۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت از زبان TypeSpec برای توسعه API رونمایی کرد

مایکروسافت گفت که زبان تعریف سطح بالا به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که یک API تعریف کنند و سپس پروتکل ها، کلاینت ها، سرورها و اسناد مختلف را خروجی بگیرند.

مایکروسافت گفت که زبان تعریف سطح بالا به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که یک API تعریف کنند و سپس پروتکل ها، کلاینت ها، سرورها و اسناد مختلف را خروجی بگیرند.

مایکروسافت TypeSpec را معرفی کرده است، زبانی برای توسعه API محور.

در ۲۵ آوریل رونمایی شد، TypeSpec برای پاسخگویی به نیازهای توسعه دهندگان API طراحی شده است. مایکروسافت گفت، مدیران و معماران در محیطی که در آن ارائه APIهای با کیفیت بالا و تجربیات مرتبط به طور فزاینده ای حیاتی و پیچیده شده است. این شرکت TypeSpec را به عنوان یک زبان سبک توصیف کرد که APIها را با استفاده از هر پروتکل یا فرمت سریال‌سازی توصیف می‌کند و انواع داده‌های رایج، الگوهای API و دستورالعمل‌های API را در اجزای سطح بالا و قابل استفاده مجدد گنجانده است. می تواند داده های پیچیده و اشکال API را با حداقل انواع تعریف کند.

جاوا اسکریپت واکنشی: تکامل معماری front-end

این زبان از زبان‌های TypeScript و C# مایکروسافت الهام گرفته شده است و به گفته مایکروسافت که از TypeSpec داخلی برای بسیاری از سرویس‌های ابری Azure استفاده کرده است، یادگیری آن آسان است. دستورالعمل‌های شروع کار با این زبان را می‌توانید در وب‌سایت پروژه پیدا کنید. نیازهای نصب نیز در دسترس هستند.

14 پروژه زبان داغ سوار بر WebAssembly

مایکروسافت گفت

TypeSpec پلتفرمی را فراهم می کند که انتزاع را فعال می کند، استفاده مجدد از کد را تشویق می کند و از ابزارهای مدرن از جمله Visual Studio و Visual Studio Code برای توسعه سریع استفاده می کند. API ها با استفاده از هر پروتکل یا فرمت سریال سازی با نحو آشنا توصیف می شوند. این زبان می تواند به طور همزمان در OpenAPI، JSON Schema، Protobuf (بافرهای پروتکل)، یا هر سه مورد کامپایل شود.

به روز رسانی ویژوال استودیو یکپارچه سازی نرم افزاری Copilot را به ارمغان می آورد

مایکروسافت گفت TypeSpec “فقط یک زبان توصیف API دیگر نیست” بلکه یک زبان با تعریف سطح بالاتر است که قادر به تعریف یک API و سپس خروجی پروتکل‌ها، کلاینت‌ها، سرورها، اسناد و سایر قابلیت‌های مختلف است. بنابراین زبان به ابزاری برای انطباق با انواع سناریوهای توسعه تبدیل می شود. به علاوه ابزارهای TypeSpec توسعه و نگهداری را آسان می‌کنند و خطاها و نقض دستورالعمل‌ها را در زمان توسعه آشکار می‌کنند.