۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چرا CIOها باید اکنون به سمت فلاتر جهش کنند؟

با وجود دوگانگی بازار اپلیکیشن فعلی، کسب و کارها نباید دو تیم توسعه را حفظ کنند. فلاتر و اپلیکیشن های کراس پلتفرم آینده هستند.

با وجود دوگانگی بازار اپلیکیشن فعلی، کسب و کارها نباید دو تیم توسعه را حفظ کنند. فلاتر و اپلیکیشن های کراس پلتفرم آینده هستند.

آماده ی کم بیانی هستید؟ CIOها امروزه با فشارهای بی سابقه ای مواجه هستند.

رقابت برای مشتریان و توسعه دهندگان داغ است. سرعت تغییر در اولویت‌های کاربر و فناوری هرگز سریع‌تر نبوده است. در نتیجه هزینه های نگهداری پشته های نرم افزار بومی در حال افزایش است. CIOهای امروزی باید این روندها را درک کنند – و اینکه چگونه آنها به تصمیمات فناوری حیاتی که CIOها باید در تلاش برای ایجاد تیم‌های سازنده و برنامه‌های کاربردی مقیاس‌پذیر، کارآمد و با کارایی بالا بگیرند، متصل می‌شوند.

در عین حال، CIOها باید تغییر اولویت‌های کاربر را نیز کاهش دهند و ویژگی‌ها را با سرعتی که کاربران می‌خواهند ارسال کنند. امروزه، سه شرایط بازار اغلب بر سر راه آنها قرار دارد:

  • رقابت شدید مشتری. شرکت ها متوجه شده اند که تجربه مشتری امروز به همان اندازه که قیمت و محصول را متمایز می کند. سرعت ویژگی محوری برای تجربه عالی مشتری است. مشتریان خواهان تجربه کاربری با کیفیت بالا و عملکرد سریع هستند. برنامه‌ها باید در همه پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها سازگار باشند و سفرهای یکپارچه و بصری یکسانی را ارائه دهند که به همان سطوح رضایت ختم می‌شود. اکنون یک خانوار متوسط ​​دارای ۱۶ دستگاه متصل است – و کاربران وقتی تجربه یکی از آنها را داشته باشند متوجه خواهند شد. در مقایسه با دیگری وجود ندارد.
  • کمبود استعداد. اما، یافتن یا نگهداری توسعه دهندگان آسان نیست. طبق یک مطالعه، چهل میلیون موقعیت فنی به دلیل کمبود استعداد پر نشده است. پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌ها تا سال ۲۰۳۰ بازار کار را برای توسعه‌دهندگان، تحلیل‌گران و آزمایش‌کنندگان گسترش دهند.
  • افزایش هزینه ها. کاربران ویژگی‌های بیشتر و بیشتری را با سرعت‌های بالاتر تقاضا می‌کنند. با توجه به اینکه شرکت ها به دنبال جلب رضایت کاربران هستند، استعدادهای مهندسی حتی بیشتر مورد تقاضا قرار می گیرند. بنابراین شرکت‌ها برای ایمن کردن استعدادها و ارسال سریع‌تر ویژگی‌ها هزینه بیشتری می‌پردازند. با این حال، همانطور که توسعه‌دهندگان ویژگی‌ها را ارسال می‌کنند، نگهداری و به‌روزرسانی برنامه معمول نیز می‌تواند گران نیز – به طور تصاعدی در هنگام مدیریت برنامه های بومی جداگانه و تیم های توسعه.

Flutter: یک تغییر پارادایم جدید

بنابراین، مدیران ارشد فناوری اطلاعات برای غلبه بر فشارهای روزافزون امروزی چه کاری می توانند انجام دهند؟ این عوامل بازار معمولاً رهبران فناوری را با سه مسیر ناقص انتخاب می کنند:

