۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

تغییر آب و هوا: فشار برای کاهش ردپای کربن فناوری اطلاعات

داده‌ها سهم عمده‌ای در تغییرات آب و هوایی دارند و می‌توانند کلیدی برای کاهش ردپای کربن فناوری اطلاعات باشند. در اینجا چگونگی آن است.

داده‌ها سهم عمده‌ای در تغییرات آب و هوایی دارند و می‌توانند کلیدی برای کاهش ردپای کربن فناوری اطلاعات باشند. در اینجا چگونگی آن است.

انسانها با یک بحران وجودی در تغییرات آب و هوایی روبرو هستند. ما همچنین با بحران اقدام جمعی مواجه هستیم. به عنوان یک گونه، ما هر دلیلی داریم که افزایش دمای جهانی را کاهش دهیم، اما اتخاذ اقداماتی برای کاهش انتشار کربن معمولاً به نفع کوتاه مدت افراد، شرکت ها یا کشورها نیست. کجا سازمان‌های فناوری اطلاعات را ترک می‌کند؟

سیستم‌های فناوری اطلاعات در سرتاسر جهان مقادیر روزافزونی انرژی الکتریکی مصرف می‌کنند که آنها را به عاملی حیاتی در افزایش انتشار کربن تبدیل می‌کند. بسیاری از افراد در این صنعت به شدت از تأثیرات آب و هوای فناوری اطلاعات آگاه هستند و می‌خواهند شاهد کاهش آن باشند، اما به حداقل رساندن ردپای کربن فناوری اطلاعات هزینه‌ای را به دنبال خواهد داشت که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های چندملیتی تمایلی به تحمل آن ندارند.

کنجکاو در مورد اینکه چه چیزی می تواند انگیزه تغییر به سمت فناوری سبزتر باشد، با رهبران فناوری اطلاعات که در حال عقب نشینی از تغییرات آب و هوایی هستند صحبت کردم. من افرادی را یافتم که در هر سطحی از رهبری سازمانی کار می کنند – از بالا به پایین تا پایین – و استراتژی های مختلفی را برای کاهش مصرف کربن در محصولات و مدل های تجاری شرکت دنبال می کنند.

داده‌ها تغییرات اقلیمی و راه‌حل‌ها را هدایت می‌کنند

وقتی پرسیده شد چه چیزی باعث انتشار کربن IT می شود، اکثر پاسخ دهندگان به داده ها اشاره کردند. به ویژه، افزایش محبوبیت دریاچه های داده و مراکز داده ای که آنها را ذخیره می کنند، سهم بزرگی در ایجاد این مشکل دارند. با توجه به اولویت داده‌ها برای کسب‌وکارهای مدرن، شرکت‌هایی که می‌خواهند ردپای کربن خود را کاهش دهند، باید انتخاب‌های سختی داشته باشند.

کریسی کید، مدیر سئو در Splunk، که به کاربران کمک می‌کند مجموعه‌های داده‌ای عظیم تولید شده توسط ماشین را مرتب کنند، می‌گوید: «شرکت‌ها باید جمع‌آوری داده‌های (ضعیف) زیاد و ذخیره آن‌ها را متوقف کنند. “آنها این کار را انجام نمی دهند زیرا با این ایده که سازمان های “داده محور” هستند ازدواج کرده اند، در حالی که اکثر آنها چنین نیستند. ما همچنین در یک اکوسیستم داده زندگی می کنیم، جایی که همه چیز بر اساس جمع آوری و ذخیره داده ها است. ، حتی زمانی که تخمین زده می شود تنها ۱۰٪ از این داده ها فراتر از ذخیره سازی ساده “استفاده” می شوند. تا زمانی که ما داده های کمتری برای ذخیره سازی نداشته باشیم، ظاهرا برای همیشه، شرکت های فناوری اطلاعات به انتشار کربن بیشتری ادامه می دهند.”

