۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

به روز رسانی لینوکس اوبونتو باعث افزایش عملکرد و به روز رسانی ابزار می شود

اوبونتو 24.04 LTS دارای هسته لینوکس 6.8 با عملکرد syscall بهبود یافته است و ویژگی‌های هسته کم تأخیر را در هسته پیش‌فرض ادغام می‌کند.

اوبونتو ۲۴.۰۴ LTS دارای هسته لینوکس ۶.۸ با عملکرد syscall بهبود یافته است و ویژگی‌های هسته کم تأخیر را در هسته پیش‌فرض ادغام می‌کند.

Canonical اوبونتو ۲۴.۰۴ LTS را با نام مستعار “Noble Numbat” منتشر کرده است، نسخه جدید پشتیبانی طولانی مدت از توزیع محبوب لینوکس که بهبود عملکرد و به روز رسانی های زنجیره ابزار را برای توسعه دهندگان به ارمغان می آورد.

۲۵ آوریل معرفی شد و از ubuntu.com قابل دانلود است، Ubuntu 24.04 LTS قابلیت‌های هسته Linux 6.8 را با عملکرد syscall بهبود یافته ارائه می‌کند. ، پشتیبانی از KVM (ماشین مجازی مبتنی بر هسته) در ppc64el (IBM PowerPC) و دسترسی به سیستم فایل beachefs جدید. Canonical گفت Ubuntu 24.04 LTS ویژگی‌های هسته کم تأخیر را در هسته پیش‌فرض ادغام کرده است و تاخیرهای زمان‌بندی وظایف هسته را کاهش می‌دهد. این نسخه همچنین نشانگرهای فریم را به‌طور پیش‌فرض در معماری‌های ۶۴ بیتی فعال می‌کند و به مهندسان عملکرد امکان دسترسی به نمودارهای دقیق شعله را در زمانی که سیستم‌ها برای عیب‌یابی و بهینه‌سازی نمایه می‌شوند، می‌دهد. طبق گفته اینتل، نشانگرهای فریم، نمایه CPU و پروفایل خارج از CPU را کاملتر ارائه می دهند.

اطلاعات تبلیغاتی جوایز فناوری سال InfoWorld

برای توسعه‌دهندگان، Ubuntu 24.04 LTS شامل Python 3.12، Ruby 3.2، PHP 8.3 و Go 1.22 است. و پشتیبانی از دات نت، جاوا و Rust را افزایش می دهد. NET 8 در Ubuntu 24.04 LTS و Ubuntu 22.04 LTS برای چرخه عمر هر دو نسخه پشتیبانی می شود. پشتیبانی دات نت به پلتفرم IBM System Z نیز گسترش یافته است. برای توسعه دهندگان جاوا، JDK 21 به نسخه پیش فرض در اوبونتو ۲۴.۰۴ LTS تبدیل می شود در حالی که جاوا ۱۷، جاوا ۱۱ و جاوا ۸ نیز پشتیبانی می شوند. Ubuntu 24.04 LTS با Rust 1.75 عرضه می شود.

زمان استفاده از کلاس انتزاعی در مقابل رابط کاربری در سی شارپ

دسکتاپ اوبونتو دارای ابزارهای مدیریتی جدیدی است و اکنون از همان نصب کننده سرور اوبونتو استفاده می کند. ابزارهای سفارشی سازی تصویر مانند نصب خودکار و Cloud-init را می توان برای تطبیق تجربیات توسعه دهندگان استفاده کرد. و با شروع اوبونتو ۲۴.۰۴ LTS، اوبونتو در زیرسیستم ویندوز برای لینوکس اکنون از Cloud-init پشتیبانی می کند تا سفارشی سازی و استانداردسازی را در بین املاک توسعه دهندگان فعال کند.

Postgres همه جا

برای امنیت، اوبونتو اکنون ماشین‌های مجازی محرمانه را در سراسر پلتفرم‌های ابری Microsoft Azure، Google Cloud و Amazon Web Services ارائه می‌کند. اوبونتو همچنین از پردازنده‌های گرافیکی محرمانه در ابر عمومی پشتیبانی می‌کند که با پیش‌نمایش در Azure شروع می‌شود. برای مشتریان سازمانی Canonical، Ubuntu 24.04 LTS 12 سال نگهداری و پشتیبانی امنیتی دریافت می کند. به عنوان یک نسخه پشتیبانی طولانی مدت، این نسخه پنج سال نگهداری امنیتی رایگان در مخزن اصلی اوبونتو دریافت می کند.