۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پشتیبانی مایکروسافت دات نت ۷ در ماه می به پایان می رسد

مایکروسافت پس از 14 می دیگر پشتیبانی فنی یا اصلاحات امنیتی برای .NET 7 ارائه نخواهد کرد.

مایکروسافت پس از ۱۴ می دیگر پشتیبانی فنی یا اصلاحات امنیتی برای .NET 7 ارائه نخواهد کرد.

.NET 7، نسخه‌ای از فریم‌ورک برنامه‌های چند پلتفرمی و منبع باز مایکروسافت که در نوامبر ۲۰۲۲ منتشر شد، در ۱۴ می ۲۰۲۴ به پایان پشتیبانی می‌رسد، مایکروسافت در ۲۷ مارس عرضه شد.

پس از ۱۴ مه، مایکروسافت دیگر به‌روزرسانی‌های خدماتی از جمله پشتیبانی فنی یا رفع مشکلات امنیتی را ارائه نخواهد کرد. برنامه‌نویسان برای ادامه دریافت پشتیبانی باید به .NET 8 که در نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شد، به‌روزرسانی کنند. NET 7 یک پشتیبانی مدت استاندارد انتشار، که به مدت ۱۸ ماه پشتیبانی دریافت می کند. این توسط مایکروسافت در چندین سیستم عامل از جمله Windows، MacOS، Linux، Android و iOS پشتیبانی می شود.

زیرساخت های داده مدرن ETL را انجام نمی دهند

مایکروسافت تاکید کرد که برنامه‌هایی که از .NET 7 استفاده می‌کنند پس از پایان پشتیبانی به کار خود ادامه می‌دهند، اما کاربران ممکن است نتوانند به پشتیبانی فنی برای برنامه‌های NET 7 دسترسی داشته باشند. این شرکت توصیه می‌کند که کاربران برنامه دات‌نت با توسعه‌دهنده یا فروشنده نرم‌افزار تماس بگیرند تا ببینند آیا نسخه به‌روزرسانی‌شده‌ای در دسترس است که از NET 8 استفاده می‌کند یا خیر. برنامه‌ها را می‌توان با تغییر ویژگی TargetFramework به NET 8 ارتقا داد. در فایل پروژه به net8.0. محیط های توسعه و میزبانی نیز باید به روز شوند. دستورالعمل‌های دقیق برای به‌روزرسانی NET را می‌توانید اینجا پیدا کنید. p>

Bytecode Alliance می گوید WASIX مشخصات رابط سیستم WebAssembly را تضعیف می کند

برای ویژوال استودیو، مؤلفه دات‌نت در IDE به حالت غیرپشتیبانی و اختیاری تغییر می‌کند، که از به‌روزرسانی سرویس‌دهی ژوئن ۲۰۲۴ برای Visual Studio 2022 17.6 و Visual Studio 2022 17.5 شروع می‌شود. توسعه‌دهندگان باید از NET 8 SDK برای ساخت مؤلفه‌های NET 6 یا .NET 8 استفاده کنند تا بتوانند از آن پشتیبانی کنند. گزینه “Remove out of support” را می توان برای حذف NET 7 از نصب های موجود ویژوال استودیو استفاده کرد.

Kotlin 1.9.0 دارای نسخه بتا کامپایلر پیشرفته K2 است

برخلاف NET 7، .NET 6 که در نوامبر ۲۰۲۱ منتشر شد، وضعیت پشتیبانی طولانی مدت (LTS) دارد و تا نوامبر سال جاری ادامه دارد. NET 8 همچنین دارای وضعیت پشتیبانی طولانی مدت است.