انفجار ذخیره‌سازی و انتشار آن در سال‌های اخیر نه تنها به دلیل سودمندی داده‌ها (واقعی یا درک شده)، بلکه به دلیل تغییر اساسی در عوامل اقتصادی اساسی بوده است. جورج برنز III می‌گوید: «در مدل‌های قدیمی‌تر، ذخیره‌سازی یکی از گران‌ترین اجزای یک سیستم بود، بنابراین ما در انتخاب داده‌ها و نحوه ذخیره‌سازی بسیار گزینشی بودیم. برنز، مشاور ارشد عملیات ابری در SPR، یک شرکت مدرن‌سازی فناوری، خاطرنشان می‌کند که امروزه، «برعکس این موضوع صادق است، زیرا ذخیره‌سازی اغلب کم‌هزینه‌ترین مؤلفه یک سیستم است، که باعث شده بسیاری از سازمان‌ها «همه چیز را برای همیشه ذخیره کنند». “ذهنیت.”

با مدل جدید همزمانی ساختاریافته جاوا شروع کنید

ساده ترین راه برای کاهش انتشار مرکز داده، تامین انرژی آن مراکز داده با انرژی پاک است. این می تواند یک پیروزی سریع برای شرکت هایی باشد که به دنبال حفظ اعتبار سبز خود هستند. از آنجایی که هزینه انرژی های تجدیدپذیر همچنان در حال کاهش است، به یک راه حل نسبتاً ارزان تبدیل می شود. کریس پنینگتون، مدیر انرژی و پایداری در Iron Mountain می‌گوید: «مشتریان مراکز داده شرکتی به‌طور فزاینده‌ای به دنبال منابع انرژی پایدارتر هستند، که به لطف پیشرفت‌های اخیر می‌توانند بیشتر و بیشتر به آن دسترسی داشته باشند. “اپراتورهای صنعت ما، از جمله کوه آهن، با فعال کردن راه حل های نوآورانه تدارکات ثابت کرده اند که انرژی های تجدید پذیر منبع انرژی قابل اعتماد و مقرون به صرفه ای هستند و انرژی پاک را برای همه قابل دسترس تر می کند.”

حل مشکل داده IT با داده

تعداد زیادی از شرکت‌ها اکنون در تلاش هستند تا مشکل داده‌ها را با داده‌ها حل کنند—یعنی با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها و سایر تکنیک‌های IT برای کاهش میزان داده‌های ذخیره‌شده. به عنوان مثال، Moogsoft، توسعه‌دهنده یک پلت‌فرم مدیریت رویداد AIOps، از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای کاهش حجم داده‌ها در حالت استراحت و در حال حرکت در زیرساخت مشتری استفاده می‌کند. در حالی که این قابلیت همیشه بخشی از برنامه Moogsoft بوده است، ریچارد وایتهد مدیر ارشد فناوری شرکت می گوید که در سال های اخیر شاهد تغییر انگیزه های مشتریان بوده است.

او توضیح می‌دهد: «ما قطعاً شاهد تغییر از «من می‌خواهم از منابع کمتری استفاده کنم» به «ما باید نسبت به منابعی که استفاده می‌کنیم آگاه‌تر باشیم، هستیم». “ما با یکی از مشتریان بسیار بزرگ خود در تجارت انرژی یک جلسه توجیهی نقشه راه داشتیم. و آنها بلافاصله گفتند که قصد دارند طی چند سال معینی کربن را خنثی کنند، که به نظر من راهی جذاب و بسیار سطح بالا بود. برای شروع مکالمه با یک فروشنده فناوری اطلاعات.”

پس پشت این فشار چیست؟ وایتهد می‌گوید: «وقتی مردم تصمیم می‌گیرند کار درست را انجام دهند، به این دلیل است که مجبورند به دلیل قوانین، به دلیل اقتصادی بودن یا به دلیل نام تجاری، این کار را انجام دهند». استدلال اقتصاد ساده ترین است: دستیابی به همان هدف در حالی که از الکتریسیته کمتر استفاده می شود، برای زمین و برای نتیجه نهایی خوب است. مقررات نیز یک محرک آشنا هستند، اگرچه مقررات آب و هوا در برخی مکان‌ها سخت‌تر از سایر نقاط است. در مورد برندسازی، او می‌گوید: «ما قطعاً سازمان‌های بزرگ‌تری را دیده‌ایم، به‌ویژه در خرده‌فروشی، که برندشان بر انجام کار درست و سبز بودن تمرکز دارد. /p>

