۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

وقتی کم کد و بدون کد می تواند به نوسازی اپلیکیشن سرعت ببخشد

آیا یک پلتفرم با کد کم یا بدون کد می تواند برای سناریوی مدرن سازی برنامه شما کار کند؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

آیا یک پلتفرم با کد کم یا بدون کد می تواند برای سناریوی مدرن سازی برنامه شما کار کند؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

به احتمال زیاد، سازمان شما به دنبال مدرنیزه کردن برنامه های کاربردی قدیمی، تجزیه معماری برنامه های کاربردی یکپارچه به خدمات و مهاجرت به زیرساخت ابری عمومی یا خصوصی است. در طول مسیر، ممکن است بخواهید تجربه کاربر را بهبود ببخشید، خط‌های لوله CI/CD ایجاد کنید، اتوماسیون آزمایشی را اضافه کنید، و تعداد زیادی بهترین شیوه‌های توسعه را اجرا کنید. /a>.

این یک طرح بزرگ است، اما متاسفانه، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ۷۹ درصد از پروژه های نوسازی برنامه شکست می خورند. در این تحقیق، ۹۲ درصد از پاسخ‌دهندگان، نوسازی برنامه‌های کاربردی را با میانگین مدت زمان پروژه ۱۶ ماه، با هزینه ۱.۵ میلیون دلار در دست اجرا داشتند. بدتر از آن، نزدیک به ۸۰٪ از رهبران نرم افزار و معماران به یک یا چند شکست اعتراف کردند.

در حالی که زمانی محبوب بود، بسیاری از CIOها و تیم‌های توسعه‌دهنده اکنون از توسل به افزایش و تغییر برای نوسازی برنامه‌ها بیم دارند. حتی زمانی که معماری، امنیت، عملکرد و هزینه‌های برنامه دارای خطرات مهاجرت کمی باشد، هزینه مهاجرت و آزمایش می‌تواند مزایای کمی برای کسب‌وکار یا بهبودهای کاربر نهایی داشته باشد. بیشتر و بیشتر، سازمان‌ها به دنبال پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد به‌عنوان جایگزینی برای ارتقا و تغییر هستند.

چرا نوسازی برنامه شکست می خورد

به ۷ روپیه نوسازی اپلیکیشن ابری برای فهرستی از دلایلی که چرا “فقط آن را به ابر منتقل کنید” چندان پیش پاافتاده نیست، نگاه کنید.

زمان انتخاب یک پلت فرم کم کد یا بدون کد

استفاده از سکوهای کم‌کد و بدون کد< /a> یکی از راه‌هایی است که می‌توان نوسازی برنامه‌ها را دوام‌آورتر کرد. به طور کلی، نمی‌توانید کدها و پایگاه‌های داده موجود را مستقیماً به یکی از این پلتفرم‌ها منتقل کنید، اما آنها زیرساختی را برای بازسازی سریع برنامه‌های قدیمی و در عین حال رفع کاستی‌های آنها فراهم می‌کنند.

اندرو دیویس، مدیر ارشد روش‌شناسی در کوپادو. “برنامه های قدیمی گواه زنده بودن بخش قابل توجهی از هزینه نرم افزار در نگهداری طولانی مدت آن است. برنامه های کم کد و بدون کد برای کاهش پیچیدگی و در نتیجه افزایش قابلیت نگهداری در طول زمان طراحی شده اند.”

پلتفرم‌های کم‌کد یا بدون کد می‌توانند به تسریع نوسازی برنامه‌ها کمک کنند، اما نه در هر موردی. شما نیاز به تطابق خوبی بین الزامات تجاری برنامه، تجربه کاربر، داده ها، معماری، ادغام ها، نیازهای امنیتی، عوامل انطباق و گزارش با قابلیت های پلت فرم کم یا بدون کد دارید. در زیر نکاتی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا کم‌کد یا بدون کد یک رویکرد مناسب برای پروژه مدرن‌سازی برنامه شما است.

آیا برنامه مناسب است؟

برخی از انواع برنامه‌ها و موارد استفاده کاندیدای بهتری برای کم‌کد و بدون کد هستند. برنامه‌های کاربردی مورد استفاده برای فرآیندهای تجاری دپارتمان مانند گردش‌های کاری تأیید، ورود به سیستم، مدیریت محتوا، صف‌های کاری، پردازش درخواست، مدیریت بودجه و ردیابی دارایی در فهرست بالایی قرار دارند. مجموعه دیگری از موارد استفاده شامل ادغام، پیوستن و ادغام مجموعه داده هایی است که برنامه ها، گزارش ها یا اتوماسیون ها را تغذیه می کند.

