۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بهبود جریان های جاوا ممکن است

طبق پیشنهاد جامعه OpenJDK، عملیات انعطاف پذیرتر و گسترده تر خواهد بود.

طبق پیشنهاد جامعه OpenJDK، عملیات انعطاف پذیرتر و گسترده تر خواهد بود.

عملیات جریان

جاوا انعطاف‌پذیرتر و گویاتر می‌شود و به عملیات‌های میانی سفارشی اجازه می‌دهد تا جریان‌هایی با اندازه بی‌نهایت را تحت یک پیشنهاد در جامعه OpenJDK تا حد امکان دستکاری کنند.

این ماه و در مرحله پیش‌نمایش، پیشنهاد گردآورنده‌های جریان نوشته شده است، Stream API برای پشتیبانی از عملیات میانی سفارشی. این به خطوط لوله جریان اجازه می دهد تا داده ها را به روش هایی که به راحتی با عملیات میانی داخلی موجود قابل دستیابی نیست، تبدیل کنند. با این حال، هدف تغییر زبان جاوا برای تسهیل پردازش جریان یا ارائه یک تلفیقی خاص از کد که از Stream API استفاده می‌کند، نیست.

JetBrains Aqua IDE را برای اتوماسیون آزمایشی منتشر کرد

Stream::gather(Gatherer) یک عملیات جریان میانی جدید است که عناصر یک جریان را با اعمال یک موجودیت تعریف شده توسط کاربر به نام جمع کننده پردازش می کند. با عملیات جمع‌آوری، توسعه‌دهندگان می‌توانند جریان‌های کارآمد و آماده موازی را با اجرای تقریباً هر عملیات میانی بسازند. این پیشنهاد توضیح می دهد که جاوا ۸، که در مارس ۲۰۱۴ رونمایی شد، اولین API را به طور خاص برای عبارات لامبدا معرفی کرد، Stream API، java.util.stream. یک جریان یک جریان تنبل است. توالی مقادیر بالقوه نامحدود محاسبه شده. API از پردازش یک جریان به صورت متوالی یا موازی پشتیبانی می کند. یک خط لوله جریان از یک منبع عناصر، هر تعداد عملیات میانی و یک عملیات پایانه تشکیل شده است. این برنامه نویسی هم گویا و هم کارآمد است.

نقد و بررسی: Appsmith برای توسعه کم کد با بودجه می درخشد

با API به سبک سازنده، هر عملیات میانی یک جریان جدید را برمی گرداند. ارزیابی تنها زمانی آغاز می شود که عملیات ترمینال فراخوانی شود. Stream API مجموعه‌ای از عملیات‌های میانی و پایانی، از جمله نقشه‌برداری، فیلتر کردن، کاهش، مرتب‌سازی و موارد دیگر را ارائه می‌کند. یک عملیات ترمینال توسعه پذیر، Stream::collect, نیز مشخص شده است که خروجی یک خط لوله را قادر می سازد به روش های مختلف خلاصه شود. استفاده از جریان ها در اکوسیستم جاوا در حال حاضر فراگیر شده است. با این حال، مجموعه ثابت عملیات میانی به این معنی است که برخی از وظایف پیچیده را نمی توان به راحتی به عنوان خطوط لوله جریان بیان کرد. یا یک عملیات وظیفه میانی مورد نیاز وجود ندارد، یا وجود دارد اما مستقیماً از کار پشتیبانی نمی کند.

چارچوب میکروسرویس جاوا Oracle Helidon 4 بر موضوعات مجازی تاکید دارد

که برای نسخه استاندارد جاوا در نظر گرفته شده است، سریع‌ترین گردآورنده‌های جریانی که می‌توانند در یک نسخه رسمی ظاهر شوند، در Java Development Kit (JDK) 22 خواهند بود، که اکنون در حال توسعه است و قرار است در ماه مارس ظاهر شود. ۲۰۲۳. در حال حاضر، پیش‌نمایش جمع‌آورندگان جریان برای هیچ نسخه خاصی از جاوا استاندارد هدف قرار نمی‌گیرد.