۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

کد پایین به معنای کیفیت پایین نیست

دستاوردهای بهره‌وری در کد پایین به توسعه‌دهندگان عمدتاً از توانایی استفاده مجدد از انتزاع‌ها در سطح مؤلفه یا ماژول ناشی می‌شود و زمان لازم برای توسعه نرم‌افزار سفارشی‌سازی شده را کاهش می‌دهد.

دستاوردهای بهره‌وری در کد پایین به توسعه‌دهندگان عمدتاً از توانایی استفاده مجدد از انتزاع‌ها در سطح مؤلفه یا ماژول ناشی می‌شود و زمان لازم برای توسعه نرم‌افزار سفارشی‌سازی شده را کاهش می‌دهد.

هنرمندی خاصی در نوشتن کدهای کامپیوتری با ظرافت وجود دارد. برنامه نویسان به مهارتی که در طراحی برنامه از جمله توجه به جزئیات و کارکردها انجام می شود، افتخار می کنند. کاردستی برتر همچنین به ابزارهای برتر نیاز دارد، به همین دلیل است که توسعه دهندگان بیشتری راه حل های توسعه با کد پایین را اتخاذ می کنند. آنها می خواهند بر روی خدمات برنامه تمرکز کنند، نه فرآیند کدگذاری.

برخی استدلال می‌کنند که پشته‌های نرم‌افزار و راه‌حل‌های کم‌کد در قابلیت‌های خود محدود هستند، و ظرافت کدنویسی را به مجموعه‌ای از جعبه‌های گفتگوی پیچیده و رابط‌های کشیدن و رها کردن که عملکرد محدودی ارائه می‌دهند کاهش می‌دهند. مسلماً، پلتفرم‌های بدون کد، راه‌اندازی و اجرای پشته را برای پشتیبانی از گردش‌های کاری پشتیبان آسان می‌کنند، اما در مورد پشتیبانی از افرادی که خارج از گردش کار هستند، چطور؟ آیا کم کد عملکرد و انعطاف پذیری را برای پشتیبانی از برنامه هایی که خارج از جعبه هستند ارائه می دهد؟

حقیقت این است که معماری های برنامه نویسی با کد پایین دقیقاً به دلیل تطبیق پذیری آنها محبوبیت پیدا می کنند. به جای به خطر انداختن برنامه نویسی با کیفیت، کم کد برنامه نویسان را آزاد می کند تا برنامه ها را خلاق تر و سازنده تر کنند. در پاسخ به مقاله اخیر در مورد مخفی خطرات کم‌کد، در اینجا نظراتی در مورد مزایای کم‌کد و اینکه چرا توسعه‌دهندگان بیشتری از پلتفرم‌های کم‌کد استقبال می‌کنند، آورده شده است.

کد پایین نوآوری را ترویج می کند

برخی استدلال می‌کنند که کد پایین با واگذاری تفکر به ماشین‌ها، ما را احمق می‌کند. کم کد به معنای واگذاری کنترل به رایانه و کنار گذاشتن افکار انسانی نیست. در عوض، راه حل های کم کد، توسعه دهندگان را آزاد می کند تا روی ساختن نرم افزار بهتر تمرکز کنند. کد پایین به جای جایگزینی، قابلیت های برنامه نویس را افزایش می دهد.

ساختن برای لینوکس و اندروید در ویندوز

شکی نیست که توسعه نرم افزار به کارهای تکراری زیادی نیاز دارد. کد پایین این وظایف را ساده می کند تا توسعه دهندگان بتوانند روی حل مشکلات حیاتی که نتایج بهتری دارند تمرکز کنند. بهترین پلتفرم‌های کم‌کد هرگز تصمیمات برنامه‌نویسی را دیکته نمی‌کنند، بلکه چارچوبی را ارائه می‌دهند که برنامه‌نویسی را برای ترویج سریع‌تر توسعه آسان‌تر می‌کند.

کد پایین همچنان به نظارت انسانی نیاز دارد. هر گونه توسعه اپلیکیشن نیازمند بررسی و نظارت انسانی است. با کد پایین، این بررسی‌ها ساده‌تر و ساده‌تر هستند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا به جای شکار اشکال، روی کنترل کیفیت و عملکرد کلی تمرکز کنند.

کد پایین بسیار قابل تنظیم است

کد پایین به گونه ای طراحی شده است که پایگاه کاربر گسترده ای را در خود جای دهد، یا همانطور که برخی استدلال می کنند، کمترین مخرج مشترک است. این بدان معنا نیست که پلتفرم‌های کم‌کد را نمی‌توان برای برنامه‌ها یا گردش‌های کاری خاص تطبیق داد. یک راه حل خوب با کد پایین بسیار سازگار است و می تواند تقریباً برای هر نیاز تجاری سفارشی شود.

پلتفرم‌های کم‌کد مدرن شامل گزینه‌های سفارشی‌سازی، پیکربندی و توسعه‌پذیری هستند. هر ویجت کشیدن و رها کردن از قبل آزمایش شده است تا عملکردی بی عیب و نقص ارائه دهد و ساخت سریعتر برنامه ها را آسان تر کند. با این حال، این ویجت‌ها همچنین گزینه‌های متعددی برای مدیریت منطق تجاری به روش‌های مختلف در رویدادهای مختلف دارند.

