۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مجموعه کامپایلر GCC 13 از C++ 23، Go 1.18 پشتیبانی می کند

نکات برجسته نسخه اصلی GCC شامل پشتیبانی از ویژگی های C 23 و C++ 23 و پشتیبانی کامل از بسته های کاربری Go 1.18 است، اما برنامه نویسی عمومی نیست.

نکات برجسته نسخه اصلی GCC شامل پشتیبانی از ویژگی های C 23 و C++ 23 و پشتیبانی کامل از بسته های کاربری Go 1.18 است، اما برنامه نویسی عمومی نیست.

GNU Compiler Collection 13.1 منتشر شد. در میان بسیاری از پیشرفت‌ها در این نسخه اصلی جدید GCC، پیاده‌سازی ویژگی‌های C++ 23 و پشتیبانی از بسته‌های کاربری Go 1.18 است. با این حال، Go generics هنوز پشتیبانی نمی‌شود.

در ۲۶ آوریل منتشر شد، نسخه منبع GCC 13 را می توان از gcc.gnu.org دانلود کرد . یادداشت‌های سری انتشار GCC را نیز می‌توانید در آنجا پیدا کنید.

GCC 13 تعدادی از ویژگی‌های C++ 23 از جمله برچسب‌ها در انتهای عبارات ترکیبی، پشتیبانی از #warning و توالی‌های فرار محدود شده را پیاده‌سازی می‌کند. GCC 13 همچنین پشتیبانی دقیق بیش از حد را برای C++ معرفی می کند که از GCC 4.5 در C در دسترس بوده است. پشتیبانی آزمایشی برای C++ 20 در کتابخانه استاندارد C++ با پشتیبانی از ویژگی‌هایی مانند سربرگ و std::format بهبود یافته است. .

GCC 13 اجرای کامل بسته های کاربری Go 1.18 را ارائه می دهد. اما پشتیبانی از برنامه‌نویسی عمومی، که به عنوان برجسته‌ترین نسخه Go 1.18 نشان داده می‌شود، در GCC در دسترس نیست. GCC برای زبان‌هایی از جمله C، C++، Objective-C، Go، Ada، Fortran و D به همراه کتابخانه‌ها مقدماتی ارائه می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های سری GCC 13 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • GCC 13 یک قسمت جلویی برای زبان برنامه نویسی رویه ای Modula-2 که قبلاً به طور جداگانه در دسترس بود، یکپارچه می کند. این پایه و اساس برای Rust در نسخه بعدی است.
  • برای خانواده C، ویژگی‌های تابع جدید برای مستندسازی آرگومان‌های int که توصیف‌گر فایل هستند، ارائه می‌شوند. همچنین برای خانواده C، GCC اکنون می‌تواند کنترل کند که چه زمانی آرایه انتهایی یک ساختار را به عنوان یک عضو آرایه انعطاف‌پذیر برای دسترسی به عناصر چنین آرایه‌ای در نظر بگیرد.
  • نهایی سازی اکنون برای Fortran پشتیبانی می شود.
  • هدف سخت افزاری AArch64 اکنون از طریق کتابخانه libbid از نقطه شناور اعشاری در قالب BID پشتیبانی می کند.
  • برای هدف GPU AMD Radeon (GCN)، برداری SIMD بهبود یافته است.
  • آنالایزر استاتیک GCC با ۲۰ نوع هشدار جدید بهبود یافته است.
  • برای نویسندگان افزونه، تشخیص GCC اکنون می تواند با قوانینی مانند اسناد یا مشخصات استانداردهای کدگذاری مرتبط باشد.