۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

جاوا ۷ به پایان عمر خود می رسد

پشتیبانی گسترده برای یک نوع جاوا که بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد در حال منقضی است.

پشتیبانی گسترده برای یک نوع جاوا که بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد در حال منقضی است.

پایان جاوا ۷ نزدیک است، نسخه ای از جاوای استاندارد که حدود ۱۱ سال قدمت دارد. Oracle قرار است در پایان جولای ۲۰۲۲ پشتیبانی گسترده از این پلتفرم را متوقف کند.

با توقف رسمی پشتیبانی گسترده، جاوا ۷ به حالت پشتیبانی پایدار همانطور که توسط خط مشی پشتیبانی طول عمر اوراکل تعریف شده است، می رود. هیچ به روز رسانی وصله دیگری، هیچ اشکال یا رفع امنیتی، و هیچ پیاده سازی ویژگی ارائه نخواهد شد، و فقط پشتیبانی محدودی در دسترس خواهد بود.

Deno تماس‌های Rust را سریع‌تر دریافت می‌کند

در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۱ منتشر شد، جاوا ۷ اولین نسخه اصلی جاوا در بیش از پنج سال بود و اولین نسخه تحت صلاحیت اوراکل پس از اینکه اوراکل بنیانگذار جاوا Sun Microsystems را در سال ۲۰۱۰ خریداری کرد /a>. پایان پشتیبانی گسترده به این معنی است که برخی از نسخه‌های قدیمی‌تر محصولات Oracle Fusion Middleware دیگر کیت توسعه جاوا معتبری در دسترس نخواهند داشت. طبق بولتن پشتیبانی Oracle آخرین بار در ۲۲ ژوئیه به‌روزرسانی شد.

دانلودهای Eclipse Java سر به فلک کشیده

در مطالعه ای در مورد اکوسیستم جاوا که در آوریل منتشر شد توسط مانیتور برنامه New Relic، این شرکت گزارش داد که ۱.۷۱٪ از برنامه ها هنوز از جاوا ۷ در تولید استفاده می کنند. طبق New Relic، اکثر برنامه‌هایی که از جاوا ۷ یا جاوا ۶ استفاده می‌کنند، برنامه‌های قدیمی بودند که ارتقاء نیافته بودند.

دنیای در حال تغییر جاوا

آخرین نسخه جاوا، نسخه ۱۸، تنها قرار است تا سپتامبر از پشتیبانی سطح برتر با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار ضروری و سرویس ۷×۲۴ پشتیبانی کند. نسخه قبلی جاوا ۱۷ برای چندین سال پشتیبانی Premier به عنوان نسخه پشتیبانی بلند مدت تنظیم شده است. Oracle نقشه راه از برنامه های پشتیبانی برای چندین مورد را منتشر کرده است. نسخه های استاندارد جاوا.