۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

توسعه دهندگان پایتون پایتون ۲ را رها نمی کنند

نظرسنجی بنیاد نرم افزار پایتون نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از توسعه دهندگان پایتون هنوز از پایتون 2 برای تجزیه و تحلیل داده ها، گرافیک کامپیوتری و توسعه استفاده می کنند.

نظرسنجی بنیاد نرم افزار پایتون نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از توسعه دهندگان پایتون هنوز از پایتون ۲ برای تجزیه و تحلیل داده ها، گرافیک کامپیوتری و توسعه استفاده می کنند.

در نظرسنجی اواخر سال ۲۰۲۲ با بیش از ۲۳۰۰۰ توسعه‌دهنده پایتون، پایتون ۳ با فاصله زیادی نسبت به پایتون ۲ انتخاب شد، اما درصد پاسخ‌دهندگانی که از پایتون ۲ استفاده می‌کردند در واقع نسبت به سال قبل افزایش یافت.

نتایج ششمین نظرسنجی سالانه توسعه دهندگان پایتون، که توسط بنیاد نرم افزار پایتون و سازنده ابزارهای نرم افزاری JetBrains انجام شد، در ۲۷ سپتامبر منتشر شد. گزارش نظرسنجی توسعه‌دهندگان پایتون در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که ۹۳ درصد از پاسخ‌دهندگان پایتون ۳ را پذیرفته‌اند، در حالی که تنها ۷ درصد هنوز از پایتون ۲ استفاده می‌کنند.

مایکروسافت حاشیه نویسی نوع اختیاری را برای جاوا اسکریپت فشار می دهد

در نظرسنجی سال ۲۰۲۱، با این حال، ۹۵٪ از Python 3 استفاده کردند در حالی که ۵٪ از Python 2 استفاده کردند. در سال ۲۰۲۰، Python 3 دارای ۹۴٪ تا ۶٪ حاشیه بود. قدمت آن به سال ۲۰۱۷ بازمی گردد، ۷۵ درصد از پایتون ۳ و ۲۵ درصد از پایتون ۲ استفاده می کردند.

Python 3 در دسامبر ۲۰۰۸ عرضه شد و آخرین به‌روزرسانی، Python 3.12، این هفته ارائه شد. گزارش سال ۲۰۲۲ می گوید که ۲۹ درصد از پاسخ دهندگان هنوز از پایتون ۲ برای تجزیه و تحلیل داده ها، ۲۴ درصد از پایتون ۲ برای گرافیک کامپیوتری و ۲۳ درصد از پایتون ۲ برای توسعه داده ها استفاده می کنند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۵٪ از پاسخ دهندگان هنوز از Python 3.10 استفاده می کنند که دو سال پیش ارائه شد، در حالی که فقط ۲٪ هنوز از Python 3.5 یا پایین تر استفاده می کنند. (Python 3.11 در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲، درست زمانی که نظرسنجی در حال انجام بود، منتشر شد.)

مقدمه ای برای Streamlit: برنامه های داده پایتون مبتنی بر وب آسان شده است

توسعه دهندگان پایتون از بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در این نظرسنجی شرکت کردند که از ۱۴ اکتبر تا ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲ انجام شد. سایر نتایج این نظرسنجی:

  • Python به عنوان زبان اصلی توسط ۸۵٪ از پاسخ دهندگان ذکر شده است.
  • توسعه وب، تجزیه و تحلیل داده ها، و یادگیری ماشینی استفاده های کلیدی این زبان بودند.
  • استفاده از چارچوب وب پایتون یک مسابقه سه اسبه بین Flask، Django و FastAPI است.
  • ۶۶٪ از توسعه دهندگان پایتون از پلتفرم های ابری استفاده می کنند، در مقایسه با ۶۱٪ در سال قبل. خدمات وب آمازون پلتفرم ابری پیشرو برای توسعه دهندگان پایتون بود.
  • Visual Studio Code مایکروسافت و PyCharm JetBrains محبوب ترین ویرایشگرها بودند.
  • ۳۴% از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی کتابخانه های پایتون را توسعه داده و بسته بندی کرده اند.
پاراسافت از ابزار تست ایمنی برای برنامه های C و C++ رونمایی کرد