۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نحوه باز کردن پشتیبانی از C-suite برای ابتکارات نوسازی برنامه

همه خواهان برنامه‌های کاربردی مدرنی هستند که از اهداف تجاری پشتیبانی می‌کنند، اما مدیران در مورد هزینه‌ها و منافع متفاوت از تیم‌های فناوری فکر می‌کنند. در اینجا نحوه پر کردن شکاف آمده است.

همه خواهان برنامه‌های کاربردی مدرنی هستند که از اهداف تجاری پشتیبانی می‌کنند، اما مدیران در مورد هزینه‌ها و منافع متفاوت از تیم‌های فناوری فکر می‌کنند. در اینجا نحوه پر کردن شکاف آمده است.

رهبران کسب‌وکار و بخش‌های فناوری اطلاعات می‌توانند دیدگاه‌های بسیار متفاوتی در مورد اولویت و نتایج نوسازی برنامه‌ها داشته باشند، و این دیدگاه‌های مخالف اغلب تلاش‌های مدرن‌سازی را مختل یا مسدود می‌کنند.

در حالی که همه خواهان برنامه‌های کاربردی مدرنی هستند که از اهداف سازمانی پشتیبانی می‌کنند، رهبران اجرایی و رهبران فناوری اطلاعات اغلب سرمایه‌گذاری را با در نظر گرفتن هزینه‌ها و منافع متفاوت می‌بینند. در نتیجه، طبق تحقیقات ارائه شده در اجلاس نوآوری و راه حل های تجاری گارتنر در سال جاری، تنها ۵۰ درصد از پروژه های نوسازی در حال حاضر تایید می شوند.

در این مقاله دلایل این میزان تأیید پایین و آنچه بخش‌های فناوری اطلاعات می‌توانند برای خرید و همسویی با رهبری اجرایی که منجر به پیشرفت پروژه می‌شود، انجام دهند، بیان می‌کنیم.

چه چیزی خرید ورود را مسدود می‌کند؟

یک مطالعه مستقل اخیر توسط EvolveWare در مورد وضعیت نوسازی برنامه نشان داد که ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان تیم فناوری اطلاعات گفتند که افزایش بهره وری در کنار بازنشستگی زیرساخت های پردازنده مرکزی (۳۷ درصد) و کاهش وابستگی به کد قدیمی (۳۶ درصد) اولویت اصلی برای نوسازی است.

با این حال، این گزارش هنگام مقایسه این اولویت ها با نحوه سنجش موفقیت خود سازمان، یک گسست پیدا کرد. در عوض، بهبود تجربه مشتری و آمادگی برای مهاجرت به فضای ابری به عنوان معیارهای اصلی موفقیت سازمانی نشان داده شد، که نشان می‌دهد تفاوت‌هایی در نحوه تفکر تیم‌های فناوری اطلاعات در مورد مزایای مدرن‌سازی در مقایسه با بقیه مشاغل وجود دارد.

زمانی که رهبری اجرایی و رهبران فناوری چشم به هم نمی‌بینند، این معمولاً یک سیگنال قوی است که نشان می‌دهد یک پروژه از کار خارج نمی‌شود یا اینکه پروژه در سطح مورد نیاز بودجه دریافت نمی‌کند.

اهمیت این قطع ارتباط تنها از زمانی افزایش یافته است که رهبری اجرایی نقش خود را در تصمیم گیری های فناوری در سال های اخیر افزایش داده است. در واقع، طبق گزارش اخیر Rackspace، ۵۰٪ از پاسخ دهندگان گزارش کردند که رهبری اجرایی – C-suite – یکی از محرک های اصلی مدرنیزاسیون بوده است.

تفاوت در دیدگاه ها

ریشه مشکل در این است که دو گروه چقدر در مورد اهداف و اولویت ها متفاوت فکر می کنند. رهبران اجرایی با تمرکز بر به حداکثر رساندن ROI، افزایش حاشیه سود و حفظ مزیت رقابتی با محصولات و خدمات خود، رقابت تجاری را در اولویت قرار می دهند. در همین حال، بخش‌های فناوری اطلاعات بیشتر بر عملیات تجاری مانند کاهش خطرات امنیتی، افزایش مقیاس‌پذیری، بهبود سهولت یکپارچه‌سازی و افزایش کارایی عملیاتی تمرکز می‌کنند.

