۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اوراکل مجوز رایگان را برای GraalVM معرفی کرد

اوراکل GraalVM، یک ماشین مجازی جاوا با کارایی بالا و JDK را با یک کامپایلر بهینه‌سازی شده، برای استفاده و توزیع مجدد به صورت رایگان در دسترس قرار می‌دهد.

اوراکل GraalVM، یک ماشین مجازی جاوا با کارایی بالا و JDK را با یک کامپایلر بهینه‌سازی شده، برای استفاده و توزیع مجدد به صورت رایگان در دسترس قرار می‌دهد.

Oracle در حال ساخت ماشین مجازی جاوا و کیت توسعه جاوا (JDK) GraalVM خود است فناوری کامپایلر به صورت رایگان در دسترس است.

توسعه‌دهنده‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از Oracle GraalVM استفاده کرده و بدون نیاز به توافق‌نامه مجوز کلیک کردن، آن را توزیع کنند. این شرکت در ۱۳ ژوئن اعلام کرد که Oracle GraalVM برای JDK 17 و JDK 20 و نسخه های بعدی به صورت رایگان ارائه می شود، از جمله تمام به روز رسانی های امنیتی سه ماهه. این نسخه‌ها تحت مجوز GraalVM Free Terms and Conditions (GFTC) در دسترس خواهند بود و امکان استفاده رایگان حتی برای استقرار تولید را فراهم می‌کنند. در صورت عدم پرداخت هزینه، توزیع مجدد مجاز است. برای نسخه‌های پشتیبانی بلندمدت (LTS) مانند GraalVM برای JDK 17، Oracle نسخه‌های رایگان GFTC را تا یک سال پس از انتشار LTS بعدی ارائه می‌کند.

نشانه فرهنگ مهندسی سالم

GraalVM برنامه‌های جاوا را زودتر از موعد به باینری‌های مستقل کامپایل می‌کند که سریع‌تر راه‌اندازی می‌شوند و از حافظه و CPU کمتری نسبت به برنامه‌های در حال اجرا بر روی OpenJDK JVM استاندارد استفاده می‌کنند. زمان اجرا یا پیاده سازی GraalVM برای زبان های دیگر از جمله Python، جاوا اسکریپت، R، و روبی. برنامه‌های کامپایل‌شده در فرمت دستورالعمل‌های باینری WebAssembly نیز می‌توانند از طریق GraalVM اجرا شوند.< /p>

مایکروسافت ابزار ارزیابی Azure Migrate را برای برنامه‌های NET منتشر کرد

Oracle گفت که به ارائه نسخه‌های دارای مجوز GPL GraalVM Community Edition با همان شرایطی که Oracle buildهای OpenJDK ارائه می‌کند، ادامه خواهد داد.