چگونه ردیابی کربن به کاهش آن کمک می کند

خدماتی برای ارائه داده‌هایی در حال ظهور هستند که می‌توانند به همسوسازی عملیات سازمان‌ها با این اهداف کمک کنند. یکی از نمونه ها TrueCarbon است که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل استفاده از مرکز داده و شناسایی الگوهایی استفاده می کند که به مشتریان کمک می کند هزینه های ابر و انتشار کربن را درک، کنترل و کاهش دهند. کلی فلمینگ، CIO Cirrus Nexus، شرکت سازنده TrueCarbon، می‌گوید که در پایگاه مشتریان خود، “بعضی به دنبال کنترل هزینه‌های مارپیچی بدون به خطر انداختن عملکرد زیرساخت فناوری اطلاعات خود هستند، در حالی که برخی دیگر می‌خواهند ردپای کربن سازمان خود را درک کرده و کاهش دهند.” او این دو انگیزه را لزوماً در تضاد نمی بیند. او می‌گوید: «TrueCarbon به دنبال این است که این دو هدف را به هم پیوند دهد. “با دادن توانایی به شرکت ها برای اعمال هزینه برای انتشار کربن خود از طریق پلت فرم، تصمیمات تجاری در مورد نحوه و مکان استقرار بارهای کاری بر اساس هزینه ذاتاً شروع به ترکیب ملاحظات انتشار کربن می کند.”

مدیریت هزینه Kubernetes برای دنیای واقعی

ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری Wasabi به دنبال پاسخگویی به مشتریانی است که می‌خواهند ردپای کربن خود را با یک ماشین حساب ردپای کربن کاهش دهند. این ابزار بر اساس مرکز داده Wasabi که در آن ذخیره می‌کنند و چه مقدار داده ذخیره می‌کنند، تخمین می‌زند که چقدر انرژی مصرف خواهند کرد. دیوید بولند، معاون استراتژی ابر Wasabi می‌گوید: «در چند سال گذشته، شرکای کانال Wasabi و مشتریان به طور فزاینده‌ای به کربن زدایی و پایداری به عنوان بخشی از اهداف گسترده‌تر زیست‌محیطی، اجتماعی و دولتی علاقه‌مند شده‌اند. مشتریان به دلایل مختلف، از جمله افزایش الزامات گزارش‌دهی محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) و تلاش‌های پایداری داخلی، به طور فزاینده‌ای بر پایداری تمرکز می‌کنند. محصولات، خدمات، و کارفرمایان متمرکز است.”

Greenly شرکتی است که هدفش فراتر رفتن از مرکز داده است و یک پلت فرم نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) برای حسابداری کربن و مدیریت کربن ارائه می دهد. الکسیس نورماند، مدیرعامل Greenly می‌گوید: «در عمل، کسب‌وکارها حسابداری کربن خود را به این دلیل شروع می‌کنند که توسط مشتریان درخواست می‌شود، در طول یک RFP، یا صرفاً به عنوان یک نیاز اصلی برای کار با یک حساب بزرگ. به عنوان مثال، در ایالات متحده یا بریتانیا، اکنون تامین کننده دولت به معنای داشتن برنامه ای برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. مقررات معمولاً محرک اصلی نیستند. چیزی که ما از کار با نزدیک به ۱۰۰۰ مشتری آموخته ایم این است که اکثر شرکت ها آب و هوای خود را شروع می کنند. زمانی که آنها می بینند که پیشرفت به عنوان یک کسب و کار ضروری است، چه برای جذب مشتریان مناسب و چه برای کارمندان مناسب.”

مبارزه با تغییرات آب و هوایی از پایین به بالا

استیسی اسمدلی زمانی در موقعیتی قرار داشت که بی شباهت به مشتریان شرکت هایی مانند گرینلی یا واسابی نبود: او می خواست ردپای کربن کار خود را بهتر درک کند. او در فناوری اطلاعات نبود – او در غول ساخت و ساز Skanska کار می کرد – اما خیلی زود خود را به عنوان قهرمان داستان معمولی صنعت فناوری پیدا کرد: او نتوانست ابزار فناوری مورد نظر خود را پیدا کند، تیمی را جمع آوری کرد و یکی را ساخت.