اسنیک می‌گوید GitHub Copilot کد ناامن را حتی از امنیت کمتری می‌کند

در سطح سطح، این اهداف ذاتاً متفاوت به نظر می رسند. با این حال، هنگامی که یک سازمان رویکرد درستی را در پیش می گیرد، می توان هر دو را همزمان به دست آورد. برای مثال، اگر یک تیم فناوری یک برنامه قدیمی را برای دستیابی به مقیاس‌پذیری مدرن‌سازی کند، برنامه به طور بالقوه می‌تواند برای رسیدن به اهداف اجرایی برای رشد کسب‌وکار گسترش یابد.

اگرچه ممکن است انتقال این موضوع به رهبری ساده به نظر برسد، دلایل عملی برای ادامه قطع ارتباط بین تیم‌های فنی و مدیران اجرایی وجود دارد. برای مثال، در محیط اقتصادی نامطمئن فعلی، مدیران برای احساس امنیت بیشتر، پیروزی های بزرگ فوری را ترجیح می دهند.

از سوی دیگر، رهبری فناوری ترجیح می‌دهد با سرمایه‌گذاری بلندمدت در فناوری، به‌ویژه اگر در گذشته با پروژه‌های شکست‌خورده درگیر بوده است، با ثبات‌تر حرکت کند.

به‌علاوه، تیم‌های فناوری همچنین تمایل دارند از یک برنامه نوسازی پشتیبانی کرده و آن‌ها را هدایت کنند، زیرا مزایای فنی به دلیل تخصص آنها به راحتی برای آنها آشکار است. با این حال، رهبران اجرایی اغلب جنبه‌های فناوری را به‌خوبی درک نمی‌کنند، بنابراین به دلیل تعهد طولانی‌مدت و فقدان ارزش تجاری فوری، نوسازی را متوقف می‌کنند.

زبان را تراز کنید

برای ایمن کردن خرید C-suite برای طرح‌های نوسازی، تیم‌های فناوری اطلاعات باید با سهامداران تجاری همکاری کنند تا یک مورد تجاری قوی با حقایق سخت ایجاد کنند. با این حال، تکیه بر یک رویکرد نرم، استفاده از نفوذ و همدلی برای وارد کردن رهبران اجرایی به همان اندازه مهم است.

رهبران فناوری باید با ترجمه چالش‌های فنی که با آن روبرو هستند به زبان تجاری مختصر و قابل درک برای رهبران شروع کنند. این را می توان با حذف اصطلاحات فنی برای زبانی که نیازهای فناوری اطلاعات را با نیازها و نتایج کسب و کار ترسیم می کند، انجام داد.

Red Hat پلت فرمی را برای ساخت پورتال توسعه دهندگان راه اندازی کرد

به عنوان مثال، در یک اقتصاد سخت، مدیریت هزینه برای مدیران ارشد یک اولویت است. بنابراین رهبران فناوری باید نوسازی اپلیکیشن را به عنوان فرصتی برای صرفه جویی در هزینه های کوتاه مدت و بلندمدت به جای تمرکز بر مزایای فنی مانند مقیاس پذیری ارائه دهند.

علاوه بر این، ارزش این را دارد که از طرز فکر اجرایی استفاده کنید و مشخص کنید رهبران کسب و کار از چه روندهایی پیروی می کنند. شانس خوبی وجود دارد که جنبه های خاصی از پروژه مدرنیزاسیون از آن روندها پشتیبانی کند – با نقاط تماس برای هر شخصیت سطح C. برای مثال، یک مدیر عامل ممکن است روی نیروی کار تمرکز کند. تعامل یا بهره وری، یا ممکن است یک مدیر مالی به داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های کاربردی.

یکی دیگر از مشکلات هم ترازی می تواند فلسفه “بیایید ادامه دهیم، اما بعدا” باشد. در مواجهه با این وضعیت، رهبران فناوری اطلاعات باید بر روی هزینه‌های فرصت و هزینه «هیچ کاری انجام ندادن» تمرکز کنند. برای مثال، تیم‌های فناوری می‌توانند چندین هزینه عدم اقدام مانند خطر نقض امنیت سایبری، از دست دادن بهره‌وری یا سبقت گرفتن توسط رقیب را برجسته کنند.