پایه‌های این فرآیندهای تجاری و جریان‌های داده اغلب با استفاده از صفحات گسترده، پردازشگرهای کلمه، ایمیل‌ها، پایگاه‌های داده مایکروسافت اکسس، و سایر برنامه‌های کاربردی دسکتاپ به‌صورت ناگهانی تقلب می‌شد. رهبران بخش می توانند با گردش کار دستی زندگی کنند، از اتوماسیون فرآیند رباتیک استفاده کنند. (RPA) ابزارهایی برای خودکار کردن برخی از مراحل، ساختن یک برنامه بدون کد، یا درخواست از IT برای توسعه یکی از آنها. هنگامی که فناوری اطلاعات برای ساخت یک برنامه چراغ سبز دریافت کرد، بسیاری از آنها به جای استفاده از یک کم کد یا سکوی مدیریت فرآیند کسب و کار.

هر برنامه انحصاری توسعه یافته و کدگذاری شده توسط IT نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم دارد و متأسفانه، این برنامه‌های کوچک‌تر دپارتمان هستند که اغلب کمترین توجه را به خود جلب می‌کنند. وقتی زمان مدرن‌سازی آنها فرا می‌رسد، پلت‌فرم‌های کم‌کد و بدون کد می‌توانند شتاب‌دهنده باشند، به‌ویژه زمانی که برنامه قدیمی دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • برای مقیاس کوچکی از کاربران، استفاده یا داده ها طراحی شده است
  • ساخته شده با منطق تجاری نسبتاً ساده اما ممکن است استثنائات زیادی داشته باشد که به مداخله کارمند نیاز دارد
  • ایجاد شده با یک مدل داده ساده، اگرچه ممکن است داده های زیادی، فیلدهای زیاد و جداول موقتی درهم و برهم وجود داشته باشد
  • یکپارچه شده با پلتفرم های رایج SaaS با منطق IFTTT یا سایر جریان ها و تبدیل های ساده داده
  • ساخته شده با گزارش‌های ساده که می‌توانند در داده‌های شهروندی تکرار شوند ابزار علم یا تجسم داده

چه چیزی را در یک پلت فرم کم کد باید جستجو کرد

اگر برنامه پیچیده است، بازسازی آن در یک پلت فرم بدون کد می تواند چالش برانگیز باشد. پلتفرم‌های کم‌کد که به تسریع توسعه کمک می‌کنند، به احتمال زیاد انعطاف‌پذیری لازم را دارند. برخی حتی با ابزارهایی برای تسریع نوسازی همراه هستند.

Vikram Srivats، مدیر ارشد بازرگانی WaveMaker می‌گوید: «پلت‌فرم‌های توسعه کم‌کد مدرن دارای تعداد زیادی از شتاب‌دهنده‌های داخلی هستند. /a>. «اگر زمان و پول کم است، پلتفرم‌های کم‌کد رویکردی انعطاف‌پذیر برای افزایش چشمگیر سرعت نوسازی، بسته‌بندی منطق تجاری موجود در برنامه‌های قدیمی از طریق APIها، و مصرف آن‌ها در بخش‌های جلویی مدرن، کارآمد و ایمن ارائه می‌دهند.»

به دنبال پلتفرم‌هایی باشید که راه‌حل‌های نوسازی، بازارهای برنامه‌های کاربردی، یا مترجم‌های خاص زبان برنامه‌نویسی دارند. اینها نشان می دهد که پلتفرم بلوک های ساختمانی را برای مدرن سازی برنامه های کاربردی موجود فراهم می کند.

استفاده از موارد برای نوسازی برنامه کم کد یا بدون کد

عامل بعدی که باید در نظر بگیرید نوع پروژه نوسازی و آنچه تیم شما به دنبال آن است است. ابزارهای کم‌کد و بدون کد برای برخی از سناریوهای مدرن‌سازی برنامه‌ها بهتر از سایرین مناسب هستند.

 مدرن سازی تجربه کاربر

یک مسیر رایج برای مدرن‌سازی، بازسازی تجربه کاربر، منطق تجاری و جریان داده‌ها از پایه است. رهبران کسب‌وکار که نیاز به تغییر فرآیندهای کسب‌وکار خود را تشخیص می‌دهند ممکن است بخواهند دوباره طراحی کنند، اما ممکن است زمان، بودجه یا علاقه‌ای برای توسعه یک اپلیکیشن بومی ابری نداشته باشند. ایجاد یک تجربه جدید در یک پلتفرم با کد پایین ممکن است گزینه مناسبی باشد، به ویژه زمانی که ذینفعان با الزامات انعطاف‌پذیر وارد شوند و راه‌هایی را که پلتفرم‌های کم‌کد پیاده‌سازی را ساده می‌کنند، باز کنند.

