۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پیش نمایش اندروید ۱۴ برای توسعه دهندگان وارد شد

سیستم‌عامل موبایل بر تبلت‌ها، تاشوها و پیشرفت‌هایی مانند بهبود عمر باتری، امنیت و مقیاس‌بندی فونت تأکید دارد.

سیستم‌عامل موبایل بر تبلت‌ها، تاشوها و پیشرفت‌هایی مانند بهبود عمر باتری، امنیت و مقیاس‌بندی فونت تأکید دارد.

Google اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده سیستم‌عامل اندروید ۱۴ خود را منتشر کرده است که بر تبلت‌ها و تاشوها و همچنین بهبود انتقال داده و عمر باتری تأکید دارد.

پیش‌نمایش در ۸ فوریه معرفی شد. نسخه ۱۴ مبتنی بر کارهای انجام شده در Android 12L و ۱۳ برای پشتیبانی از تبلت‌ها و فرم‌های تاشو است. به گفته طرفداران، هدف با هر نسخه، آسان‌تر کردن بهینه‌سازی یک برنامه در تمام سطوح اندروید است. سازندگان Android برای کمک به ساخت برنامه‌ها برای انطباق با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، طرح‌بندی صفحه کشویی، کلاس‌های اندازه پنجره، جاسازی فعالیت، و جعبه با محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌اند که در کیت توسعه رابط کاربری Jetpack Compose پشتیبانی می‌شوند. با نسخه ۱۴، راهنمای صفحه های بزرگ به روز شده است. . همچنین، پیش‌نمایش یک SDK بین دستگاه‌ها است برای ساخت برنامه‌ها برای کار در دستگاه‌های مختلف و عوامل شکلی مشخص شده است.

چرا بلاک چین آینده اینترنت است؟

دستورالعمل‌های دسترسی به پیش‌نمایش برنامه‌نویس Android 14 را می‌توانید در developer.android.com پیدا کنید. /a>. سایر ویژگی‌های Android 14 عبارتند از:

  • APIهای Android برای خدمات پیش زمینه و JobScheduler عملکرد جدیدی را برای انتقال داده های آغاز شده توسط کاربر و یک نیاز به روز برای اعلام انواع خدمات پیش زمینه اضافه می کند. li>
  • بهینه‌سازی‌های سیستم پخش داخلی عمر باتری و پاسخ‌دهی را بهبود می‌بخشد.
  • فونت را می توان تا ۲۰۰% افزایش داد از مقیاس اندازه فونت قبلی در دستگاه های پیکسل ۱۳۰%. برای کاهش مشکلات مربوط به بزرگ شدن متن، یک مقیاس فونت غیر خطی به طور خودکار اعمال می شود.
  • برای جلوگیری از رهگیری اهداف برنامه‌های مخرب، برنامه‌هایی که Android 14 را هدف قرار می‌دهند، از ارسال اهداف داخلی که بسته‌ای را مشخص نمی‌کنند، محدود می‌شوند.
  • بارگیری کد پویا ایمن‌تر شده است و فایل‌های بارگذاری شده پویا به‌عنوان فقط خواندنی به بازار عرضه می‌شوند.
  • دسترسی به ۳۰۰ کلاس OpenJDK 17 مشخص شده است.

مروری از APIها و ویژگی‌ها در developer.android.com بازخورد پذیرفته می‌شود در پیش‌نمایش برنامه‌نویس. پایداری پلتفرم برای Android 14 در ماه ژوئن انتظار می‌رود و عرضه نهایی آن در ماه اوت پیش‌بینی می‌شود.