۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

سی شارپ ۱۲ نحو ساده تری را به ارمغان می آورد

سی شارپ 12 کد را با عبارات مجموعه، سازنده های اولیه برای همه کلاس ها و ساختارها، نحو به نام مستعار هر نوع و پارامترهای پیش فرض برای عبارات لامبدا ساده می کند.

سی شارپ ۱۲ کد را با عبارات مجموعه، سازنده های اولیه برای همه کلاس ها و ساختارها، نحو به نام مستعار هر نوع و پارامترهای پیش فرض برای عبارات لامبدا ساده می کند.

C# 12، آخرین نسخه از زبان برنامه نویسی شی گرا محبوب مایکروسافت، اکنون به عنوان نسخه تولیدی در دسترس است و یک نحو ساده و اجرای سریعتر برنامه را ارائه می دهد.

C# 12 به عنوان بخشی از پلت فرم توسعه نرم افزار NET 8 در ۱۴ نوامبر. توسعه دهندگان می توانند با دانلود .NET 8، Visual Studio 2022 یا برنامه افزودنی C# Dev Kit کد ویژوال استودیو.

چگونه WebAssembly محاسبات لبه را تغییر می دهد

برای ساده کردن کد، C# 12 عبارات مجموعه، سازنده های اولیه برای همه کلاس ها و ساختارها، نحو به نام مستعار هر نوع، و پارامترهای پیش فرض برای عبارات لامبدا را معرفی می کند. عبارات مجموعه یک نحو مختصر جدید را برای ایجاد مقادیر مجموعه مشترک معرفی می کنند. مایکروسافت در اشاره به این قابلیت ها تاکید کرد که هدفی را برای ویژگی های جدید تعیین کرده است تا عملکرد را کاهش ندهد.

برای سریعتر کردن اجرای کد، C# 12 پارامترهای refonly readonly و آرایه های درون خطی را اضافه می کند. افزودن پارامترهای ref only reading ترکیبی نهایی از پارامترهای ارسال شده توسط مرجع یا مقدار را فراهم می کند. آرگومان یک پارامتر ref only read باید یک متغیر باشد. آرایه های درون خطی، که یک نوع آرایه با طول ثابت مبتنی بر ساختار هستند، راهی امن برای کار با بافرهای حافظه ارائه می کنند. رهگیرها، یک ویژگی آزمایشی موجود در پیش‌نمایش، امکان هدایت مجدد فراخوانی‌های روش را می‌دهند.

نحوه نصب پایتون به روش هوشمند

C# همچنین دارای یک ویژگی آزمایشی است، SystemDiagnostics.CodeAnalysis.ExperimentalAttribute، که مشخص می کند مایکروسافت هنوز به یک ویژگی یا پیاده سازی متعهد نیست. وقتی کد از انواع یا اعضای آزمایشی استفاده می کند، خطایی رخ می دهد مگر اینکه کد فراخوانی نیز به عنوان آزمایشی علامت گذاری شود. هر استفاده از ExperimentalAttribute دارای یک شناسه تشخیصی برای سرکوب خطا برای ویژگی های فردی توسط یک گزینه کامپایلر صریح یا #pragma است تا توسعه دهندگان بتوانند ویژگی آزمایشی را کاوش کنند. انواع، اعضا و مجموعه‌ها را می‌توان با ExperimentalAttribute علامت‌گذاری کرد.

Bootstrap 5.3.0 بر حالت تاریک، رنگ های سفارشی تأکید دارد

C# 12 در رتبه پنجم در شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Tiobe در این ماه، بالاتر از زبان هایی مانند جاوا اسکریپت و PHP قرار دارد. C# 12 قبلی C# 11 بود که در نوامبر ۲۰۲۲ منتشر شد که دارای حروف الفبای رشته‌ای و ریاضیات عمومی بود.