۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پیش‌بینی می‌شود بازار فناوری‌های توسعه با کد پایین تا سال ۲۰۲۶ به ۴۴.۵ میلیارد دلار برسد

گارتنر می‌گوید، هایپراتوماسیون و حرکت به سمت بهینه‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار باعث جذب و فروش فناوری‌های توسعه کم‌کد می‌شود که طی چهار سال آینده ۱۹ درصد رشد خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۶ به ۴۴.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

گارتنر می‌گوید، هایپراتوماسیون و حرکت به سمت بهینه‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار باعث جذب و فروش فناوری‌های توسعه کم‌کد می‌شود که طی چهار سال آینده ۱۹ درصد رشد خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۶ به ۴۴.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

از آنجایی که سازمان‌ها برای ارائه برنامه‌های کاربردی جدید و بهینه‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار با رقبای خود رقابت می‌کنند، گارتنر پیش‌بینی می‌کند که فروش فناوری‌های توسعه با کد پایین ۱۹ درصد در چهار سال آینده رشد کند و تا سال ۲۰۲۶ به ۴۴.۵ میلیارد دلار برسد.

طبق گفته‌های

دموکراتیک‌سازی، هایپراتوماسیون، و سیستم‌های ترکیب‌پذیر و ابتکارات تجاری، محرک‌های کلیدی برای تسریع پذیرش فناوری‌های کم‌کد خواهند بود. گارتنر. مفهوم استراتژی تجاری قابل ترکیب به سازمان‌ها نیاز دارد که خدمات و فرآیندها را به میکروسرویس‌ها یا قابلیت‌های تجاری بسته‌بندی شده تقسیم کنند و با ادغام این بلوک‌های سازنده، پیشنهادات جدیدی را کنار هم قرار دهند.

توسعه با کد کمفناوری‌ها به کاربران تجاری و توسعه‌دهندگان شهروندی که تجربه کمی یا بدون تجربه کدنویسی دارند، قادر می‌سازد برنامه‌هایی را بر اساس نیازهای تجاری توسعه دهند. معمولاً در قالب کشیدن و رها کردن ساده با کد برنامه از پیش نوشته شده است که به راحتی می توان آن را مطابق با نیاز کاربر سفارشی کرد.

توسعه دهندگان شهروندی باعث رشد می شوند 

تا سال ۲۰۲۶، توسعه‌دهندگان خارج از بخش‌های رسمی فناوری اطلاعات حداقل ۸۰ درصد از پایگاه کاربران ابزارهای توسعه کم‌کد را به خود اختصاص خواهند داد که این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۶۰ درصد افزایش یافته است، به دلیل انبوهی از توسعه شهروندی و طرح‌های دموکراسی‌سازی با حمایت اجرایی، یادداشت های گارتنر

طلوع توسعه سیستم های سازگار با محیط زیست

جیسون وونگ، تحلیلگر گارتنر، در مطبوعاتی گفت: «هزینه بالای استعدادهای فناوری و رشد نیروی کار ترکیبی یا بدون مرز به پذیرش فناوری کم‌کد کمک می‌کند.» .com/en/newsroom/press-releases/2022-12-13-gartner-forecasts-worldwide-low-code-development-technologies-market-to-grow-20-percent-in-2023″ rel=”nofollow” >آزاد کردن.

با توجه به ویژگی‌های انعطاف‌پذیر، بصری و سلف‌سرویس ابزارهای توسعه کد پایین، فن‌آوران کسب‌وکار و فن‌آوران شهروند در حال توسعه «راه‌حل‌های سبک وزن برای برآوردن نیازهای واحد تجاری برای افزایش بهره‌وری، کارایی و چابکی هستند. اغلب به عنوان تیم های فیوژن،” او اضافه می کند.

غیر از این، نوآوران شهروندی همچنین به استفاده از ابزارها برای توسعه، خودکارسازی و یکپارچه‌سازی داده‌ها، فرم‌ها و گردش کار خود ادامه می‌دهند.

