۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اوراکل توسعه GraalVM را با توسعه جاوا هماهنگ می کند

هدف اوراکل گسترش پذیرش GraalVM با حذف تفاوت‌ها در زمان‌بندی انتشار، فرآیندهای توسعه و ویژگی‌های بین GraalVM و جاوا است.

هدف اوراکل گسترش پذیرش GraalVM با حذف تفاوت‌ها در زمان‌بندی انتشار، فرآیندهای توسعه و ویژگی‌های بین GraalVM و جاوا است.

Oracle قصد دارد مقداری کد از GraalVM، یک نسخه چند زبانه با کارایی بالا از کیت توسعه جاوا، به OpenJDK کمک کند. هدف این شرکت این است که توسعه فناوری‌های GraalVM را با توسعه خود جاوا هماهنگ کند.

Oracle قصد دارد پذیرش GraalVM و مشارکت در توسعه آن را با حذف موانعی مانند تفاوت در زمان‌بندی انتشار، فرآیندهای توسعه و ویژگی‌های بین GraalVM و جاوا گسترش دهد. به طور خاص، اوراکل قصد دارد بخش‌های قابل‌اجرای کامپایلر GraalVM (JIT) و تصویر اصلی را برای توسعه کامپایل‌های پیش از موعد کد جاوا برای فایل‌های اجرایی مستقل، مشارکت دهد.

چارچوب وب Redwood به نقطه عطف انتشار 1.0 رسید

اوراکل گفت: فناوری‌های GraalVM با همان شفافیت و قابل پیش‌بینی توسعه‌دهی خواهند شد که توسعه‌دهندگان جاوا از دیگر پروژه‌های OpenJDK تحت رهبری اوراکل انتظار دارند. فناوری‌هایی که در حال حاضر برای GraalVM در حال توسعه هستند ارائه خواهند شد در حالی که نسخه‌های قبلی در سازمان GraalVM GitHub باقی خواهند ماند. برای کاربران فعلی GraalVM CE (Community Edition) یا GraalVM EE (Enterprise Edition)، به‌روزرسانی‌های جاری همانطور که پیش‌بینی می‌شد ادامه خواهند داشت. برنامه انتشار GraalVM با نسخه‌های جاوا در سال آینده هماهنگ خواهد شد.

GraalVM برای تسریع عملکرد برنامه جاوا و در عین حال مصرف منابع کمتر طراحی شده است. همچنین امکان ترکیب زبان های برنامه نویسی را در یک برنامه واحد فراهم می کند و در عین حال هزینه تماس زبان های خارجی را حذف می کند. اوراکل هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد GraalVM را با توسعه جاوا هماهنگ کند و این هفته در مورد آن توضیح بیشتری داد. جنبه های خاص تراز کردن نسخه های آینده GraalVM با مدل انتشار JDK عبارتند از:

  • پشتیبانی از یک مشخصات پلت فرم Java SE در هر نسخه.
  • دو ویژگی در سال منتشر می شود.
  • چهار به روز رسانی وصله مهم سه ماهه در سال.
  • یک نسخه پشتیبانی بلند مدت هر دو سال یکبار.
Deno پشتیبانی از رجیستری های خصوصی NPM را اضافه می کند

مشارکت فناوری‌های GraalVM در یک یا چند پروژه OpenJDK انجام می‌شود. فن آوری ها مطابق با روش ها و فرآیندهای مورد استفاده در جامعه OpenJDK توسعه خواهند یافت. اگر و زمانی که فناوری GraalVM آماده تبدیل شدن به بخشی از نسخه اصلی JDK باشد، یک پیشنهاد ارتقای JDK (JEP) ارسال خواهد شد. اما تمام فناوری GraalVM در این تلاش گنجانده نخواهد شد. فناوری‌های چند زبانه‌ای که از زبان‌هایی مانند پایتون، جاوا اسکریپت، روبی و R پشتیبانی می‌کنند، حداقل در حال حاضر ارائه نمی‌شوند.

نحوه استفاده از Google’s Palm 2 API با LangChain

برنامه‌های ارائه کد GraalVM به OpenJDK تقریباً با انتشار GraalVM 22.3 در ۲۵ اکتبر مصادف می‌شود که دارای ساخت‌های JDK 19، ویژگی‌های نظارتی جدید و پشتیبانی از ابزار jlink برای جمع‌آوری ماژول‌ها است. GraalVM 22.3 از graalvm.org قابل دسترسی است. همچنین این هفته دانلودهای GraalVM یک خطی معرفی شد. p>