۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اوراکل سرویس کشف جاوا را برای همه رایگان می کند

سرویس مدیریت جاوا Oracle می‌تواند نشان دهد که کدام نسخه‌های جاوا را اجرا می‌کنید، چه برنامه‌هایی روی آن‌ها اجرا می‌شوند و کدام نصب قدیمی است.

سرویس مدیریت جاوا Oracle می‌تواند نشان دهد که کدام نسخه‌های جاوا را اجرا می‌کنید، چه برنامه‌هایی روی آن‌ها اجرا می‌شوند و کدام نصب قدیمی است.

Oracle در حال ایجاد قابلیت‌های کشف در میزبانی ابری خود است سرویس مدیریت جاوا به صورت رایگان برای همه کاربران در دسترس است. قبلاً این قابلیت فقط برای کاربران دارای اشتراک Oracle Java SE (نسخه استاندارد) یا برای کاربران Oracle Cloud Infrastructure در دسترس بود.

سرویس مدیریت جاوا یک سرویس زیرساخت ابری Oracle (OCI) است که استقرار جاوا را بر روی نمونه‌هایی که در OCI یا در مراکز داده مشتری اجرا می‌شوند نظارت می‌کند. قابلیت کشف آن به کاربران اجازه می دهد تا نصب های زمان اجرا جاوا و نسخه های آنها را شناسایی کنند. این قابلیت همچنین ردیابی می کند که کدام برنامه ها از کدام زمان اجرا جاوا استفاده می کنند.

ارتقای زبان C# 11 مایکروسافت به خط پایان نزدیک شده است

ویژگی‌های اصلی اکتشاف سرویس مدیریت جاوا برای همه کاربران رایگان خواهد بود، در حالی که قابلیت‌های پیشرفته‌تر آن، مانند قابلیت نصب و حذف زمان‌های اجرا جاوا، برای مشترکین Java SE و مشتریان OCI محفوظ خواهد بود. اوراکل قابلیت‌های سرویس مدیریت جاوا را در دست توسعه، مانند توانایی شناسایی استفاده از رمزنگاری یا استفاده از کتابخانه شخص ثالث، شامل نمی‌شود. اوراکل همچنین در حال توسعه نصب های قابل تنظیم سرویس مدیریت جاوا است.

سینوپسیس گزارش می دهد که آسیب پذیری های منبع باز پرخطر در حال افزایش است

کاربران سرویس اکتشاف ملزم به پرداخت هزینه‌های اساسی نظارت بر داده‌های OCI هستند که توسط Oracle به عنوان اسمی توصیف شده و اغلب توسط مشوق‌های حساب جدید OCI پوشش داده می‌شود. از آنجایی که سرویس مدیریت جاوا یک سرویس OCI است و بخشی از زمان اجرا جاوا نیست، سرعت انتشار سریع‌تری دارد، مانند بسیاری از سرویس‌های ابری. ویژگی های جدید حداقل از نظر تئوری باید در سرویس مدیریت جاوا بیشتر از جاوا ظاهر شوند.