Smedley اکنون مدیر اجرایی Building Transparency است که یک پایگاه داده قابل جستجو، قابل مرتب سازی، کاملا دیجیتالی و استاندارد از اعلامیه های جهانی محصولات زیست محیطی یا EPD ها را ارائه می دهد. این اسناد استاندارد شده برای درک مقدار کربن تجسم یافته – یعنی مقدار CO۲ که برای ایجاد چیزی لازم است – تقریباً در هر محصولی که می توانید نام ببرید بسیار مهم هستند. از بتن تا اسپاگتی اسمدلی بر این باور است که این اسناد حاوی داده‌هایی هستند که برای کاهش کربن در طول چرخه عمر کل صنایع کلیدی است. فقط وجود آن داده ها می تواند تحول آفرین باشد.

توسعه دهندگان Go می گویند بزرگترین چالش Golang مدیریت خطا و یادگیری است

او توضیح می‌دهد: «در ابتدا اعتباری در سیستم رتبه‌بندی LEED وجود داشت که به شما امتیاز می‌داد که فقط EPD برای محصولاتی که نصب می‌کردید دریافت کنید. بنابراین بازار اینجا واقعاً با تولیدکنندگانی شروع شد که می‌خواستند بگویند، بله، من یک EPD برای محصول خود دارم، بنابراین شما باید از من در ساختمان خود استفاده کنید. اما اگر مقدار CO۲ را در هر یارد مکعب بتن که می سازید یا فوت مربع کاشی فرش را فاش می کنید، این ذاتی است که مردم شروع به استفاده از آن برای چیزی فراتر از شفافیت کنند. این کاری است که من انجام دادم. من بیشتر از دریچه مقایسه به آن نگاه می کردم و واقعاً گزینه کربن کمتر را در اولویت قرار می دادم.”

مسیر ساخت شفافیت از الگوی دیگری پیروی می کند که باید برای کسانی که در IT هستند آشنا باشد: آنچه که به عنوان یک پروژه داخلی در Skanska آغاز شد به عنوان یک غیرانتفاعی منتفی شد. کمک مالی مایکروسافت، یک مشتری Skanska، از این غیرانتفاعی در ارائه دسترسی آزاد و آزاد به پایگاه داده EPD های خود پشتیبانی کرد. (کاربرانی که خواهان دسترسی زودهنگام به ویژگی های جدید یا نمونه های پایگاه داده محلی هستند، می توانند یک حساب پولی انتخاب کنند.)

رهبران شرکت از ایجاد شفافیت برای دستیابی به اهداف ESG یا وظایف قانونی خود استفاده می کنند. اما اسمدلی می بیند که از این نوع دسترسی به داده های باز برای فعال کردن تصمیمات محیطی پایین به بالا استفاده می شود. “من فکر می‌کنم ما یک دسته کامل از کاربران داریم که در شرکت‌های معماری خود یا در مکان‌هایی که در آن کار می‌کنند، از این واقعیت که می‌توانند رایگان وارد شوند و به این چیزها دسترسی داشته باشند و بدون درخواست مجوز هر کاری را که می‌توانند انجام دهند، دوست دارند. “او می گوید. “این بزرگ است، و برای من مهم است.”

فناوری سبز و “انجام کار درست”

با دسترسی شفاف به داده‌های انتشار کربن، افراد در همه سطوح در همه صنایع می‌توانند برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی اقدام کنند. Greenly یکی از شرکت‌هایی است که معتقد است محصولاتش به مشتریان کمک می‌کند تا رضایت کارکنان را بهبود بخشند و تنها نیست.

Moogsoft’s Whitehead می گوید: “به عنوان یک شرکت نرم افزاری کوچک، ما نیز به افراد علاقه مند هستیم و به کارکنان خود انگیزه می دهیم.” و، کاملاً واضح است که اگر از یکی از کارمندان ما بپرسید و بگویید، یک انتخاب دارید: اگر این قطعه کد را بنویسید، جهان جای بهتری خواهد شد، یا اگر بنویسید که قطعه کد، کسی قرار است برود یک لاستیک را در جایی بسوزاند. آنها اولین مورد را انتخاب می کنند. همه از انجام کار درست خوشحال هستند.”