گارتنر بسته به اینکه محیط‌های کم‌کد برای چه چیزی استفاده می‌شوند، بازار فناوری‌های کم‌کد را به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کند. دسته ها عبارتند از:

قدرت فرآیند کاوی در Power Automate

گارتنر اشاره می‌کند که پیش‌بینی می‌شود پلت‌فرم‌های برنامه‌های کم‌کد (LCAP) بزرگترین جزء بازار فناوری توسعه کم‌کد باشند و با رشد ۲۵ درصدی به نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برسد. LCAPها فقط به وارد کردن متن برای فرمولها یا عبارات ساده نیاز دارند.

پلت‌فرم‌های توسعه اتوماسیون شهروندی (CADP)، اگرچه بزرگ‌ترین بخش بازار کم‌کد نیستند، اما پیش‌بینی می‌شود که با پیش‌بینی رشد ۳۰.۲ درصدی برای سال ۲۰۲۳، با سریع‌ترین سرعت رشد کنند. 

موارد استفاده معمولی برای CADPها شامل خودکار کردن گردش کار شخصی و واحد تجاری است. ساخت فرم های مبتنی بر وب و موبایل برای کارمندان، شرکا و مشتریان؛ پل زدن داده ها و محتوا بین چندین برنامه SaaS. و ایجاد گزارش ها و تجسم داده ها در پلتفرم برای افزایش بهره وری، طبق گفته گارتنر.

۷۵% از برنامه‌ها با کد کم ساخته می‌شوند

گارتنر می‌گوید تا سال ۲۰۲۶، ابزارهای توسعه کم‌کد ۷۵ درصد از توسعه برنامه‌های جدید را تشکیل می‌دهند که این رقم در سال ۲۰۲۱، ۴۰ درصد بود. این عمدتاً به دلیل فشار بین سازمان ها برای انطباق و تکامل با روندهای جدید با سرعت سریع است.

گارتنر در پیش‌بینی بازار کم‌کد خود خاطرنشان می‌کند: «در میان کمبود استعدادهای فناوری، افزایش تقاضای اتوماسیون شهروندی و تحویل سریع برنامه‌ها، سازمان‌ها به طور فزاینده‌ای از فناوری‌های توسعه کم‌کد برای حل چالش‌های تجاری خود استفاده خواهند کرد.

هوش مصنوعی و آینده توسعه نرم افزار

گارتنر می‌گوید پذیرش فناوری‌های توسعه با کد پایین هم برای موارد استفاده داخلی در سازمان‌ها و هم برای حمایت از پروژه‌های خارجی مقیاس خواهد شد. در درون سازمان‌ها، برای طرح‌های توسعه شهروندی و برای پروژه‌های خارجی، کد پایین توسط تیم‌های فناوری اطلاعات و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای برای ارائه سبک به برنامه‌های نسبتاً پیچیده برای مشتریان استفاده می‌شود.

هایپراتوماسیون رشد را تسریع می‌کند

طبق پیش‌بینی گارتنر، تا سال ۲۰۲۶، حداقل چهار بخش از بازار فناوری توسعه با کد پایین (همانطور که در بالا ذکر شد) به بخشی جدایی‌ناپذیر از ابراتوماسیون، تجربه کارمندان و استراتژی‌های تجاری قابل ترکیب در ۸۵ درصد از سازمان‌های بزرگ تبدیل خواهند شد.

از آنجایی که هایپراتوماسیون از طرف عرضه و تقاضا به رشد خود ادامه می‌دهد و کمبود مهارت و فشارهای اقتصادی را تشدید می‌کند، هزینه‌ها را برای فناوری‌های مختلف کم‌کد افزایش می‌دهد.

با مفهوم نوظهور شرکت ترکیب‌پذیر، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های کم‌کد که از نوآوری و ادغام قابل ترکیب پشتیبانی می‌کنند، رشد خواهد کرد، زیرا به برنامه‌های چابک برای ایجاد تجربیات کاربر سفارشی برای گردش‌ها و فرآیندهای جدید نیاز دارند.