۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بررسی Happy Hacking Keyboard Studio: ماوس و صفحه کلید در یک بسته کوچک

استودیوی HHKB با کمترین ردپا و تایپ راحت، ویژگی‌های ماوس و اشاره‌ای را اضافه می‌کند، اما با هزینه.

استودیوی HHKB با کمترین ردپا و تایپ راحت، ویژگی‌های ماوس و اشاره‌ای را اضافه می‌کند، اما با هزینه.

خط صفحه کلید Happy Hacking از PFU America برای کاربرانی طراحی شده است که می خواهند صفحه کلیدی جمع و جور، اما قدرتمند و قابل تنظیم با حس تایپ عالی داشته باشند. آخرین نسخه HHKB (همانطور که به اختصار آمده است) HHKB Studio است که برای فشرده‌سازی عملکرد صفحه کلید و ماوس به فشرده‌ترین جای ممکن طراحی شده است. مانند نسخه های قبلی خود، این صفحه کلید ارزان نیست—قیمت فهرست آن ۳۸۵ دلار است—اما ترکیبی از ویژگی هایی را ارائه می دهد که در صفحه کلیدهای دیگر نخواهید یافت.

بیایید نگاهی بیندازیم.

درایو تست HHKB Studio

استودیو HHKB از اتصالات USB-C یا بلوتوث و باتری استفاده می‌کند که هم کابل و هم باتری‌ها در آن گنجانده شده است. جفت‌سازی بلوتوث با حداکثر چهار دستگاه مجزا کار می‌کند، و می‌توان از آن برای فرمان دادن به سیستم‌های Mac و Windows به صورت متقابل استفاده کرد.

من به مکانیزم‌های کلید مکانیکی کلیدی خطی با لغزش نرم و لغزشی که در مدل HHKB Hybrid Type-S استفاده می‌شود علاقه داشتم. استودیو از همان سوئیچ‌ها استفاده می‌کند، اما می‌توانید سوئیچ‌های پایه MX استاندارد خود را تعویض کنید—مثلاً برای کلیک کردن روی کلیدهای غیرالفبایی کمی بیشتر یا سخت‌تر کردن کلید Esc فعال کردن کلاه کلیدهای ارسال شده با واحد من از طرح رنگ مشکی براق روی مشکی مات استفاده می‌کردند که شما آن را شیک و باکلاس می‌بینید یا تشخیص آن تقریباً غیرممکن است. هیچ نور پس زمینه کلیدی وجود ندارد، اما یک اتاق با نور روشن کمک می کند.

نظرسنجی Stack Overflow می گوید که Rust بیشترین زبان را تحسین می کند

صفحه کلید HHKB Studio

استودیوی HHKB دارای یک طرح‌بندی صفحه‌کلید فوق‌العاده جمع‌وجور با ماوس چوب اشاره‌گر و پدهای حرکتی است.

طرح بندی ۶۰ کلیدی فوق العاده فشرده به این معنی است که هیچ کنترل مکان نما یا صفحه شماره اختصاصی وجود ندارد. کنترل های کلیدی برای فلش ها از طریق ترکیب کلیدهای عملکردی قابل دسترسی هستند. همچنین، کلید کنترل سمت چپ اکنون در جایی قرار می‌گیرد که Caps Lock معمولاً انجام می‌دهد. شما از FN + Tab برای دسترسی به Caps Lock در صورت نیاز استفاده می کنید. هر ترکیب کلید FN در جلوی پایین هر کلید چاپ می‌شود، اما دوباره رنگ‌های سیاه کلید روی واحد من خواندن آنها را بدون نور مستقیم دشوار می‌کند.

PostgreSQL 15 مدیریت حجم کار را ساده می کند و عملکرد را بهبود می بخشد

برای کنترل مکان نما، HHKB Studio دو ویژگی دیگر را اضافه می کند. یکی از آنها ماوس چوب اشاره گر است که توسط ThinkPad اصلی IBM محبوب شده است. بین دسته کلید G/H/B تنظیم شده است و با دکمه‌های ماوس قابل دسترسی با انگشت شست که در زیر نوار فاصله تنظیم شده است تکمیل می‌شود. کار کردن با آن نیاز به تمرین دارد، اما برای استفاده از ماوس اولیه راحت است، و صفحه کلید با چهار کلاه جایگزین برای ماوس چوبی عرضه می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های کنترل مکان‌نما، چهار “پد حرکتی” در امتداد لبه‌های جلویی و کناره‌های دستگاه است. انگشتان خود را در امتداد سمت چپ و لبه های جلوی چپ حرکت دهید تا مکان نما حرکت کند. آنها را در امتداد سمت راست و لبه های جلویی سمت راست بکشید تا پنجره یا برگه فعلی بین پنجره ها حرکت کنید. همچنین می‌توانید آزادانه اقدامات کلیدی مربوطه را برای این حرکات تغییر دهید.

نحوه استفاده از IEnumerable، ICollection، IList و IQueryable در سی شارپ

پدهای حرکتی به اندازه کافی قدرتمند و مفید هستند که به ندرت برای حرکت مکان نما به دسته کلید فلش-الماس یا حتی چوب اشاره گر متکی بودم. با این حال، می توانید به طور تصادفی پدهای حرکتی را فعال کنید. چند بار هنگام جابجایی دستگاه، بی‌گناه به کناره دستگاه برخورد کردم و در نهایت ضربه‌های کلید را به پنجره‌ای دیگر ارسال کردم.

بسیاری از مدل‌های صفحه‌کلید قابل هک از استاندارد VIA استفاده می‌کنند، به این معنی که می‌توانید طرح‌بندی یا رفتار صفحه‌کلید خود را از طریق وب تغییر دهید. برنامه مرورگر متأسفانه HHKB از VIA پشتیبانی نمی کند. ابزار نگاشت کلید و کنترل ارائه شده برای آن به عنوان یک برنامه دسکتاپ قابل نصب اجرا می شود.

خط پایین

مثل نسخه قبلی خود، استودیوی صفحه کلید Happy Hacking عملکرد و حس تایپ عالی را در یک فرم کوچک ارائه می دهد. این نسخه با اجازه دادن به شما در کنار گذاشتن ماوس، عملکرد را حتی بیشتر می کند. اما شما باید تصمیم بگیرید که آیا ۳۸۵ دلار قیمت مناسبی است یا خیر.