۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گوگل یک کتابخانه کدگذاری جدید JPEG راه اندازی کرد

Jpegli نویز را کاهش می دهد و کیفیت تصویر را بهبود می بخشد که می تواند منجر به اینترنت سریعتر و زیباتر شود.

Jpegli نویز را کاهش می دهد و کیفیت تصویر را بهبود می بخشد که می تواند منجر به اینترنت سریعتر و زیباتر شود.

Google Jpegli را معرفی کرده است، یک کتابخانه JPEG برای رمزگذاری تصویر. در نظر گرفته شده است که کتابخانه جدید سریعتر، از نظر بصری دلپذیرتر و کارآمدتر از JPEGهای سنتی باشد. طرفداران این فناوری می‌گویند که این پتانسیل این است که اینترنت را سریع‌تر و زیباتر کند.

۳ آوریل اعلام شد و قابل دسترسی از GitHub، Jpegli سازگاری بالایی با عقب را حفظ می کند و در عین حال قابلیت های پیشرفته و گوگل گفت: نسبت فشرده سازی ۳۵ درصد در تنظیمات فشرده سازی با کیفیت بالا. Jpegli با استفاده از تکنیک های جدید برای کاهش نویز و بهبود کیفیت تصویر کار می کند. ویژگی‌های جدید یا بهبودیافته عبارتند از: اکتشافی کوانتیزاسیون تطبیقی ​​از پیاده‌سازی مرجع JPEG XL، انتخاب ماتریس کوانتیزاسیون بهبودیافته، محاسبه متوسط نتایج و امکان استفاده از فضای رنگ پیشرفته‌تر.

کاربران Angular رندر سمت سرور بهتر می خواهند

این کتابخانه یک رمزگذار و رمزگشای قابل همکاری با استاندارد اصلی JPEG و راحت‌ترین فرمالیسم ۸ بیتی و سازگاری API/ABI با libjeg-turbo و MozJPEG ارائه می‌کند. هنگامی که تصاویر از طریق Jpegli فشرده یا از حالت فشرده خارج می شوند، محاسبات دقیق تر و روانی-بصری موثرتری نیز انجام می شود. تصاویر واضح تر به نظر می رسند و آثار قابل مشاهده کمتری خواهند داشت. به گفته گوگل، در حالی که نسبت تراکم کیفیت و فشرده سازی تصویر را بهبود می بخشد، سرعت کدگذاری Jpegli با رویکردهای سنتی مانند MozJPEG قابل مقایسه است. بنابراین توسعه دهندگان وب می توانند Jpegli را در جریان های کاری موجود بدون به خطر انداختن سرعت کدنویسی، عملکرد یا استفاده از حافظه ادغام کنند.

Shift سمت چپ برای SaaS: DIY بیشتر به معنای کاربران شادتر است

Jpegli را می توان با ۱۰ بیت در هر جزء کدگذاری کرد. رمزگذاری ۱۰ بیتی در فرمالیسم ۸ بیتی اصلی اتفاق می افتد و تصاویر به دست آمده با بینندگان ۸ بیتی قابل تعامل هستند. دینامیک ۱۰ بیتی به عنوان یک پسوند API در دسترس است و برای اعمال آن تغییرات کد برنامه ضروری است. همچنین، Jpegli تصاویر را موثرتر از کدک های JPEG سنتی فشرده می کند. گوگل گفت: این می تواند پهنای باند و فضای ذخیره سازی را ذخیره کند و صفحات وب را سریعتر کند.