ویجت‌های کم‌کد به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند که به جای تست مؤلفه، روی یکپارچه‌سازی و آزمایش عملکردی تمرکز کنند. پلتفرم‌های کم‌کد نیز سازگار با عقب هستند، بنابراین توسعه‌دهندگان نیازی به نگرانی در مورد به‌روزرسانی کدهای قدیمی ندارند. به عنوان مثال، برنامه های کاربردی سازمانی به طور منظم به روز می شوند و نسخه های جدید با تغییراتی در کد منتشر می شوند. پلتفرم کم کد سازگاری رو به عقب را مدیریت می کند، بنابراین توسعه دهندگان نیازی به نگرانی در مورد حل مشکلات یکپارچه سازی نرم افزارهای قدیمی ندارند. و با استفاده از کد کم، توسعه‌دهندگان نیازی به نگرانی در مورد ایمن کردن آسیب‌پذیری‌ها ندارند—پلتفرم کم‌کد از آنها مراقبت می‌کند.

برنامه نویسی Rust برای توسعه دهندگان جاوا

به‌جای محدود کردن گزینه‌ها، کد پایین به توسعه‌دهندگان قدرت می‌دهد، توسعه نرم‌افزار را تسریع می‌بخشد و در عین حال امکان فرآیندها و ویژگی‌های سفارشی را فراهم می‌کند. تصور نادرست رایج این است که کد پایین یک نرم افزار همراه یا خارج از قفسه است. کم کد در واقع توانایی شرکت را برای ایجاد نرم افزار با قابلیت های متمایز افزایش می دهد. کم کد ساختن برنامه های کاربردی سفارشی را بر اساس الزامات خاص، فرآیندهای تجاری و گردش کار آسان تر و سریع تر می کند.

عدم تعصب در کد پایین

پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی کدنویسی را دموکراتیک می‌کند و همه را از توسعه‌دهندگان حرفه‌ای گرفته تا تحلیلگران کسب‌وکار قادر می‌سازد تا برنامه‌های کاربردی را با استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT توسعه دهند. با این حال، low-code نباید با هوش مصنوعی اشتباه گرفته شود.

مدل‌های هوش مصنوعی از ناسازگاری‌ها و سوگیری‌های ذاتی رنج می‌برند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی فقط به خوبی کسانی هستند که آن‌ها را ایجاد می‌کنند، بنابراین تعصبات انسانی اغلب درونی هستند. سوگیری می تواند ناشی از داده های آموزشی، الگوریتم یا نتایج الگوریتم باشد. هوش مصنوعی می‌تواند با تفسیر نادرست داده‌ها، استفاده از داده‌های اشتباه، از دست دادن داده‌های مرتبط و استفاده از مجموعه‌های داده‌ای که شامل پیش داوری‌ها یا کلیشه‌ها هستند، سوگیری ایجاد کند. یک مثال کلاسیک استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص چهره است. افراد رنگین پوست بیشتر به اشتباه شناسایی می شوند زیرا برنامه نویسان سفیدپوست الگوریتم های تشخیص چهره را توسعه می دهند.

پلتفرم‌های کم‌کد در معرض چنین سوگیری‌هایی نیستند، زیرا کم‌کد و هوش مصنوعی از رویکردهای متفاوتی برای ایجاد کد رایانه‌ای استفاده می‌کنند. هنگام استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک برنامه نویسی، توسعه دهندگان باید کد را بررسی کنند و زمان خود را صرف نگهداری و ارتقاء پشته فناوری کنند. ابزارهای کم کد قبلاً برای برنامه های سازمانی آزمایش و بررسی شده اند. برخلاف هوش مصنوعی، کد کم برای پشتیبانی از توسعه تکراری، از جمله اشکال زدایی و بهبود عملکرد، ساختار یافته است. ابزارهای کم‌کد با استفاده از الگوهای از پیش تعریف‌شده و عاری از تعصب، کد تولید می‌کنند، زیرا از آنها خواسته نمی‌شود پیش‌بینی کنند. الگوها همیشه سازگار و دقیق هستند.

نحوه استفاده از IDisposable در ASP.NET Core

. توانایی استفاده مجدد از کد زمان مورد نیاز برای توسعه راه حل های سفارشی را کاهش می دهد. پلتفرم‌های کم‌کد ساختن نرم‌افزار را با استفاده از رویکرد تکراری، اصلاح کد، مشاهده استفاده و نقشه‌برداری از پیشرفت‌ها برای تیم‌های توسعه آسان‌تر می‌کنند. کد پایین با در نظر گرفتن روش‌های توسعه چابک ایجاد شده است.

این بدان معنا نیست که کد پایین جایگزین برنامه‌نویس می‌شود. مانند هر تلاش خلاقانه، ابزارهای بهتر توسعه دهندگان نرم افزار رایگان برای خلاقیت بیشتر. نظارت انسانی همچنان مورد نیاز است. یک ابزار فقط به اندازه تیمی که از آن استفاده می کند خوب است. آنچه بیشتر برنامه نویسان کشف می کنند این است که پلتفرم های توسعه با کد پایین فقط تیم های توسعه آنها را بهتر می کنند.

Venugopal Jidigam مدیر ارشد مهندسی در WaveMaker است.

New Tech Forum مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر مشارکت‌کنندگان خارجی – فراهم می‌کند تا فناوری سازمانی نوظهور را در عمق و وسعت بی‌سابقه بررسی و بحث کنند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه پرس و جوها را به doug_dineley@foundryco.com.