۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

استفاده از TypeScript با جهش در حال افزایش است – گزارش

بررسی وضعیت JS در سال 2021 از توسعه دهندگان جاوا اسکریپت همچنین رشد قابل توجهی را در استفاده از WebAssembly و برنامه های وب پیشرو نشان می دهد.

بررسی وضعیت JS در سال ۲۰۲۱ از توسعه دهندگان جاوا اسکریپت همچنین رشد قابل توجهی را در استفاده از WebAssembly و برنامه های وب پیشرو نشان می دهد.

بر اساس

در مورد استفاده آنها از “طعم های جاوا اسکریپت”، ۶۹٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجی اکنون از TypeScript استفاده می کنند، در حالی که شش سال پیش فقط ۲۱٪ بود. طعم های جاوا اسکریپت به عنوان زبان هایی که به جاوا اسکریپت کامپایل می شوند تعریف می شوند. دیگر طعم های جاوا اسکریپت با اختلاف زیادی از TypeScript عقب افتادند. بعدی Elm با ۲.۴٪، پس از آن Flow با ۱.۷٪ و CoffeeScript با ۱.۵٪ بود.

Rust ویژگی های تشخیصی را برای پیام های کامپایلر اضافه می کند

TypeScript به عنوان منبع باز در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. نسخه فعلی TypeScript 4.5.5 است و TypeScript 4.6 اکنون در مرحله نامزد انتشار است. این نظرسنجی از ۱۳ ژانویه تا فوریه ۲۰۲۲ انجام شد و ۱۶۰۸۵ پاسخ جمع‌آوری کرد تا داده‌هایی در مورد روند توسعه وب جمع‌آوری کند تا به توسعه‌دهندگان در انتخاب فناوری کمک کند.

Red Hat OpenStack ادغام OpenShift Kubernetes را سخت تر می کند

از دیگر یافته‌ها، گزارش وضعیت JS در سال ۲۰۲۱:

  • جاوا اسکریپت امروز نسبت به سال ۲۰۱۶ وضعیت بسیار بهتری دارد.
  • WebAssembly، یک فرمت باینری که برای بهبود عملکرد برنامه وب در نظر گرفته شده است، توسط ۱۵.۶٪ از پاسخ دهندگان استفاده شده است، در مقایسه با ۱۰.۵٪ در سال گذشته و ۷.۲٪ در سال ۲۰۱۹.
  • برنامه‌های وب پیشرو، که برنامه‌های وب هستند که از سرویس‌دهندگان و سایر قابلیت‌ها در تلاش برای ارائه تجربه‌ای همتراز با برنامه‌های بومی استفاده می‌کنند، توسط ۶۲.۲ درصد از پاسخ‌دهندگان استفاده شده‌اند که از ۵۵.۹ افزایش یافته است. ٪ در سال گذشته و ۴۸.۳٪ در سال قبل.
  • Node.js رایج ترین زمان اجرا جاوا اسکریپت با ۷۱.۵% بود.
  • Python در میان سایر زبان‌های مورد استفاده شرکت‌کنندگان با ۲۴.۸% برتر بود. پس از آن PHP با ۱۹% و Java با ۱۸.۱% قرار گرفتند.
  • تعداد پاسخ‌دهندگانی که فکر می‌کردند جاوا اسکریپت خیلی سریع حرکت می‌کند ۳۸ درصد بود، نسبت به ۵۹ درصد شش سال قبل.
  • React و Vue شش سال است که چارچوب‌های غالب جاوا اسکریپت بوده‌اند.
نحوه کدهای upstream برای پروژه های منبع باز