۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

سوئیفت ۵.۸ اپل ویژگی‌های سوئیفت ۶ را پیش‌نمایش می‌کند

Swift 5.8 بهبودهایی را در تجربه توسعه دهندگان، پشتیبانی پیشرفته از ویندوز و توانایی آزمایش ویژگی های ارائه شده در Swift 6 به ارمغان می آورد.

Swift 5.8 بهبودهایی را در تجربه توسعه دهندگان، پشتیبانی پیشرفته از ویندوز و توانایی آزمایش ویژگی های ارائه شده در Swift 6 به ارمغان می آورد.

Swift 5.8، به‌روزرسانی زبان برنامه‌نویسی چند پارادایم با هدف کلی اپل، پایه و اساس Swift 6 را با پیش‌نمایش ویژگی‌هایی مانند نام فایل‌های جادویی مختصر و واژه‌های regex ایجاد می‌کند. نکات برجسته سوئیفت ۵.۸ همچنین شامل یک تجربه توسعه‌دهنده بهبود یافته و پشتیبانی پیشرفته از ویندوز است.

Swift 5.8 که به طور رسمی در ۳۰ مارس منتشر شد را می‌توانید از swift.org دانلود کنید. پیش‌نمایش‌های سوئیفت ۶ به‌طور پیش‌فرض خاموش هستند، اما می‌توانند از طریق پرچم کامپایلر -enable-upcoming-feature و سپس شناسه‌های ویژگی فعال شوند. این شناسه ها همچنین می توانند در کد منبع استفاده شوند.

پیشنهادات تکاملی Swift 6 موجود در Swift 5.8:

  • نام فایل‌های جادویی مختصر (ConciseMagicFile)، که در آن #file به یک رشته قابل خواندن توسط انسان حاوی نام فایل و نام ماژول ارزیابی می شود، در حالی که رفتار موجود در #filePath< جدید حفظ می شود. /code> عبارت. در حال حاضر، #file به رشته ای که مسیر کامل فایل منبع فعلی را نگه می دارد، ارزیابی می شود. مکانیسم فعلی دارای اشکالاتی مانند افشای احتمالی اطلاعات خصوصی یا حساس و همچنین باینری های متورم است.
  • اصطلاحات Regex (< code>BareSlashRegexLiterals)، که بررسی‌های زمان کامپایل و استنتاج تایپ شده را ارائه می‌کند.
  • تطبیق اسکن جلو برای افشای بعدی (ForwardTrailingClosures)، که برای سادگی و پشتیبانی بهتر API، مطابقت اسکن به عقب را با اسکن رو به جلو جایگزین می کند.
  • هر وجودی را معرفی کنید ( ExistentialAny)، که تأثیر انواع وجودی را با حاشیه نویسی این انواع با any در زبان آشکار می کند. در حال حاضر، انواع وجودی در سوئیفت املای سبکی دارند. نام پروتکل ساده در متن نوع به معنای یک نوع وجودی است، اما این باعث سردرگمی شده است و اغلب نیاز به بازنویسی کد دارد.

همچنین در Swift 5.8 قابلیت ویژگی‌های شرطی وجود دارد که وعده کاهش هزینه‌های نگهداری کتابخانه‌هایی را می‌دهد که از چندین نسخه ابزار سوئیفت پشتیبانی می‌کنند. سایر پیشرفت‌های زبان و کتابخانه استاندارد از جمله ارائه شده است. جعبه گشایی برای هر آرگومان به پارامترهای اختیاری و چاپ اشکال زدایی را برای مسیرهای کلیدی بهبود بخشید. پیاده‌سازی سازنده نتیجه برای بهبود عملکرد کامپایل، نتایج تکمیل کد و عیب‌یابی مجدداً کار شده است.

علاوه بر این، SwiftSyntax یک تجزیه‌کننده بازنویسی شده دارد که به‌طور کامل در Swift به جای تکیه بر تجزیه‌کننده C++ برای تولید درخت SwiftSyntax پیاده‌سازی شده است. تجزیه کننده جدید مزایایی را در زمینه هایی مانند بازیابی خطا ارائه می دهد. در حالی که کامپایلر Swift هنوز از تجزیه کننده قدیمی C++ استفاده می کند، برنامه ها خواستار جایگزینی کامل این تجزیه کننده هستند. مدیر بسته Swift پیشرفت‌هایی را ارائه می‌کند، مانند اهدافی که اکنون ویژگی‌های زبان آینده مورد نیازشان را مشخص می‌کنند، و احراز هویت رمز هنگام تعامل با رجیستری بسته.

برای ویندوز، Swift 5.8 بهبودهایی مانند زنجیره ابزار ویندوز را ارائه می دهد که وابستگی به متغیرهای محیطی را کاهش می دهد. همچنین، کارهای اولیه برای پشتیبانی از C++ interop در ویندوز ادغام شده و در زنجیره ابزار موجود است. این شامل کار برای مدولار کردن زمان اجرا Microsoft C++ می‌شود.

علاوه بر Swift 6، نسخه Swift 5.9 نیز برنامه ریزی شده است. Swift 5.7 سپتامبر گذشته منتشر شد.