  1. روی پلتفرم یا زیرمجموعه ای خاص از دستگاه ها تمرکز کنید — و از مشتریانی که از سایرین استفاده می کنند غافل شوید.
  2. یک تیم توسعه اختصاصی برای هر پلتفرمی که می‌خواهند هدف قرار دهند، برپا کنید، حتی اگر هماهنگی طراحی، مهندسی، و مجموعه‌ای از فرآیندهای دیگر برای تیم‌های متعدد، پیچیدگی، ناکارآمدی و هدر رفتن را ایجاد کند. این رویکرد همچنین در صورتی که مهارت‌های تیم با دستگاه مصرف‌کننده داغ بعدی مطابقت نداشته باشد، خطر ایجاد می‌کند.
  3. اگر قبلاً یک برنامه وب دارید، از React Native برای استفاده از مهارت های جاوا اسکریپت برای ضربه زدن سریع به هر دو هدف تلفن همراه استفاده کنید. در حالی که هنوز بسیار محبوب هستند، برخی از کسانی که این مسیر را انتخاب کرده اند، از تجربه تلفن همراه به دست آمده راضی نیستند.
نحوه پیاده سازی یک شی نگاشت سفارشی در سی شارپ

با این حال، رهبران فناوری باهوش شروع به درک راه‌حلی در حال ظهور برای این چالش‌ها کرده‌اند که مدیران اطلاعات از نادیده گرفتن آن صرف نظر می‌کنند: Flutter، چارچوب منبع باز برای ساختن چند پلتفرم کامپایل شده بومی برنامه های کاربردی از یک پایگاه کد واحد Flutter یک رویکرد جدید و ساده برای توسعه برنامه چند پلتفرمی ارائه می دهد که بر بسیاری از معایب سایر رویکردهای توسعه بومی و بین پلتفرمی رایج غلبه می کند.

به‌عنوان مدیرعامل در مشاوره توسعه برنامه شرکت‌های بسیار خوب، اولین بار زمانی که تیم برادوی با این چالش‌ها روبرو شدم. Hamilton: The Musicalبا ویژگی‌های برنامه مورد نیاز به ما آمد که باید در هر دستگاهی به زیبایی ظاهر و کار می‌کرد. فلاتر این تنگناها را ساده کرد و به ما کمک کرد برنامه همیلتون را در عرض سه ماه ارائه دهیم، که از آن زمان تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون بار دانلود شده است. و ماهانه توسط نیم میلیون تماشاگر تئاتر استفاده می شود. از آن زمان، ما موفقیت خود را تکرار کرده‌ایم و قابلیت‌های توسعه شرکت‌های بزرگ و کوچک را با Flutter تغییر داده‌ایم.

فلاتر چیست؟

Flutter یک چارچوب توسعه نرم‌افزار چند پلتفرمی پیشرو برای توسعه برنامه‌هایی است که در هر جایی برای هر صفحه نمایش اجرا می‌شوند. این برنامه که توسط گوگل در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، از یک پایگاه کد واحد و یک تجربه توسعه‌دهنده دوستانه برای ایجاد برنامه‌های کامپایل شده بومی استفاده می‌کند. با استفاده از زبان برنامه‌نویسی محبوب Dart، Flutter با معرفی نسخه‌ها و ویژگی‌های جدید، ایمن‌تر، قابل اعتمادتر و همه‌کاره‌تر شده است. سالها.

رفتار رشته در JVM

بر اساس اکوسیستم توسعه‌دهنده ۲۰۲۱ JetBrains نظرسنجی. توسعه دهندگان از Flutter برای ساخت ۵۰۰۰۰۰ برنامه استفاده کرده اند.

شرکت‌هایی مانند Alibaba، Toyota، و Betterment از Flutter استفاده می کنند. Flutter همراه با نوآوری‌هایی مانند بارگذاری مجدد داغ، تجربه توسعه‌دهنده را بهبود می‌بخشد، به تیم‌های توسعه‌دهنده کمک می‌کند تا نزدیک‌تر با هم کار کنند، و ویژگی‌های بیشتری را سریع‌تر و به روشی مقیاس‌پذیرتر به بازار می‌آورد.

