۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

توسعه دهندگان Rust نگران پیچیدگی، استفاده کم هستند

بررسی وضعیت Rust در سال 2023 نشان می دهد که بزرگترین نگرانی برای آینده Rust در میان کاربران پیچیدگی بیش از حد و استفاده بسیار کم در صنعت فناوری است.

بررسی وضعیت Rust در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد که بزرگترین نگرانی برای آینده Rust در میان کاربران پیچیدگی بیش از حد و استفاده بسیار کم در صنعت فناوری است.

بر اساس در حالی که استفاده از Rust language توسط برنامه نویسان حرفه ای همچنان در حال رشد است، کاربران Rust نگرانی خود را در مورد پیچیده شدن زبان و سطح پایین استفاده از Rust در صنعت فناوری ابراز کردند. href=”https://blog.rust-lang.org/2024/02/19/2023-Rust-Annual-Survey-2023-results.html” rel=”nofollow”>۲۰۲۳ State of Rust Survey گزارش دهید.

این گزارش که توسط تیم بررسی Rust تهیه و در ۱۹ فوریه منتشر شد، به جهش جزئی در تعداد پاسخ دهندگانی که خود را به عنوان کاربر Rust معرفی می کنند، اشاره کرد که از ۹۱٪ پاسخ دهندگان در نظرسنجی ۲۰۲۲ افزایش یافته است. به ۹۳% در سال ۲۰۲۳ رسید. این نظرسنجی از ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴ انجام شد و ۱۱۹۵۰ شرکت کننده را به خود اختصاص داد که ۹۷۱۰ نفر از آنها (۸۲%) نظرسنجی را تکمیل کردند.

زبان سوئیفت ایمنی مسابقه داده را به دست می آورد

در میان ۹,۳۷۴ پاسخ‌دهنده‌ای که نگرانی‌های اصلی خود را برای آینده Rust به اشتراک گذاشتند، ۴۳٪ بیشتر نگران پیچیده شدن Rust بودند که پنج درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. ۴۲% بیشترین نگرانی را در مورد استفاده کم از Rust در صنعت فناوری داشتند. و ۳۲ درصد بیش از همه نگران عدم پشتیبانی مناسب از توسعه دهندگان و نگهدارنده های Rust بودند که رشدی شش درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ داشته است. % در سال ۲۰۲۳.

سایر نتایج بررسی وضعیت زنگ سال ۲۰۲۳:

  • ۴۹٪ از کاربران Rust گزارش دادند که این کار را به صورت روزانه یا تقریباً روزانه انجام می دهند که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش ۲٪ را نشان می دهد.
  • ۳۱% از کسانی که به عنوان کاربران Rust شناسایی نشدند، درک سختی را به عنوان دلیل اصلی ذکر کردند. ۶۷٪ گزارش کردند که هنوز فرصتی برای اولویت دادن به یادگیری Rust نداشته اند.
  • ۴۵% از پاسخ دهندگانی که استفاده از Rust را متوقف کرده بودند، عوامل خارج از کنترل خود را به عنوان دلیل ذکر کردند، در حالی که ۳۱% به دلیل ترجیح دادن زبان دیگر آن را متوقف کردند.
  • ۳۸٪ از پاسخ دهندگان گزارش کردند که شخصاً از Rust در محل کار استفاده می کنند که نسبت به ۴۳.۲٪ در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.
  • ۳۳.۹% گزارش دادند که از Rust برای اکثر کدنویسی‌های خود استفاده می‌کردند که نسبت به ۲۹.۸% در سال ۲۰۲۲ افزایش داشت.
  • ۸۶% از کارفرمایان که در Rust سرمایه گذاری کرده بودند، این کار را برای توانایی ساختن نرم افزار نسبتا صحیح و بدون اشکال انجام دادند.
  • دامنه‌های برتر برای استفاده از Rust شامل برنامه‌های سمت سرور یا بک‌اند، برنامه‌های رایانش ابری و سیستم‌های توزیع‌شده است.
  • تخصص زنگ به طور کلی در طول سال گذشته افزایش یافته است، به طوری که ۴۷٪ خود را با استفاده از Rust سازنده می دانند که از ۴۲٪ در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
  • لینوکس محبوب ترین سیستم عامل در میان کاربران Rust بود که ۶۹.۷ درصد از آن به طور منظم از لینوکس استفاده می کردند.
  • Visual Studio Code محبوب ترین ویرایشگر یا IDE برای استفاده با کد Rust بود که ۶۱.۷٪ از آن استفاده می کردند.
  • ۲۲% از شرکت‌کنندگان گزارش دادند که در ایالات متحده زندگی می‌کنند، ۱۲% در آلمان و ۶.۰۹% گزارش دادند که در چین زندگی می‌کنند.
استفاده از جاوا اسکریپت و فرم ها