۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

کد ویژوال استودیو انتخاب چندین برگه را اضافه می کند

با شروع VS Code 1.90، کاربران می توانند چندین برگه را انتخاب کنند و اقدامات را روی چندین ویرایشگر به طور همزمان اعمال کنند.

با شروع VS Code 1.90، کاربران می توانند چندین برگه را انتخاب کنند و اقدامات را روی چندین ویرایشگر به طور همزمان اعمال کنند.

با Visual Studio Code 1.90، که به عنوان نسخه مه ۲۰۲۴ ویرایشگر شناخته می شود، مایکروسافت توانایی انتخاب چندین برگه ویرایشگر به طور همزمان و امکان پیکربندی نمایه ترجیحی برای ویندوزهای جدید را ارائه کرده است.

Visual Studio Code 1.90 در ۵ ژوئن منتشر شد. می‌توان آن را برای Windows، Linux، و MacOS از وب‌سایت Visual Studio Code دانلود کرد. 

با قابلیت انتخاب چندگانه برگه‌های ویرایشگر، اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند چندین برگه را به‌طور همزمان انتخاب کنند و امکان اعمال کنش‌ها برای چندین ویرایشگر را در یک زمان فراهم می‌کند. این قابلیت جدید به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد چندین برگه را با یک اقدام جابجا، پین یا ببندند.

برنامه‌نویسان اکنون می‌توانند با پیکربندی تنظیمات window.netWindowProfile تعیین کنند که هنگام باز کردن یک پنجره جدید از کدام نمایه استفاده شود. قبلاً، هنگام باز کردن یک پنجره جدید VS Code، از نمایه پنجره فعال استفاده می‌شد. یا اگر پنجره فعالی وجود نداشته باشد از نمایه پیش فرض استفاده می شود.

کار با React Server Components

VS Code 1.90 همچنین بهبودهایی را در کنترل منبع و اقدامات ویرایشگر به ارمغان می آورد. برای کنترل منبع، دستورات میز کار برای ایجاد میانبرهای صفحه کلید اضافه شد. اینها شامل قابلیت تمرکز بر روی فیلد ورودی کنترل منبع بعدی یا قبلی یا تمرکز بر گروه منبع بعدی یا قبلی در یک مخزن است. برای اقدامات ویرایشگر، مایکروسافت یک تنظیم Always Show Editor Actions را معرفی می کند. وقتی این تنظیم فعال است، اقدامات عنوان ویرایشگر هر گروه ویرایشگر بدون توجه به فعال بودن یا نبودن ویرایشگر نشان داده می شود. هنگامی که این تنظیم فعال نیست، اقدامات ویرایشگر تنها زمانی نشان داده می شود که ویرایشگر فعال باشد.

Ignite 2022: Azure را به مرکز توسعه خود تبدیل کنید

نوت‌بوک‌ها در VS Code 1.90 اکنون از نوع جدیدی از Code Action پشتیبانی می‌کنند که با پیشوند notebook.format Code Action نوع تعریف می‌شود. این اقدامات کد می‌تواند به‌طور خودکار از طریق یک درخواست قالب‌بندی صریح یا قالب‌بندی در درخواست ذخیره فعال شود.

VS Code 1.90 به دنبال نسخه VS Code 1.89 در ماه گذشته است که بر قابلیت‌هایی مانند تغییر شاخه بهبودیافته و پشتیبانی از چسباندن وسط کلیک تأکید داشت. سایر قابلیت های جدید در VS Code 1.90:

  • فعال کردن تنظیمات جدید Always Show Editor Actions، اقدامات عنوان ویرایشگر هر گروه ویرایشگر را بدون توجه به فعال بودن یا نبودن ویرایشگر نشان می دهد.
  • وقتی تنظیم موقعیت بازگرداندن تغییر می‌کند فعال می‌شود، توسعه‌دهندگان می‌توانند از تنظیم تاخیرهای گزینه‌های سیگنال برای سفارشی کردن زمان بازگرداندن سیگنال‌های دسترسی مختلف استفاده کنند. این یک قابلیت آزمایشی است.
  • زمانی که دستوری فاقد تخصیص اتصال کلید باشد، اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را از درون گفتگوی راهنمای دسترس‌پذیری پیکربندی کنند.
  • رندر بوم، که در VS Code 1.89 منسوخ شده بود، اکنون به طور کامل حذف شده است. در ماشین‌هایی که از WebGL2 پشتیبانی نمی‌کنند، ترمینال از رندر مبتنی بر DOM استفاده می‌کند.
  • تنظیم terminal.integrated.rescaleOverlappingGlyphs که به عنوان یک ویژگی پیش نمایش در VS Code 1.88 معرفی شده است، اکنون به طور پیش فرض فعال است.
  • کاربران

  • GitHub Copilot Enterprise در VS Code اکنون می‌توانند سؤالات غنی‌شده با زمینه را از نتایج وب و پایگاه‌های دانش سازمانی بپرسند. برای آزمایش این قابلیت، توسعه دهندگان باید آخرین نسخه Copilot Chat را نصب کنند.
  • دو API جدید برای نوشتن برنامه‌های افزودنی، API شرکت‌کنندگان در گپ و < a href="https://code.visualstudio.com/api/extension-guides/language-model" rel="nofollow">API مدل زبان، فعال کردن برنامه‌های افزودنی VS Code برای شرکت در چت و دسترسی به زبان مدل ها.
صفحه پرطرفدار GitHub Doomed ممکن است ذخیره شود