۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

افزایش C++ به زبان C نزدیک می شود

بر اساس شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Tiobe، C++ از جاوا پیشی گرفته و ممکن است به زودی C را تحت الشعاع قرار دهد. کوبول به 20 تیم برتر بازگشت.

بر اساس شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Tiobe، C++ از جاوا پیشی گرفته و ممکن است به زودی C را تحت الشعاع قرار دهد. کوبول به ۲۰ تیم برتر بازگشت.

C++ که قبلاً جاوا را در شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Tiobe پیشی گرفته بود، به زودی می تواند از زبان C نیز پیشی بگیرد. همچنین جاوا اسکریپت و کوبول در شاخص افزایش یافتند.

در شاخص Tiobe برای ژوئیه ۲۰۲۳، C++ سوم شد، فقط ۰.۷۶٪ عقب تر رتبه دوم C. Python در رتبه اول و Java در رتبه چهارم قرار گرفت. Tiobe تقاضا برای عملکرد را به عنوان افزایش استفاده از C++ ذکر کرد. C برای مدت طولانی بر این منطقه تسلط داشت، اما مقیاس پذیر نیست. اکنون که سیستم‌ها تمایل دارند بزرگ‌تر شوند، C++ راهی است که می‌توان در زمینه‌هایی مانند خودرو، بازارهای مالی (تجارت)، پزشکی و نیمه‌هادی‌ها رفت.

Stack Overflow API را برای Gemini گوگل باز می کند

جاوا اسکریپت در گزارش ژوئیه به جایگاه ششم رسید، که بالاترین رکورد برای این زبان محبوب برای توسعه وب است. جانسن گفت: «دلیل افزایش جاوا اسکریپت برای من نامشخص است. “من فکر می کنم دلیل اصلی این واقعیت است که ویژوال بیسیک به تدریج از مد افتاده است.” همچنین در این ماه، Cobol پس از مدت ها خارج از آن، دوباره وارد ۲۰ برتر شد و در رتبه ۲۰ قرار گرفت. Cobol یک سال پیش در رتبه ۲۶ قرار گرفت.

DataStax جریان داده در زمان واقعی را به سرویس مدیریت شده AstraDB اضافه می کند

شاخص ماهانه Tiobe بر اساس فرمولی است که تعداد مهندسان ماهر، دوره‌ها و فروشندگان شخص ثالث مرتبط با هر زبان برنامه‌نویسی در سراسر جهان را ارزیابی می‌کند و با بررسی موتورهای جستجوی محبوب مانند Google، Bing، Yahoo و Wikipedia محاسبه می‌شود.

۱۰ فهرست برتر Tiobe برای ژوئیه ۲۰۲۳ به شرح زیر بود:

  1. Python، با رتبه بندی ۱۳.۴۲٪
  2. C (۱۱.۵۶%)
  3. C++ (۱۰.۸%)
  4. جاوا (۱۰.۵%)
  5. C# (۶.۸۷%)
  6. جاوا اسکریپت (۳.۱۱%)
  7. Visual Basic (2.9%)
  8. SQL (۱.۴۸%)
  9. PHP (1.41٪
  10. MATLAB (1.26%)
AWS جدید: دیگر خبری از آتش‌سوزی در زباله‌دان نیست

در گزینه جایگزین شاخص محبوبیت زبان برنامه نویسی Pypl که تعداد دفعات جستجوی آموزش های زبان را تجزیه و تحلیل می کند. در گوگل، ۱۰ مورد برتر جولای ۲۰۲۳ به شرح زیر بود:

  1. Python، با سهم ۲۷.۴۳
  2. جاوا (۱۶.۱۹%)
  3. جاوا اسکریپت (۹.۴%)
  4. C# (6.77%)
  5. C/C++ (6.44%)
  6. PHP (5.03%)
  7. زبان R (۴.۴۵%)
  8. TypeScript (۳.۰۲%)
  9. Swift (2.42%)
  10. زنگ (۲.۱۵%)