۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ویژوال استودیو کد فرمان صوتی «Hey Code» را اضافه می کند

دستور صوتی جدید در VS Code یک جلسه چت را با Copilot Chat شروع می کند. سطوح زوم هر پنجره نیز با انتشار ژانویه 2024 می رسد.

دستور صوتی جدید در VS Code یک جلسه چت را با Copilot Chat شروع می کند. سطوح زوم هر پنجره نیز با انتشار ژانویه ۲۰۲۴ می رسد.

Visual Studio Code 1.86، نسخه ژانویه ۲۰۲۴ ویرایشگر کد مایکروسافت، فرمان صوتی “Hey Code” را معرفی می کند که یک جلسه را با Copilot Chat آغاز می کند. نسخه جدید همچنین سطوح زوم هر پنجره را به ارمغان می آورد.

۱ فوریه رونمایی شد، Visual Studio Code 1.86 برای Windows، Linux، یا Mac قابل دانلود است. در وب‌سایت visualstudio.com.

تنظیم جدید accessibility.voice.keywordActivation Visual Studio Code را قادر می‌سازد تا به فرمان صوتی “Hey Code” گوش دهد تا جلسه صوتی را با Copilot Chat شروع کند. ، یک رابط چت را ارائه می دهد. مایکروسافت خاطرنشان کرد که تشخیص صدا به صورت محلی بر روی دستگاه کاربر محاسبه می شود و به هیچ سروری ارسال نمی شود. برنامه های افزودنی از جمله GitHub Copilot Chat مورد نیاز است، که کمک برنامه نویسی هوش مصنوعی را از طریق رابط مکالمه، و VS Code Speech، که گفتار را به -قابلیت های متن.

JetBrains پشتیبانی iOS را به چارچوب UI کراس پلتفرم اضافه می کند

با سطوح زوم هر پنجره، فعال شده از طریق window.zoom.PerWindow، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد دستورات بزرگ‌نمایی را طوری پیکربندی کنند که فقط در پنجره فعال اعمال شود و نه همه پنجره‌های باز. مایکروسافت بر این باور است که استفاده از دستورات زوم عمدتاً موقتی است، مانند هنگام ارائه یک ارائه، بنابراین باید فقط برای پنجره ای که از آن فراخوانی می شود اعمال شود.

در جاهای دیگر در VS Code 1.86، نقاط شکست راه‌اندازی را می‌توان تنظیم کرد که به‌محض رسیدن به نقطه شکست دیگر به‌طور خودکار فعال می‌شوند. به عنوان مثال، این می تواند هنگام تشخیص موارد خرابی در کدهایی که پس از یک پیش شرط خاص اتفاق می افتد استفاده شود. نقاط شکست راه اندازی شده برای همه زبان ها کار می کند.

پایتون برای حذف GIL و تقویت همزمانی حرکت می کند

VS Code 1.86 از VS Code 1.85 پیروی می کند که در دسامبر وارد شد و دارای پنجره های شناور بود. دو به‌روزرسانی بعدی  به نسخه ۱.۸۵، نسخه‌های ۱.۸۵.۱ و ۱.۸۵.۲ با اصلاحاتی از جمله به‌روزرسانی ساخت‌های Electron 25 منتشر شد.

در جای دیگر VS Code 1.86:

  • ویرایشگر تفاوت چند فایل اکنون برای همه کاربران فعال است. این به کاربران امکان می دهد تغییرات را در چندین فایل در یک نمای قابل پیمایش مشاهده کنند.
  • Sticky Scroll به تمام نماهای درختی گسترش یافته است و امکان ناوبری آسان تر درختان پروژه را فراهم می کند. این به ۴۰٪ از ارتفاع نمایش محدود شده است.
  • کاربران می‌توانند یک URL را برای ایجاد خودکار پیوند Markdown جایگذاری کنند.
  • وقتی توسعه دهندگان می خواهند URL را با متن انتخاب شده در فایل Markdown جایگذاری کنند، VS Code اکنون به طور خودکار یک پیوند Markdown را وارد می کند.
  • تنظیم جدید scm.input.MinLineCount را می توان برای کنترل ارتفاع اولیه فیلد ورودی commit استفاده کرد.
  • اعلان دقیق‌تری برای غیرفعال کردن اعلان‌های دریافتی از برنامه‌های افزودنی ارائه شده است.
  • ذخیره خودکار قدرتمندتر شده است. اکنون همه تنظیمات ذخیره خودکار را می توان در هر پوشه یا زبان پیکربندی کرد، که به کاربران امکان می دهد ذخیره خودکار را فقط برای زبان ها یا پوشه های خاص به طور انتخابی فعال کنند. تنظیم جدید files.autoSaveWhenNoErrors به این امکان می‌دهد که ذخیره خودکار غیرفعال شود اگر نشانگرهای خطا در فایل وجود داشته باشد در حالی که ذخیره خودکار به طور معمول ویرایشگر را ذخیره می‌کند.
  • پشتیبانی از نسخه بتا زبان TypeScript 5.4 در حال پیش نمایش است.
  • افزونه Debugger Python اکنون به طور پیش فرض در کنار پایتون نصب شده است پسوند.
نمودارهای رابطه ماستودون