۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

رقیب زبان زیگ در رتبه نخست ۵۰ تیوب قرار گرفت

زبان برنامه نویسی سیستمی که هدف آن جایگزینی C است، برای اولین بار شاخص Tiobe را در رتبه 50 قرار می دهد. زبان کربن به رهبری گوگل، جایگزینی برای C++، در رتبه ۱۶۸ قرار گرفت.

زبان برنامه نویسی سیستمی که هدف آن جایگزینی C است، برای اولین بار شاخص Tiobe را در رتبه ۵۰ قرار می دهد. زبان کربن به رهبری گوگل، جایگزینی برای C++، در رتبه ۱۶۸ قرار گرفت.

Zig، یک زبان برنامه نویسی با هدف کلی که با برنامه های C/C++ تعامل دارد و قول می دهد یک زبان برنامه نویسی مدرن باشد. جایگزین C، در شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Tiobe ظاهر شده است.

Zig در رتبه‌بندی شاخص انجمن برنامه‌نویسی Tiobe به ۵۰ برتر در نسخه آوریل وارد شد. رتبه ۴۶، البته با امتیاز ۰.۱۹٪. در مقابل، زبان کربن تبلیغ شده توسط Google، که به عنوان جانشین آزمایشی C++ قرار دارد، تنها در رتبه ۱۶۸ قرار دارد.

نمودارهای مجدد: مقدمه ای بر نمودارهای جاوا اسکریپت

Tiobe Zig را دارای ویژگی‌های C و C++ مانند مدیریت حافظه صریح با انواع گزینه‌ها، در حالی که ویژگی‌های دیگر مانند پیش پردازش را کنار گذاشته است، توصیف کرد. Tiobe گفت در حالی که ورود به ۵۰ برتر تضمینی برای موفقیت نیست، اما اولین قدم قابل توجه است.

طبق گفته Tiobe، تقاضا برای زبان‌های با کارایی بالا که قادر به پردازش حجم وسیعی از داده‌ها هستند، منجر به افزایش زبان‌هایی مانند C، C++، و Rust در این شاخص شده است. شاخص Tiobe محبوبیت زبان را بر اساس جستجو در موتورهای جستجو مانند Google، Bing، Yahoo و YouTube برای مهندسین ماهر، دوره های برنامه نویسی و فروشندگان شخص ثالث مرتبط با هر زبان رتبه بندی می کند.

چرا باید از SQLite استفاده کنید

۱۰ زبان برتر شاخص Tiobe برای آوریل ۲۰۲۳:

  1. Python، با امتیاز ۱۴.۵۱٪
  2. C، ۱۴.۴۱٪
  3. جاوا، ۱۳.۲۳٪
  4. C++، ۱۲.۹۶٪
  5. C#، ۸.۲۱٪
  6. Visual Basic، ۴.۴٪
  7. جاوا اسکریپت، ۲.۱٪
  8. SQL، ۱.۶۸٪
  9. PHP، ۱.۳۶٪
  10. برو، ۱.۲۸٪

در شاخص Tiobe ماه گذشته، زبان Go پس از تقریباً شش سال غیبت به ۱۰ برتر بازگشت. Go در این ماه رتبه دهم را داشت.

نحوه بهبود عملکرد دسترسی به داده در EF Core

رقیب شاخص Pypl محبوبیت زبان برنامه نویسی را بر اساس تعداد دفعات جستجوی آموزش های زبان در Google تعیین می کند. . ۱۰ مورد برتر برای آوریل ۲۰۲۳:

  1. Python، با ۲۷.۴۳٪ سهم
  2. جاوا، ۱۶.۴۱٪
  3. جاوا اسکریپت، ۹.۵۷٪
  4. C#، ۶.۹٪
  5. C/C++، ۶.۶۵٪
  6. PHP، ۵.۱۷٪
  7. R، ۴.۲۲٪
  8. TypeScript، ۲.۸۹٪
  9. سوئیفت، ۲.۳۱٪
  10. Objective-C، ۲.۰۹٪