۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اوراکل از بسته عملکرد جاوا ۸ رونمایی کرد

Enterprise Performance Pack جایگزینی برای جاوا 8 است که نویدبخش بهبودهای قابل توجهی در مدیریت حافظه و عملکرد است.

Enterprise Performance Pack جایگزینی برای جاوا ۸ است که نویدبخش بهبودهای قابل توجهی در مدیریت حافظه و عملکرد است.

Oracle به دنبال ارائه عملکرد سطح ۱۷ جاوا به بارهای کاری سرور جاوا ۸ قدیمی، این هفته از بسته عملکرد Java SE Subscription Enterprise پرده برداری کرد که الگوریتم های مدرن جمع آوری زباله و سایر مزایای اخیر را برای جاوا ۸ که هنوز هم محبوب است به ارمغان می آورد.

پک عملکرد Enterprise که در ۱۷ اکتبر معرفی شد، مدیریت حافظه و عملکرد قابل توجهی را افزایش می‌دهد و به عنوان جایگزینی برای JDK 8 عمل می‌کند. بهبودهایی در جاوا طی هفت سال بین انتشار JDK 8 انجام شد. ، که در مارس ۲۰۱۴ وارد شد و JDK 17 که در سپتامبر ۲۰۲۱ ارسال شد، به کاربران JDK 8 ارائه می شود. علاوه بر جمع‌آوری زباله، بهبودهایی که در Enterprise Performance Pack ارائه شده است، رشته‌های فشرده، قابلیت مشاهده پیشرفته و ده‌ها بهینه‌سازی دیگر را پوشش می‌دهد.

کاخ سفید از توسعه دهندگان می خواهد که C و C++ را کنار بگذارند

بسته عملکرد سازمانی اکنون در MyOracleSupport برای مشتریان اشتراک Java SE و کاربران OCI (Oracle Cloud Infrastructure) بدون هزینه اضافی در دسترس است. به گفته اوراکل، کاربران این بسته مزایای فوری در بارهای کاری JDK 8 که با حافظه نزدیک یا ظرفیت CPU اجرا می شوند، خواهند دید. آزمایش روی محصولات و سرویس‌های ابری خود اوراکل تقریباً ۴۰ درصد بهبودهایی را در حافظه و عملکرد برنامه‌های با بارگذاری سنگین نشان داده است. این شرکت گفت: برنامه‌های JDK 8 که نزدیک به ظرفیت اجرا نمی‌شوند، می‌توانند تا ۵ درصد بهبود عملکرد داشته باشند.

کمک برای هوش مصنوعی مولد در راه است

با وجود اینکه JDK 8 نزدیک به نه سال دارد، هنوز طرفداران زیادی دارد. Application monitor New Relic در گزارش وضعیت اکوسیستم جاوا ۲۰۲۲ خود دریافت که JDK 8 توسط ۴۶.۴۵٪ از برنامه های جاوا در حال تولید استفاده می شود. JDK 8 و JDK 17 هر دو نسخه‌های پشتیبانی بلندمدت (LTS) هستند، برخلاف نسخه‌های به اصطلاح ویژگی مانند JDK 19 فعلی، که توسط Oracle در سطح Premier فقط برای شش مورد پشتیبانی می‌شوند. ماه.

نحوه کار با موجودیت های قطع شده در Entity Framework Core

در حالی که پیشرفت‌های زیادی در بسته عملکرد سازمانی با گزینه‌های پیش‌فرض حاصل می‌شود، اوراکل مطالعه مستندات را برای به حداکثر رساندن عملکرد و به حداقل رساندن استفاده از حافظه توصیه می‌کند. به عنوان مثال، بهبود پاسخگویی برنامه با فعال کردن زباله جمع آوری کننده زباله ZGC با تأخیر کم مقیاس پذیر، نیازمند عبور از گزینه -XX:+UseZG است.

Enterprise Performance Pack از بارهای کاری ۶۴ بیتی بدون هد لینوکس در اینتل و سیستم های مبتنی بر Arm مانند Ampere Altra پشتیبانی می کند.