با مرحله‌بندی پروژه، مانع را کاهش دهید

رهبران اجرایی گاهی اوقات دیدگاهی آلوده به نوسازی برنامه دارند زیرا رویکرد “بیگ بنگ” یا مقابله با کل پروژه در یک مرحله اغلب می تواند منجر به بیش از حد بودجه، تاخیر در پروژه و اهداف محقق نشده شود.

تیم های فناوری می توانند با انتخاب یک فرآیند گام به گام، افزایشی و مبتنی بر نتایج، با این ادراک مقابله کنند. در نتیجه، رهبران فناوری اطلاعات می توانند یک پروژه بزرگ و بودجه آن پروژه را به قطعات کوچکتر تقسیم کنند، با نتایج قابل اندازه گیری که نشان دهنده مرحله بعدی است. این همان چیزی است که رویکرد مرحله‌ای نامیده می‌شود.

بعد از دستیابی به اجماع با ذینفعان کلیدی در مورد بودجه و منابع اختصاص داده شده برای نوسازی نمونه کارها، گام بعدی در رویکرد مرحله‌ای، ارزیابی برنامه‌ها، ارزیابی حوزه‌های بهینه‌سازی و شناسایی مسیری برای نوسازی برای هر برنامه است.< /p>

برای مثال، نقشه‌برداری جامع برنامه‌ها و وابستگی‌های داده به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا بفهمند سیستم‌ها چگونه به هم متصل هستند و این سیستم‌ها چه فیلدهای داده‌ای را لمس می‌کنند. این مرحله هم برای درک کلی سیستم و هم برای تعیین چگونگی تجزیه یک پروژه یا اینکه آیا بخشی از برنامه برای پروژه آزمایشی بعدی مناسب است مفید است.

GitHub برای برخی از کاربران رجیستری NPM به 2FA نیاز دارد

یک پروژه آزمایشی، که یکی از آخرین مراحل قبل از شروع ابتکار نوسازی کامل است، به آزمایش منابع و فرآیندهایی که در ابتدا بر روی آنها توافق شده است کمک خواهد کرد. همچنین می تواند به دلیل هر گونه یادگیری یا موفقیت نشان داده شده از پروژه، اعتبار ایجاد کند.

خرید شدنی است، اما زود شروع کنید

در نهایت، همه افراد سازمان می‌خواهند برنامه‌های کاربردی مدرنی داشته باشند که از موفقیت و رشد سازمان پشتیبانی می‌کنند. با این حال، اولویت‌های متفاوت اغلب منجر به موانعی برای دستیابی به این هدف می‌شود.

رهبران فناوری اطلاعات باید قبل از اینکه به سمت برنامه‌ریزی یا بودجه‌ریزی پیش بروند، از رهبری اجرایی دریافت کنند. با هماهنگ نگه داشتن رهبری در تمام جزئیات از جمله هزینه ها و جدول زمانی، فرآیند نوسازی را می توان بدون مانع و بدون وقفه اجرا کرد.

پس از دریافت مجوز اولیه، بخش‌های فناوری اطلاعات باید کانال‌های ارتباطی با رهبری اجرایی را باز نگه دارند. یک حلقه بازخورد مداوم از ارزیابی و بررسی های تکراری برای نشان دادن نتایج ایجاد کنید. این تضمین می‌کند که رهبران اجرایی و تیم‌های فناوری اطلاعات می‌توانند در صورت لزوم، انتخاب‌های آگاهانه و اصلاحات لازم را انجام دهند و در عین حال پروژه را در شکل خوبی نگه دارند.

رویکرد مشترکی که همسویی بین مدیران اجرایی و تیم‌های فناوری اطلاعات را تضمین می‌کند، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا پروژه‌های مدرن‌سازی را که حداکثر سود را می‌برند، اولویت‌بندی کرده و اجرا کنند.

Miten Marfatia موسس و مدیر عامل شرکت EvolveWare، یک رهبر جهانی در خودکارسازی مستندات، تجزیه و تحلیل و مدرن‌سازی برنامه‌های نرم‌افزاری.

New Tech Forum مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر مشارکت‌کنندگان خارجی – فراهم می‌کند تا فناوری سازمانی نوظهور را در عمق و وسعت بی‌سابقه بررسی و بحث کنند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه پرس و جوها را به doug_dineley@foundryco.com.