۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بررسی آزول نشان می‌دهد جاوا ۱۱ و جاوا ۱۷ منجر به استفاده از جاوا می‌شوند

اکثریت قریب به اتفاق متخصصان جاوا که مورد بررسی قرار گرفتند، نسخه پشتیبانی طولانی مدت را اجرا می کنند، با جاوا 11 و جاوا 17 جلوتر از جاوا 8.

اکثریت قریب به اتفاق متخصصان جاوا که مورد بررسی قرار گرفتند، نسخه پشتیبانی طولانی مدت را اجرا می کنند، با جاوا ۱۱ و جاوا ۱۷ جلوتر از جاوا ۸.

جاوا ۱۱ و جاوا ۱۷، نسخه‌های پشتیبانی بلندمدت (LTS) زبان توسط Oracle، پرکاربردترین نسخه‌های جاوا هستند و بر اساس نظرسنجی اخیر ارائه‌دهنده نرم‌افزار جاوا Azul، پس از آن جاوا ۸ قرار دارند. .

Azul دریافت که Java 11، منتشر شده در سپتامبر ۲۰۱۸، و Java 17، که در سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر شد، به ترتیب توسط ۴۸٪ و ۴۵٪ از پاسخ دهندگان استفاده شده است. جاوا ۸، یک نسخه LTS که در مارس ۲۰۱۴ منتشر شد، با ۴۰ درصد کاهش یافت. این یافته‌ها در Azul State of Java Survey and Report 2023 منتشر شده است. در ۲۴ اکتبر. این گزارش بر اساس یک نظرسنجی جهانی از ۲۰۶۲ متخصص جاوا و کاربران برنامه های کاربردی مبتنی بر جاوا است که در ماه می و ژوئن انجام شد.

3 ویژگی کلیدی در EDB PostgreSQL 15

Azul دریافت که ۸۵٪ از پاسخ دهندگان از نسخه LTS جاوا استفاده می کنند، به این معنی که نسخه جاوا توسط چند سال پشتیبانی اوراکل پشتیبانی می شود و ۶۴٪ از بیش از یک نسخه جاوا استفاده می کنند. آزول گفت که تشویق شده است تا شاهد انتقال جرم بحرانی فراتر از جاوا ۸ به نسخه های جدیدتر LTS باشیم، و اضافه کرد که احتمالاً نشان می دهد که تیم های برنامه از مشکلات قابلیت همکاری که در جاوا ۹ معرفی شده است، فراتر رفته اند. که در سپتامبر ۲۰۱۷ وارد شد.

توسعه دهندگان نیازی به بررسی عملکرد ندارند

نسخه‌های جدید جاوا هر شش ماه یکبار منتشر می‌شوند و نسخه‌های LTS از Oracle هر دو سال یک بار منتشر می‌شوند. نسخه‌های کوتاه‌مدت یا نسخه‌های ویژگی، فقط شش ماه پشتیبانی می‌شوند و زمانی منتشر می‌شوند که انتشار LTS موعد مقرر نباشد. آزول گفت که برای شرکت‌ها معمول است که از این ویژگی‌ها صرفنظر کنند. آخرین نسخه جاوا،  JDK 21، در سپتامبر به عنوان نسخه LTS منتشر شد.

  یافته‌های دیگر در بررسی و گزارش وضعیت آزول جاوا در سال ۲۰۲۳:

  • ۹۵% از شرکت‌ها در سال گذشته گام‌هایی برای کاهش هزینه‌های ابر برداشته‌اند، با اجرای بالاتر جاوا که نقش مهمی در بهینه‌سازی هزینه ابر ایفا می‌کند. اما تقریباً ۷۰٪ از شرکت ها می گویند که حداقل برای ۲۰٪ از ظرفیت ابری که استفاده نمی کنند پرداخت می کنند.
  • تقریباً ۸۰ درصد از شرکت‌ها گزارش می‌دهند که از سال ۲۰۲۱ تحت تأثیر آسیب‌پذیری کتابخانه Log4J قرار گرفته‌اند. تقریباً نیمی از آنها مجبور شدند زمان مهندسی بیشتری را در پی این آسیب‌پذیری اختصاص دهند و تقریباً یک سوم تحت تأثیر این آسیب‌پذیری قرار گرفتند. خود آسیب پذیری.
  • ۵۷٪ از پاسخ دهندگان گفتند که حداقل ۶۰٪ از برنامه های آنها مبتنی بر جاوا است.
  • ۶۶٪ از شرکت ها برای پشتیبانی جاوا هزینه می کنند.
  • ۳۱% از شرکت‌ها از چارچوب‌های میکروسرویس جاوا استفاده می‌کردند که توسط Spring Boot رهبری می‌شد.
  • ۷۲٪ ​​از کاربران Oracle به دلیل تغییرات Oracle در قیمت جاوا در ژانویه ۲۰۲۳، به تغییر کیت توسعه جاوا متفاوت فکر کردند.
Rust فضای نام ویژگی تشخیصی را برای پیام های کامپایلر اضافه می کند