۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

برنامه های زبان سوئیفت برای سال ۲۰۲۳ بر همزمانی و کلیات تاکید دارند

سازندگان زبان سوئیفت توسعه داده شده توسط اپل قصد دارند این زبان را در قابلیت همکاری C++ به جلو حرکت دهند و یک تجزیه کننده سوئیفت اضافه کنند.

سازندگان زبان سوئیفت توسعه داده شده توسط اپل قصد دارند این زبان را در قابلیت همکاری C++ به جلو حرکت دهند و یک تجزیه کننده سوئیفت اضافه کنند.

برنامه‌های سوئیفت برای سال ۲۰۲۳ در یک پست وبلاگ Swift.org ذکر شده است. در ۱۸ نوامبر. یک گروه کاری زبان تازه تأسیس بر پیشرفت همزمان برای تکمیل پشتیبانی سوئیفت از جداسازی دقیق داده‌ها توسط قابل ارسال و بازیگران. طرح‌ها شامل بستن سوراخ‌های ایمنی رشته‌ها، مانند سوراخ‌های اطراف متغیرهای سراسری و تماس‌های متقابل خاص است. همچنین ممکن است این زبان دارای ویژگی هایی برای حل مشکلات قابلیت استفاده ناشی از جداسازی دقیق باشد.

برای ژنریک، گروه کاری زبان قصد دارد روی ویژگی زبان ژنریک متغیر کار کند، در ابتدا بر طراحی مدل زبان اصلی و پیاده‌سازی زیرساخت کامپایلر و زمان اجرا برای پشتیبانی از آن تمرکز می‌کند. یکی از نقاط عطف اولیه این است که اجازه می‌دهیم تاپل‌های تاپل به‌صورت مشروط با پروتکل‌هایی مانند Equatable مطابقت داشته باشند، زمانی که عناصر آنها مطابقت دارند.

زبان Go در فهرست Tiobe به 10 زبان برتر می رسد

سایر تلاش‌ها مالکیت را شامل می‌شود، با توسعه ویژگی‌هایی که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد مالکیت مقادیر در حافظه را کنترل کنند و برای بهبود عملکرد، پشتیبانی اولیه برای انواع غیرقابل کپی اضافه کنند. همچنین، ماکروها به توسعه بیشتر کتابخانه های غنی و DSL ها توجه دارند. گروه کاری زبان در حال برنامه‌ریزی برای نهایی کردن بازبینی‌های زبان مورد انتظار برای حالت زبان آینده سوئیفت ۶ است.

برای قابلیت همکاری ++C، برنامه‌ها مستلزم تثبیت ویژگی‌های قابلیت همکاری برای استفاده از C++ از سویفت هستند، از جمله انواع ارزش متعلقه، انواع ارزش‌های بی‌اهمیت، و الگوهای API مانند انواع مرجع خارجی و تکرارکننده‌ها. سازندگان همچنین نحوه قرار گرفتن انواع مقادیر سوئیفت، انواع مرجع و توابع در معرض C++ را تثبیت می کنند.

چرا مهندسی پلتفرم؟

تیم های توسعه کامپایلر، در عین حال، در حال کار بر روی بهبود تعامل کامپایلر با سیستم ساخت هستند. برای رجیستری بسته، توسعه مدیر بسته بر روی اجرای سرور رجیستری بسته منبع باز در هماهنگی با جامعه تأکید دارد.

سایر تلاش‌هایی که برای سوئیفت در سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود عبارتند از:

  • توسعه تجزیه کننده ای که در سوئیفت نوشته شده و با اجرای C++ کنونی کامل شده است. در نهایت تجزیه کننده C++ جایگزین خواهد شد
  • بهبود عملکرد بررسی نوع و قابلیت اطمینان تکمیل کد
  • تولید کد کمتر هنگام تبدیل توابع و هنگام کپی و از بین بردن ساختارهای پیچیده
  • طرح‌های AI/ML که استحکام و عملکرد را پوشش می‌دهند، از جمله بهبود عملکرد کد کامپایل‌شده با استفاده از Swift متفاوت
5 روش برای بهبود صفحات گسترده برای گردش کار کسب و کار

سازندگان سوئیفت قبلاً روی قابلیت‌های ژنریک در این زبان تأکید کرده‌اند. قابلیت همکاری با C++ همچنین قبلاً در صفحه رادار Swift وجود داشته است. تقاضا برای خود سوئیفت، تاسیس شده در سال ۲۰۱۴، در گزارش مهارت‌های توسعه‌دهنده اخیر از HackerRank در حال کاهش است.

سازندگان سوئیفت اخیراً چهار گروه کاری برای این زبان تشکیل داده‌اند:

  • گروه قابلیت همکاری زبان برای تکامل زبان و کتابخانه استاندارد
  • گروه قابلیت همکاری C++ برای انکوبه کردن پیشنهادهای زبان برای تعامل با C++
  • یک گروه وب سایت برای مدیریت swift.org
  • یک گروه مستندسازی برای سازماندهی توسعه ابزارهای مستندسازی و کتابخانه ها

گروه‌های کاری جدید به گروه‌های کاری قدیمی برای Swift روی سرور و تنوع می‌پیوندند. تشکیل گروه‌های کاری دیگری مانند یکی برای بهبود قابلیت استفاده از سویفت در پلتفرم‌ها در حال بررسی است.