۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

کاتلین همچنان از شاخص محبوبیت Tiobe صعود می کند

رقیب جاوا JetBrains و زبان پیشرو برای توسعه اندروید به رتبه پانزدهم در شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Tiobe صعود می کند.

رقیب جاوا JetBrains و زبان پیشرو برای توسعه اندروید به رتبه پانزدهم در شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Tiobe صعود می کند.

JetBrains Kotlin language، یک رقیب جاوا که توسط Google برای توسعه تلفن همراه Android تایید شده است، همچنان در حال افزایش است شاخص محبوبیت زبان Tiobe، به رتبه پانزدهم در رتبه بندی نوامبر ۲۰۲۳.

در این ماه، کاتلین با رتبه‌بندی ۰.۹ درصد، رتبه ۲۰ برتر در شاخص Tiobe را شکست. کاتلین ماه گذشته در رتبه هجدهم قرار گرفت.

چارچوب وب Redwood به نقطه عطف انتشار 1.0 رسید

شرکت خدمات با کیفیت نرم‌افزار Tiobe از مزایای Kotlin از جمله قابلیت همکاری با جاوا و امکانات بی‌رقیب اندروید به‌عنوان دلایل رشد این زبان یاد می‌کند. کاتلین، مدیر عامل Tiobe، پل یانسن گفت، همچنین با فرهنگ برنامه نویسی مدرن زبان های بیانی که دارای سیستم نوع قوی هستند و از استثناهای نشانگر تهی با طراحی اجتناب می کنند، مطابقت دارد.

جانسن گفت: “بر اساس تجربه من، تقریباً مطمئن هستم که کاتلین می تواند به رتبه ۱۰ برتر برسد.” او افزود، باید دید که آیا می‌تواند به اندازه چهار جایگاه برتر برسد یا خیر.

9 مورد ضروری دفتر خانه برای توسعه دهندگانی که WFH دارند

شاخص Tiobe بر اساس فرمولی است که با بررسی داده‌ها در موتورهای جستجو مانند Google، Bing و Yahoo، تعداد مهندسان ماهر، دوره‌ها، و فروشندگان شخص ثالث را برای هر زبان در سراسر جهان ارزیابی می‌کند.

در رقیب شاخص محبوبیت زبان‌های برنامه‌نویسی Pypl در این ماه، کاتلین با رتبه سیزدهم ۱.۷۶ درصد سهم که نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته است. Pypl محبوبیت زبان را بر اساس تعداد دفعات جستجوی آموزش های زبان در Google ارزیابی می کند.

نحوه کار با صف اولویت در NET 6

۱۰ فهرست برتر Tiobe برای نوامبر ۲۰۲۳:

  1. Python، با امتیاز ۱۴.۱۶٪
  2. C، ۱۱.۷۷٪
  3. C++، ۱۰.۳۶٪
  4. جاوا، ۸.۳۵٪
  5. C#، ۷.۶۵٪
  6. جاوا اسکریپت، ۳.۲۱٪
  7. PHP، ۲.۳٪
  8. ویژوال بیسیک، ۲.۱٪
  9. SQL، ۱.۸۸٪
  10. مونتاژ، ۱.۳۵٪

۱۰ فهرست برتر Pypl برای نوامبر ۲۰۲۳:

  1. Python، با ۲۷.۹۹٪ سهم
  2. جاوا، ۱۵.۹۱٪
  3. جاوا اسکریپت، ۹.۱۸٪
  4. C/C++، ۶.۷۶٪
  5. C#، ۶.۶۷٪
  6. PHP، ۴.۸۶٪
  7. R، ۴.۴۵٪
  8. TypeScript، ۲.۹۵٪
  9. Swift، ۲.۷٪
  10. Objective-C، ۲.۳۲٪