چرا از فلاتر استفاده کنیم؟

CIOها به طور قابل درک در مورد انتقال به یک فناوری جدید نگران هستند. آنها می خواهند بدانند که آیا می توانند توسعه دهندگانی را استخدام کنند که می توانند از Flutter استفاده کنند یا خیر، و باید به این فکر کنند که با تیم های توسعه ای که جمع آوری کرده اند چه کنند. مهندسی فلاتر بسیاری از این نگرانی ها را در نظر می گیرد. پنج نکته کلیدی برای در نظر گرفتن وجود دارد:

  1. دارت محبوب است. تحلیلگران RedMonk اخیرا اشاره کرد که دارت در رتبه‌های محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی بالا می‌رود و فاصله را با جاوا اسکریپت و پایتون کم می‌کند. نظرسنجی Stack Overflow نشان داد که دارت یکی از ۱۰ زبان برتر “محبوب ترین” است. برنامه نویسان جاوا اسکریپت و سوئیفت یادگیری Dart را بسیار آسان می دانند. بسیاری این کار را انجام می دهند زیرا توسعه دهندگان Dart و Flutter بسیار قابل حمل هستند و می توانند روی هر پلتفرمی کار کنند – یک دارایی عظیم در میان کمبود استعداد.
  2. انسجام تیمی بهبود یافته است. تیم هایی که از فلوتر استفاده می کنند بر اساس ویژگی هایی که روی آن کار می کنند سازماندهی می شوند نه بر اساس پلتفرمی که هدفشان قرار می گیرد. این تمایز کارایی و خلاقیت را باز می کند، زیرا توسعه دهندگان می توانند راحت تر بینش ها و راه حل ها را در حین کار به اشتراک بگذارند. بسیاری از مشتریان ما به ما می گویند که رضایت توسعه دهندگان پس از انتقال به Flutter بهبود یافته است.
  3. Flutter منبع باز است. از آنجا که توسعه‌دهندگان می‌توانند هم از تیم Flutter Google و هم از جامعه گسترده‌تر کمک بخواهند، Flutter در پنج سال گذشته به سرعت بهبود یافته است. جامعه توسعه دهندگان قوی و در حال رشد است. Flutter نرم افزار شفافی است که از شگفتی های ناخوشایند جلوگیری می کند.
  4. طول عمر. انتشار Flutter 3.0 و Dart 2.17 با تعداد انگشت شماری به روز رسانی عرضه شد که شامل سرمایه گذاری های مهمی در پایداری و بلوغ نرم افزار می شود. و زبان برنامه نویسی خود گوگل در حال حاضر به طور گسترده از Flutter برای برنامه های خود مانند Google Ads و Google Pay استفاده می کند. کسب‌وکارها می‌توانند مطمئن باشند که فلاتر راه‌حلی است که در بلندمدت وجود خواهد داشت.
  5. بیشتر با کمتر. از آنجایی که تیم‌های توسعه Flutter نیازی به ایجاد چندین بار یک ویژگی برای هر پلتفرم ندارند، می‌توانند روی ارسال ویژگی‌های جدید تمرکز کنند. بودجه و منابع را می توان برای ایجاد ارزش به جای تکرار استفاده کرد. توسعه دهندگان می توانند ویژگی های ساخته شده توسط Flutter را نیز به برنامه های موجود اضافه کنند و مستقیماً به پایگاه های کد بومی متصل شوند. این به CIOها این فرصت را می دهد که ببینند فلاتر چگونه و آیا با نیازهای آنها مطابقت دارد یا خیر.
4 مسیر شغلی برای توسعه دهندگان نرم افزار در حال حرکت

از Flutter FOMO اجتناب کنید

استدلال‌ها به نفع فلاتر ضرورت آشنایی بیشتر با آن را نشان می‌دهد. CIOهای باهوشی که یک قدم به عقب برمی‌دارند و به دوگانگی بازار اپلیکیشن‌های فعلی نگاه می‌کنند، متوجه خواهند شد که کسب‌وکارها نباید دو تیم توسعه را حفظ کنند.

برنامه‌های فلاتر و چند پلتفرمی آینده هستند. CIOهایی که این واقعیت را نادیده می گیرند، احساس می کنند که در چند سال آینده از دست می دهند زیرا تازه کارها و رقبا از Flutter برای تکرار تجارب اپلیکیشن خود بسیار سریعتر استفاده می کنند. یک اکوسیستم توسعه برنامه جدید که به تقسیم‌بندی‌های غیرضروری پلتفرم امروزی توجهی نمی‌کند، شروع به کار می‌کند و زمان آن فرا رسیده است.

David DeRemer بنیانگذار و مدیر عامل Very Good Ventures

New Tech Forum مکانی برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.