دینش وارادهاراجان، مدیر محصول Kissflow، می‌گوید:

ریشی بهارگاوا، یکی از بنیانگذاران Descope، توضیح می دهد که چرا یک رویکرد کم کد می تواند طولانی مدت ارائه دهد. مزایای. او می‌گوید: «انتزاع‌ها سریع‌تر هستند و ساختن سیستم‌های پشتیبان خارج از تخصص اصلی توسعه‌دهندگان، زمانی که به‌عنوان یک انتزاع کم یا بدون کد تجسم شوند، سریع‌تر است». “توسعه دهندگان جدید به جای بررسی کدهای قدیمی، راحت تر می توانند آن را انتخاب کنند، و بسیاری از کدهای سفارشی برای نگهداری و به روز رسانی در زمان نیاز به منابع توسعه دهنده دارند.”

رویکرد طراحی مجدد هنگام کار با ذینفعان و حامیان کسب و کار آزاداندیش بهترین کار را دارد. به دنبال سهامدارانی باشید که به دنبال راه‌های جدیدی برای انجام گردش‌های کاری هستند، مایل به مصالحه در پیاده‌سازی هستند و کمتر به وظایف قدیمی به عنوان الزامات سخت نگاه می‌کنند.

مهندسی مجدد فرآیندهای دستی

یکی دیگر از مسیرهای نوسازی نیازمند به روز رسانی فرآیند کسب و کار موجود با بسیاری از مراحل پیچیده و دستی است. این برنامه‌های قدیمی برای یک فن‌شناس نیمه تمام به نظر می‌رسند، به‌خصوص زمانی که کاربران نهایی کارهای سنگین‌تری را در خارج از برنامه انجام می‌دهند یا زمانی که برنامه‌ها به شدت مبتنی بر داده‌ها و بدون فرآیندهای تجاری ساخته شده هستند. تمرکز بر شکاف های فرآیند می تواند منجر به توسعه اتوماسیون هایی برای جایگزینی مراحل دستی شود.

Mav Turner، مدیر فناوری، می‌گوید: «فرآیندهای قدیمی متکی به رویه‌های دستی هستند که زمان‌بر هستند و مقیاس‌پذیری را محدود می‌کنند، که منجر به فرآیندهای کند، مستعد خطا و پرهزینه می‌شود که نمی‌توانند با سرعت کسب‌وکار مدرن مطابقت داشته باشند. مسئول کسب و کار devops در Tricentis. «راه‌حل‌های کم‌کد و بدون کد، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا کیفیت سرتاسری را با سرعت‌های سریع‌تر با کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودکار کنند، فرآیند را برای تیم‌های توسعه ساده‌تر کرده و در منابع صرفه‌جویی کنند.»

جایگزینی UAT با اتوماسیون تست با کد پایین

گاهی اوقات پیش می‌آید که فناوری اطلاعات نیاز به ارتقای پلتفرم در برنامه‌ای دارد که کاربران تجاری علاقه چندانی به تغییر آن ندارند. فناوری اطلاعات به کاربران تجاری برای انجام تست پذیرش کاربر (UAT) روی برنامه مدرن نیاز دارد، اما کاربران تجاری انگیزه ای برای انجام وظیفه خود ندارند. وقتی فناوری اطلاعات نتواند خرید مورد نیاز برای ساخت موارد آزمایشی و انجام آزمایش‌های تکراری را دریافت کند، نتیجه یک گلوگاه است.

یک راه حل این است که از مراحل سنتی برای مدرن کردن این برنامه ها استفاده کنید، اما سپس از یک پلت فرم اتوماسیون تست با کد پایین برای ساخت تست های رگرسیون استفاده کنید. هدف حذف گلوگاه UAT و گذاشتن مجموعه‌ای از تست‌های رگرسیون برای پشتیبانی از ارتقاءهای آینده است.

ترنر می‌گوید: «ابزارهای مهندسی با کیفیت افزوده‌شده با هوش مصنوعی فرآیندها را ساده‌سازی می‌کنند، گلوگاه‌های احتمالی را مشخص می‌کنند، و نقش‌های غیرتوسعه‌دهنده مانند تحلیلگران تجاری و آزمایش‌کنندگان را برای اطمینان از کیفیت توانمند می‌سازند». سپس تیم‌های توسعه‌دهنده زمان بیشتری برای تمرکز روی کارهای تخصصی‌تر و تسریع در استقرار برنامه بدون کاهش کیفیت دارند.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد چندین مسیر را برای تسریع نوسازی برنامه‌ها ارائه می‌دهند. کلید موفقیت درک الزامات، مشارکت با ذینفعان در فرآیندهای کسب و کار در حال تحول، و بررسی اینکه چگونه پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد می‌توانند توسعه را تسریع کنند و در عین حال تعمیر و نگهداری مداوم را ساده‌تر کنند، است.