۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

جاوا ۱۹ می تواند بزرگ باشد

به نظر می‌رسد نسخه بعدی جاوا استاندارد شامل یک تابع خارجی و API حافظه، یک API برداری، تطبیق الگو برای عبارات سوئیچ، کلیات عمومی و موارد دیگر باشد.

به نظر می‌رسد نسخه بعدی جاوا استاندارد شامل یک تابع خارجی و API حافظه، یک API برداری، تطبیق الگو برای عبارات سوئیچ، کلیات عمومی و موارد دیگر باشد.

با جاوا ۱۸ که قرار است دو هفته دیگر تولید شود، جاوا ۱۹ شروع به شکل‌گیری می‌کند. نسخه بعدی جاوا استاندارد قرار است با یک API برای تعامل با کدهای خارج از زمان اجرا جاوا، اولین پیشنهاد از بسیاری از پیشنهادات بالقوه که می‌تواند قابلیت‌های مختلف از ژنریک جهانی گرفته تا پورت RISC-V را پوشش دهد، به جلو حرکت کند.

پیشنهاد جاوا ۱۹ که اکنون در جامعه OpenJDK شناور است یک API عملکرد و حافظه خارجی است که به برنامه‌های جاوا اجازه می‌دهد با کد و داده‌های خارج از زمان اجرا جاوا کار کنند. پیش نمایش این ویژگی در Java Development Kit (JDK) 19 خواهد بود که انتظار می رود در سپتامبر امسال ارائه شود.

FlyteInteractive: توسعه تعاملی برای مدل‌های یادگیری ماشین

شناسایی شده به عنوان JEP (پیشنهاد ارتقاء JDK) 424، تابع خارجی و API حافظه فراخوانی می شود کد خارج از JVM با دسترسی به حافظه خارجی. این API در مرحله انکوباتور در JDK 17 نشان داده شد و در JDK 18 که قرار است در ۲۲ مارس ارسال شود، دوباره جوجه کشی می شود. برای JDK 19، API به مرحله پیش نمایش منتقل می شود. ترکیب اصلاحات بر اساس بازخورد. JDK 19 یک نسخه کوتاه مدت از جاوا خواهد بود که تنها به مدت شش ماه پشتیبانی می شود.

یک امکان دیگر برای گنجاندن در JDK 19 یک بردار API است که برای یک سومین بار در JDK 18. جوجه کشی چهارم پیشنهاد شده است. این API محاسبات برداری را بیان می کند که در زمان اجرا به دستورالعمل های برداری بهینه کامپایل می شوند. تطبیق الگو برای عبارات و عبارات switch، که در حال پیش‌نمایش دوم است در JDK 18، امکان دیگری وجود دارد.

مولتی پلتفرم Kotlin JetBrains اکنون پایدار است

به‌گفته اوراکل، در مجموع، جاوا امسال قرار است به تکامل چهار ابتکار ادامه دهد. این موارد عبارتند از پروژه Valhalla، برای انکوبه کردن ویژگی‌های پیشرفته JVM و زبان. پروژه پاناما، برای اتصال کد بومی و JVM؛ Project Loom، برای بهبود همزمانی؛ و Project Amber، برای کاوش و انکوبه کردن ویژگی‌های کوچکتر و بهره‌وری زبان جاوا.

ویژگی‌های زیر، که موضوع JEP‌ها یا پیش‌نویس‌های JEP هستند که اکنون برای نسخه خاصی از جاوا هدف‌گذاری نشده‌اند، می‌توانند به خوبی به جاوا ۱۹ راه پیدا کنند:

  • پیش نمایش عمومی، از Valhalla. از طریق سه JEP ارائه می‌شود، ژنریک‌های جهانی با اجازه دادن به متغیرهای نوع جاوا در محدوده هر دو نوع، رفتار انواع مرجع و ابتدایی را در کدهای عمومی یکسان می‌کنند.
  • پیش‌نمایش اشیاء ارزش، همچنین یک پیشرفت از Valhalla، ارائه نمونه‌های کلاسی که فقط فیلدهای نمونه نهایی و فاقد هویت شی هستند. کلاس‌های ارزش بدون هویت اعلام می‌شوند.
  • پیش نمایشی از الگوهای ضبط، برای تجزیه مقادیر رکورد. این بخشی از پروژه Amber است.
  • پین کردن منطقه برای جمع‌آوری زباله G1، برای کاهش تأخیر با پیاده‌سازی سنجاق منطقه به G1، بنابراین نیازی به غیرفعال کردن جمع‌آوری زباله در مناطق بحرانی JNI (رابط بومی جاوا) نیست.
  • یک پورت لینوکس JDK برای RISC-V، یک معماری مجموعه دستورالعمل منبع باز و بدون حق امتیاز.
زبان جولیا در فهرست محبوبیت Tiobe رتبه 20 را دارد

برخی از این ویژگی‌ها، اگر در JDK 19 قرار نگیرند، ممکن است در نسخه بعدی مانند JDK 20 که در مارس ۲۰۲۳ بر اساس سرعت انتشار شش ماهه استاندارد جاوا ارائه می‌شود، به پایان برسند. برخی دیگر ممکن است به نسخه‌ای حتی دیرتر برسند یا شاید هرگز به جاوا نرسند.