۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

فریم ورک Quarkus Java افزونه‌های توسعه‌دهنده را برای مشاهده‌پذیری اضافه می‌کند

آخرین به‌روزرسانی پشته جاوا بومی Kubernetes، افزونه‌های توسعه‌دهنده را برای Grafana، Jaeger، OTel و VictoriaMetrics معرفی می‌کند.

آخرین به‌روزرسانی پشته جاوا بومی Kubernetes، افزونه‌های توسعه‌دهنده را برای Grafana، Jaeger، OTel و VictoriaMetrics معرفی می‌کند.

Quarkus 3.11، آخرین نسخه چارچوب جاوا بومی Kubernetes تحت حمایت Red Hat، منتشر شده است. این به‌روزرسانی، برنامه‌های افزودنی توسعه‌دهنده را برای قابلیت مشاهده و یک برنامه افزودنی آزمایشی WebSockets را معرفی می‌کند.

Quarkus 3.11 ۲۹ مه معرفی شد. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از آخرین نسخه Quarkus CLI و اجرای به‌روزرسانی quarkus، به‌روزرسانی کنند.

گیوم اسمت، مهندس نرم‌افزار Red Hat، با بحث در مورد افزونه‌های توسعه‌دهنده برای قابلیت مشاهده در یک پست وبلاگ، خاطرنشان کرد که تلاش‌هایی برای ساده کردن راه‌اندازی منابع توسعه برای مشاهده‌پذیری، از جمله منابع Grafana، Jaeger، OTel، و VictoriaMetrics انجام شده است. اینها را می‌توان در زمینه‌هایی از جمله سرویس‌های توسعه‌دهنده قابل استفاده مجدد، سرویس‌های توسعه ساده شروع/توقف، و تک/ساده در هر سرویس برنامه‌نویس QuarkusTestResource استفاده کرد.

افزونه Mastodon اکنون در Steampipe Hub در دسترس است

افزونه‌های Dev در Quarkus برای خودکار کردن ارائه سرویس‌های پیکربندی نشده در حالت توسعه و آزمایش استفاده می‌شوند. با سرویس‌های توسعه‌دهندگان قابلیت مشاهده، هدف ارائه راهی برای هماهنگ‌سازی و اتصال بیش از یک برنامه‌نویس واحد است سرویس. همچنین، با شروع در Quarkus 3.11، /mvnw quarkus:run می تواند برای راه اندازی سرویس های توسعه دهنده استفاده شود، بنابراین یک سرویس مورد علاقه می تواند به طور خودکار به عنوان یک ظرف راه اندازی شود.

هوش مصنوعی خلبان من است: نوید تولید کد هوش مصنوعی

Quarkus 3.11 افزونه Websockets.next را، هم کلاینت و هم سرور، در مرحله آزمایشی معرفی می کند. با Quarkus 3.11، سازندگان توانایی تعریف آسان WebSockets و نسخه اولیه یکپارچه سازی امنیتی را اضافه کردند. ویژگی‌های بیشتری در نسخه‌های آینده اضافه خواهد شد.

همچنین در Quarkus 3.11، یک افزونه جدید Infinispan Cache از استفاده از Infinispan به عنوان پشتیبانی می کند. یک انتهای پشتی و از نظر امنیتی، Quarkus 3.11 شامل پشتیبانی از صفحه منقضی شده جلسه OIDC (OpenID Connect) است و OidcRedirectFilter را معرفی می کند که امکان سفارشی سازی تغییر مسیرهای OIDC را فراهم می کند.