفاهیم کلیدی در یک دنباله معقول آمده اند – به عنوان مثال، input() و int() به ترتیب منطقی معرفی می شوند، بنابراین کاربر اشتباهات معمول مبتدی را مرتکب نمی شود. الحاق رشته این کتاب همچنین به سرعت بین خطاهای منطقی و syntax در پایتون تمایز قائل می‌شود، مانند اینکه چگونه تورفتگی بر هر دوی این موارد تأثیر می‌گذارد. من همچنین دوست داشتم که رشته‌های f نسبتاً زودتر معرفی شوند، بنابراین مشکلات قالب‌بندی رشته‌ها همگی راه‌حل مشترکی دارند.

برنامه نویسی شی گرا

برنامه‌نویسی شی‌گرا و کلاس‌ها همچنان یکی از پیچیده‌ترین مفاهیمی هستند که باید برای برنامه‌نویسان تازه‌کار توضیح داده شوند. دوره سقوط پایتون، نسخه سوم کار قابل تحسینی را انجام می دهد. از همان ابتدا، این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه از کلاس‌ها برای مدل‌سازی اشیاء دنیای واقعی، با نمونه‌های «اسباب‌بازی» مانند سگ و نمونه‌های واقعی‌تر مانند یک کاربر وب‌سایت، استفاده می‌شود.

تست‌ها و چارچوب‌های آزمایشی

تست‌ها و چارچوب‌های تست معمولاً آن را به کتابی مانند این تبدیل نمی‌کنند، اما دوره آموزشی پایتون، نسخه سوم یک فصل کامل در مورد تست‌های نوشتن از طریق pytest. همچنین کلاس‌های آزمایشی و وسایل نوشتاری برای محیط‌های آزمایشی را پوشش می‌دهد، که راه را برای استفاده‌های پیشرفته‌تر از آزمایش هموار می‌کند.

نمونه پروژه های پایتون

پروژه‌های نمونه در نیمه دوم کتاب حول سه حوزه مشترک برای پایتون می‌چرخند: بازی‌های ویدیویی (PyGame)، تجسم داده‌ها (Matplotlib و Plotly)، و برنامه‌های کاربردی وب (Django). جنگو به طور قابل توجهی پیچیده‌تر از سایر چارچوب‌های وب رایج است که برای پروژه‌های مقدماتی استفاده می‌شوند، مانند Flask، اما کتاب زمان می‌برد تا خواننده را از پیچیدگی جنگو عبور دهد. همچنین شامل یادداشت هایی درباره کار با چارچوب Bootstrap CSS برای استایل دادن به پروژه ها می باشد.

هر دوره مقدماتی زبان باید تصمیمات سختی در مورد اینکه چه چیزی و به چه ترتیبی پوشش دهد، بگیرد. من در مورد اینکه چگونه این کتاب چند چیز را در این راستا مدیریت می کند، بحث هایی داشتم، اما آنها کشنده نیستند. برای مثال، استثناها در ابتدا به خودی خود پوشش داده نمی‌شوند – آنها در فصل کلاس‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند و سپس در فصل رسیدگی به پرونده بیشتر توضیح داده می‌شوند. به طور مشابه، pip همراه با نصب pytest معرفی می‌شود، اگرچه این امر تا حدودی منطقی است زیرا این اولین برخورد خواننده با یک بسته شخص ثالث در کتاب است.

برای خوانندگانی که می‌خواهند به‌سرعت با Python شروع کنند و به نتیجه برسند، Python Crash Course 3rd Edition مطابق با نام خود است.