۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

زبان C++ در شاخص محبوبیت Tiobe افزایش یافت

C++ علیرغم هشدار کاخ سفید در رتبه دوم در شاخص Tiobe در ماه ژوئن قرار دارد، در حالی که C به رتبه سوم سقوط می کند. برو و زنگ هم بلند شو.

C++ علیرغم هشدار کاخ سفید در رتبه دوم در شاخص Tiobe در ماه ژوئن قرار دارد، در حالی که C به رتبه سوم سقوط می کند. برو و زنگ هم بلند شو.

توسعه‌دهندگان ظاهراً به توصیه‌های اخیر کاخ سفید مبنی بر کناره‌گیری از C++ و C به خاطر نگرانی‌های ایمنی حافظه گوش ندادند، زیرا C++ به رتبه دوم در شاخص محبوبیت زبان برنامه‌نویسی Tiobe صعود کرده است. فقط Python. زبان C به رتبه سوم سقوط کرد.

C++ زبان شماره دو در فهرست انجمن برنامه‌نویسی Tiobe برای ماه ژوئن است. ، در حالی که رتبه سوم C پایین ترین جایگاه آن در این شاخص است. C++ در ماه گذشته سوم شد در حالی که C در رتبه دوم بود.

Paul Jansen، مدیر عامل شرکت خدمات کیفیت نرم افزار Tiobe Software، در یک پست وبلاگی درباره شاخص این ماه گفت: «نقاط اصلی C++ عملکرد و مقیاس پذیری آن است. “نقاط منفی آن راه های متعدد آن برای انجام کارها است، یعنی اصطلاح غنی از ویژگی های آن، که ناشی از سابقه طولانی آن و هدف سازگاری با گذشته است.” یانسن در توضیح جنبه‌های منفی، گفت C++ درک و نگهداری کد را بسیار سخت‌تر می‌کند، اگر همه کار دیگری برای انجام همان کار انجام دهند. او گفت: «در طول سال‌ها، اصطلاحات مختلف بسیاری بدون تحقیر آن معرفی شده‌اند. “هنوز برخی ویژگی ها در C++ وجود دارد که هیچ کس نباید از آنها استفاده کند اما می توان از آنها استفاده کرد.”

گوگل فریمورک های Angular و Wiz را ادغام می کند

صعود C++ به رتبه دوم، گزارش دفتر مدیر ملی سایبری (ONCD) کاخ سفید در ماه فوریه را که به توسعه دهندگان توصیه کرده بود استفاده از C و C++ را متوقف کنند، به دلیل آنچه که در گزارش گفته می‌شود کمبود ایمنی حافظه است، مخالفت می‌کند. این گزارش برای کاهش خطر حملات سایبری نوشته شده است. در این گزارش به زبان Rust به عنوان نمونه ای از زبان برنامه نویسی اشاره شده است که ONCD آن را ایمن می داند. یانسن بولتن کاخ سفید را بررسی کرد.

پایین بودن کد پایین و بدون کد در ابر

یانسن گفت: «توصیه های کاخ سفید ایالات متحده به نظر من کاملاً سنجیده نبود. چگونه می توانید Rust را توصیه کنید در حالی که هنوز هیچ ابزار و توسعه دهنده ای وجود ندارد؟ علاوه بر این، Rust یک زبان [نسبتا] پیچیده برای یادگیری است، بنابراین قطعا چیزی نیست که بخواهید آن را به «توسعه‌دهندگان دولتی» بسپارید. C++ را می‌توان به روشی بسیار امن اجرا کرد، اما مطمئناً باید بدانید که چگونه.»

Jansen گفت:

C++ به‌شدت در سیستم‌های تعبیه‌شده، توسعه بازی، و نرم‌افزار تجارت مالی استفاده می‌شود، فقط چند دامنه را نام برد. هشدار کاخ سفید در مورد C و C++ باعث واکنش تند طراح C++ Bjarne Stroustrup شد که بر تلاش‌های کمیته استانداردهای C++ برای ایمن‌تر کردن C++ تأکید کرد.

از دیگر نکات برجسته شاخص Tiobe در ماه ژوئن می‌توان به Go language که برای اولین بار جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد، صعود Rust به رتبه هفدهم، همچنین بالاترین رکورد تاریخ، و Fortran جایگاه ۱۰ برتر خود را حفظ می کند.

خودکارسازی CI/CD با GitHub Actions

شاخص Tiobe محبوبیت زبان را بر اساس تعداد مهندسان ماهر در سراسر جهان، دوره‌ها و فروشندگان شخص ثالث مرتبط با هر زبان رتبه‌بندی می‌کند که با استفاده از موتورهای جستجو از جمله Google و Bing و سایر وب‌سایت‌ها مانند آمازون و ویکی‌پدیا ارزیابی می‌شوند.< /p>

۱۰ زبان برنامه نویسی برتر فهرست Tiobe برای ماه ژوئن:

  1. پایتون، با امتیاز ۱۵.۳۹٪
  2. C++، ۱۰.۰۳٪
  3. C، ۹.۲۳٪
  4. جاوا، ۸.۴٪
  5. C#، ۶.۶۵٪
  6. جاوا اسکریپت، ۳.۳۲٪
  7. برو، ۹۳%
  8. SQL، ۱.۷۵٪
  9. ویژوال بیسیک، ۱.۶۶٪
  10. فرترن، ۱.۵۳٪

رقیب شاخص محبوبیت زبان برنامه‌نویسی Pypl محبوبیت زبان را بر اساس تعداد دفعات جستجوی زبان‌ها ارزیابی می‌کند. در گوگل ۱۰ زبان برتر Pypl برای ماه ژوئن:

  1. Python، با سهم ۲۹.۰۶٪
  2. جاوا، ۱۵.۹۷٪
  3. جاوا اسکریپت، ۸.۷٪
  4. C#، ۶.۷۳٪
  5. C/C++، ۶.۴٪
  6. R، ۴.۷۵٪
  7. PHP، ۴.۵۷٪
  8. TypeScript، ۳.۰٪
  9. Swift، ۲.۷۶٪
  10. زنگ زدگی، ۲.۵٪