۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

جاوا اسکریپت و جاوا هر دو دوست داشتند و متنفر بودند

جاوا اسکریپت و جاوا به عنوان محبوب ترین و ناپسندترین زبان های برنامه نویسی در نظرسنجی وضعیت اکوسیستم توسعه دهندگان JetBrains امتیاز بالایی کسب کردند. پرل منفورترین زبان بود.

جاوا اسکریپت و جاوا به عنوان محبوب ترین و ناپسندترین زبان های برنامه نویسی در نظرسنجی وضعیت اکوسیستم توسعه دهندگان JetBrains امتیاز بالایی کسب کردند. پرل منفورترین زبان بود.

جاوا اسکریپت و جاوا هر دو در بین محبوب ترین و کم علاقه ترین زبان های برنامه نویسی توسعه دهندگان در ایالت JetBrains قرار دارند. گزارش Developer Ecosystem 2022. گزارش تازه منتشر شده بر اساس نظرسنجی از بیش از ۲۹۰۰۰ توسعه دهنده است.

مورد علاقه ترین زبان های ذکر شده در گزارش، نسبت به تعداد برنامه نویسانی که از آنها استفاده می کنند، عبارتند از Kotlin، C#، Python، < a>Rust و Java. از نظر کل ذکر شده توسط شرکت‌کنندگان، زبان‌های مورد علاقه Python، Java، JavaScript، C# و Kotlin بودند.

سرور GitHub Enterprise امنیت کد و ویژگی های اتوماسیون را اضافه می کند

پنج زبانی که اغلب به عنوان کمترین مورد علاقه ذکر شده اند، جاوا اسکریپت، جاوا، PHP، C و C++ بودند. هنگام محاسبه عدم محبوبیت نسبت به تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند، “قهرمان مطلق” (که ۹۶٪ کاربران آن را دوست ندارند!) Perl بود و پس از آن Visual Basic، Delphi، C و PHP قرار گرفتند.< /p>

متداول ترین زبان برنامه نویسی مورد استفاده جاوا اسکریپت بود که ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان در ۱۲ ماه گذشته از آن استفاده کردند. TypeScript، جاوا اسکریپت قوی مایکروسافت، سریع‌ترین رشد را داشت. ۳۴ درصد از پاسخ دهندگان از TypeScript استفاده کردند که این رقم در سال ۲۰۱۷ ۱۲ درصد بود. ۹۲ درصد از کاربران TypeScript نیز از جاوا اسکریپت استفاده کردند. در واقع، ۷۵٪ از جامعه برنامه نویسی در توسعه وب شرکت داشتند.

کاخ سفید از توسعه دهندگان می خواهد که C و C++ را کنار بگذارند

ششمین گزارش سالانه که این هفته منتشر شد، بر اساس پاسخ‌های یک نظرسنجی از ۲۹۲۶۹ توسعه‌دهنده از سراسر جهان است که از مه تا ژوئیه ۲۰۲۲ انجام شده است. سایر یافته‌ها در گزارش وضعیت اکوسیستم توسعه‌دهنده ۲۰۲۲:

  • از هر دو توسعه‌دهنده، یک نفر در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از یک زبان جدید بود. انتخاب‌های برتر Go، Rust، Kotlin، TypeScript و Python بودند.
  • هوش مصنوعی/یادگیری ماشین امیدوارکننده‌ترین فناوری در میان افراد مورد بررسی بود و Rust امیدوارکننده‌ترین برنامه‌نویسی بود.
  • Python که دومین زبان برنامه نویسی محبوب بود، همچنان به تقویت موقعیت خود ادامه داد و از جاوا به عنوان زبان اصلی مورد استفاده پاسخ دهندگان بهتر عمل کرد و شکاف را با جاوا اسکریپت کم کرد.
  • سیستم‌عامل‌های محبوب‌ترین برای استقرار محیط‌های توسعه، Wndows، macOS و Linux بودند.
کار با React Server Components