۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

جنگو ۵.۰ قالب ها را برای رندر فیلد فرم ساده می کند

قالب‌های گروه فیلد در جنگو 5.0 ارائه عناصر فیلد فرم مانند برچسب‌ها، ویجت‌ها، متن راهنما و خطاها را آسان‌تر و مختصرتر می‌کنند.

قالب‌های گروه فیلد در جنگو ۵.۰ ارائه عناصر فیلد فرم مانند برچسب‌ها، ویجت‌ها، متن راهنما و خطاها را آسان‌تر و مختصرتر می‌کنند.

جانگو ۵.۰ که به تازگی منتشر شده است، آخرین نسخه چارچوب وب محبوب پایتون، دارای قابلیت هایی مانند الگوهای ساده شده برای رندر فیلد فرم و مقادیر پیش فرض محاسبه شده در پایگاه داده است.

اعلام شده در ۴ دسامبر، Django 5.0 را می توان با نصب کننده بسته pip نصب کرد: pip install Django==5.0.

Django 5.0 مفهوم یک گروه فیلد و الگوهای گروه فیلد را معرفی می کند که رندر عناصر مرتبط یک فیلد فرم جنگو مانند ویجت، برچسب، خطاها و متن راهنما را ساده می کند، طبق یادداشت های انتشار. نسخه جدید همچنین اکنون تعداد جنبه‌های فیلترهای اعمال‌شده در فهرست تغییرات مدیریت را در صورت روشن شدن از طریق رابط کاربری نشان می‌دهد. این رفتار را می توان از طریق ویژگی ModelAdmin.show_facets جدید تغییر داد.

چرا Wasm آینده محاسبات ابری است؟

یک پارامتر جدید Field.db_default در جنگو ۵.۰ به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا مقادیر پیش فرض محاسبه شده توسط پایگاه داده را تنظیم کنند. علاوه بر این، یک کلاس GeneratedField ایجاد ستون های تولید شده توسط پایگاه داده را امکان پذیر می کند. این فیلد را می توان در تمام انتهای پشتیبان پایگاه داده پشتیبانی شده برای ساخت فیلدی که از فیلدهای دیگر محاسبه می شود استفاده کرد.

Django 5.0 گزینه های بیشتری برای اعلام انتخاب های فیلد ارائه می دهد. Field.choices برای فیلدهای مدل و ChoiceField.choices برای فیلدهای فرم، انعطاف پذیری بیشتری را هنگام اعلام مقادیرشان فراهم می کنند. قبلاً، choices باید فهرستی از دو تایی یا زیر کلاس انواع شمارش باشد، اما دسته دوم برای ارائه مقادیر به شکل مورد انتظار نیاز به دسترسی به ویژگی .choices داشتند.< /p>

چگونه نمودارهای دانش هوش مصنوعی مولد را بهبود می بخشند

Django 5.0 از Python 3.10، Python 3.11 و Python 3.12 پشتیبانی می کند. پس از انتشار جنگو ۵.۰، توسعه دهندگان جنگو پیشنهاد می کنند که نویسندگان برنامه های شخص ثالث پشتیبانی از همه نسخه های قبل از جنگو ۴.۲ را قطع کنند.

دیگر ویژگی‌ها و بهبودهای جدید در Django 5.0:

  • روش جدید Adminsite.get_log_entries() امکان سفارشی کردن مجموعه پرس و جو برای ورودی های فهرست شده سایت را فراهم می کند.
  • فیلترهای مدیریت django.contrib.admin.AllValuesFieldListFilter، ChoicesFieldListFilter و RelatedFieldListFilter اکنون پارامترهای پرس و جوی چند ارزشی را کنترل می کنند.
  • XRegExp از نسخه ۳.۲.۰ به ۵.۱.۱ ارتقا یافته است.
  • جدید روش AdminSite.get_model_admin() یک کلاس مدیر را برای کلاس مدل داده شده برمی گرداند.
  • خواص در ModelAdmin.list_display اکنون از ویژگی های بولی پشتیبانی می کند.
  • jQuery از نسخه ۳.۶.۴ به ۳.۷.۱ ارتقا یافته است.
  • برای گزارش خطا، < code>sensitive_variables() و sensitive_post_parameters() اکنون می تواند با توابع ناهمزمان استفاده شود.
  • escapeseq فیلتر الگو اعمال می شود escape< /a> به هر عنصر یک دنباله.