۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

طرح جاوا از GPU ها و دیگر مدل های برنامه نویسی خارجی پشتیبانی می کند

Project Babylon دامنه جاوا را به مدل های برنامه نویسی خارجی مانند مدل های یادگیری ماشین، پردازنده های گرافیکی، SQL و برنامه نویسی دیفرانسیل گسترش می دهد.

Project Babylon دامنه جاوا را به مدل های برنامه نویسی خارجی مانند مدل های یادگیری ماشین، پردازنده های گرافیکی، SQL و برنامه نویسی دیفرانسیل گسترش می دهد.

جاوا به مدل‌های برنامه‌نویسی خارجی مانند مدل‌های یادگیری ماشین، پردازنده‌های گرافیکی، SQL، و برنامه‌نویسی دیفرانسیل، از طریق یک پیشنهاد OpenJDK به نام Project Babylon گسترش خواهد یافت.

پست شده در لیست پستی openjdk.org در سپتامبر ۶ توسط Paul Sandoz، معمار Oracle، Babylon، دامنه جاوا را به مدل های برنامه نویسی خارجی با بهبود برنامه نویسی بازتابی در جاوا، معروف به بازتاب کد، گسترش داد. در این پیشنهاد آمده است که این امکان دسترسی استاندارد، تجزیه و تحلیل و تبدیل کد جاوا را به شکل مناسب فراهم می کند. پشتیبانی از یک مدل برنامه نویسی خارجی می تواند به راحتی به عنوان یک کتابخانه جاوا پیاده سازی شود.

Visual Studio 2022 بهره وری در کانون توجه را به روز می کند

Babylon با ایجاد یک مدل برنامه نویسی GPU برای جاوا که از بازتاب کد استفاده می کند و به عنوان یک کتابخانه جاوا پیاده سازی می شود، اطمینان حاصل می کند که بازتاب کد برای این هدف مناسب است. برای کاهش ریسک سوگیری، این پروژه همچنین کاوش سایر مدل‌های برنامه‌نویسی مانند SQL و برنامه‌نویسی دیفرانسیل را نیز بررسی یا تشویق می‌کند.

بازتاب کد شامل سه بخش است:

  • مدل‌سازی برنامه‌های جاوا به‌عنوان مدل‌های کد، مناسب برای دسترسی، تحلیل و تبدیل.
  • بهبود بازتاب جاوا، امکان دسترسی به مدل‌های کد در زمان کامپایل و زمان اجرا.
  • APIهایی برای ساخت، تجزیه و تحلیل و تبدیل مدل‌های کد.
6 روشی که اتوماسیون توسعه دهندگان نرم افزار را تحت تأثیر قرار می دهد

در توضیح اینکه Babylon به چه چیزی می پردازد، Sandoz مثالی را ذکر کرد که در آن یک توسعه دهنده می خواهد یک هسته GPU را در جاوا بنویسد و آن را روی یک GPU اجرا کند. کد توسعه دهنده باید تجزیه و تحلیل شود و به یک هسته GPU اجرایی تبدیل شود. در حالی که یک کتابخانه جاوا می تواند این کار را انجام دهد، نیاز به دسترسی به کد جاوا به شکل نمادین دارد. چنین دسترسی‌هایی در حال حاضر محدود به استفاده از APIهای غیر استاندارد یا کنوانسیون‌ها در نقاط مختلف چرخه عمر برنامه است، یعنی زمان کامپایل یا زمان اجرا. علاوه بر این، اشکال نمادین موجود (درختان نحو انتزاعی یا کدهای بایت) اغلب برای تجزیه و تحلیل و تبدیل مناسب نیستند.

هوش مصنوعی چه آینده ای را برای IT سازمانی به ارمغان خواهد آورد؟

برنامه‌ها می‌خواهند بابیلون در طول زمان، در مجموعه‌ای از پیشنهادهای بهبود JDK (JEP) ارائه شود که احتمالاً چندین نسخه منتشر شده را در بر می‌گیرد. بازتاب کد با شبیه‌سازی نسخه اصلی JDK 22، که قرار است در مارس ۲۰۲۴ انجام شود، شروع می‌شود و نسخه‌های اصلی رو به جلو را دنبال می‌کند.

برای مدل برنامه نویسی GPU، پروژه یک مخزن جداگانه وابسته به ویژگی های بازتاب کد در حین توسعه ایجاد می کند. در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ارائه مدل برنامه‌نویسی GPU به JDK وجود ندارد، اما کار بر روی آن مدل می‌تواند ویژگی‌های JDK و پیشرفت‌های کاربردی عمومی را شناسایی کند که در آینده می‌توان به آن پرداخت.